روزنامه استرالیایی: ادعای ترامپ بیانگر سقوط اخلاق و افول قدرت آمریکا بود

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، ایرنا نوشت: یک روزنامه استرالیایی روز شنبه در گزارشی با اشاره به اختلافات درباره نتایج انتخابات آمریکا نوشت: دولت استرالیا یا باید ادعای پیروزی زودهنگام ترامپ را محکوم کند و یا از حملات خود علیه دیگر کشورها نیز دست بردارد، چون ادعای رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر تایید سقوط اخلاق در جامعه آمریکا، نشانه افول صندلی جهانی این کشور نیز به حساب می آید.

روزنامه استرالیایی: ادعای ترامپ بیانگر سقوط اخلاق و افول قدرت آمریکا بود

روزنامه ایج نوشت: رهبران استرالیا و به ویژه دولت اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا وظیفه دارند براساس اصل حمایت از اصول و ارزش های دمکراتیک در سطح دنیا، یا ادعای پیروزی زودهنگام ترامپ در انتخابات آمریکا را محکوم کند و یا از لفاظی های خود علیه دیگر کشورهای دنیا از جمله چین دست بردارد، زیرا این بار دوستان آمریکایی موریسون در حال نابودی دمکراسی هستند.

براساس تاکید این روزنامه، پیش از اینکه هر کسی بتواند در انتخابات ادعای پیروزی کند ضروری است که آرای مردم کاملا شمارش شده و صدای مردم شنیده گردد و بعد از آن در باره رای مردم ادعایی صورت گیرد.

این روزنامه ضمن اشاره و تاکید بر افول اصول اخلاقی در آمریکا و لزوم نزدیکی بیشتر استرالیا به آسیا نوشت: در انتخابات اخیر آمریکا در حالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به بحث تخلفات انتخاباتی دامن زد که میزان رای خود او همیشه 7 تا 8 درصد بالاتر از نظرسنجی ها اعلام شده و می گردد.

این روزنامه در این خصوص اضافه کرد: در حالی که شمار زیادی از مردم آمریکا با وجود اینکه به خوبی می دانند بسیاری از رفتارها و نگرش های ترامپ به هیچ وجه قابل قبول نیست اما در خفا آنها را تایید می نمایند و در واقع این مساله نشان دهنده سقوط اخلاق در جامعه آمریکا همزمان با افول صندلی این کشور به عنوان ابرقدرت دنیای است.

این روزنامه همچنین نتایج انتخابات در آمریکا را هشداری به سایر کشورها و حتی مردم آن کشور دانست و تاکید نمود: با وجود کمبود اعتبارات اقتصادی برای آموزش و درمان و تقویت زیرساخت ها در آمریکا، دولت این کشور همچنان میلیاردها دلار صرف ماشین جنگی می نماید درحالی که بخش هایی از مردم این کشور با تحصیلات پایین و ناسالم و دچار شکاف اجتماعی زیاد هستند.

این روزنامه استرالیایی همچنین اعلام نمود که رهبران استرالیا باید روی پای خود بایستند و از ارتباط گیری و تبعیت از رئیس جمهوری آمریکا که خودش با نقض قانون مدعی پیروزی در انتخابات است، خاتمه دهند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "روزنامه استرالیایی: ادعای ترامپ بیانگر سقوط اخلاق و افول قدرت آمریکا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه استرالیایی: ادعای ترامپ بیانگر سقوط اخلاق و افول قدرت آمریکا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید