فرانسه: به حمایت از سازمان جهانی بهداشت ادامه می دهیم

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه ای گفت، کشورش به حمایت از سازمان جهانی بهداشت ادامه می دهد و نقش کم رنگ آمریکا در سطح بین المللی، راه را برای رهبری چین هموار خواهد نمود.

فرانسه: به حمایت از سازمان جهانی بهداشت ادامه می دهیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آموزشی و فنی، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه گفت، کشورش به حمایت از سازمان دنیای بهداشت در مبارزه با ویروس کرونا ادامه می دهد.

به نوشته نشریه نیوز ویک، لودریان در مصاحبه ای گفت: مردم می گویند دنیا [بعد از کرونا] هیچ شباهتی به قبل از آن نخواهد داشت. من هم این آرزو را دارم ولی این فقط یک پیشینی است. ترس من این است که وضع دنیا بدتر گردد.

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه گفت: به نظر می رسد شاهد وسعت یافتن شکاف هایی هستیم که سال ها است در نظم دنیای رسوخ نموده است. این همه گیری دنیای به شکلی، صحنه ادامه یافتن همان جنگ بین قدرت ها است.

لودریان اضافه کرد، باید اصلاحاتی در سازمان دنیای بهداشت صورت گیرد و در این راستای کنسولی برای بهداشت انسان و حیوانات تشکیل گردد. همچنین این سازمان باید همکاری بیشتری با موسسات تحقیقاتی و مراکز فراوری واکسن داشته باشد.

لودریان تأکید کرد: سازمان دنیای بهداشت تنها سازمان بین المللی در زمینه سلامت است و یکی از پایه های نظام چندجانبه گرایانه ایجاد شده پس از جنگ دنیای دوم است. جای تعجب دارد که صداهایی می شنویم که از تمایل به قطع مشارکت با سازمان دنیای بهداشت سخن می گویند.

وی اضافه کرد: موضع فرانسه بسیار روشن است. ما از سازمان دنیای بهداشت حمایت می کنیم و یه این کار ادامه خواهیم داد. متذکر می شوم که فقط ما این گونه فکر نمی کنیم. پیش تر از چند جانبه گرایی صحبت شد. البته که چند روز پیش من و همکارم هاکو ماس بر تمایل خود به ادامه حمایت از سازمان دنیای بهداشت تأکید کردیم.

این دیپلمات فرانسوی گفت: آمریکا ابرقدرتی است که در ایفای نقش رهبری در سطح دنیای مردد شده است. متعاقباً چین احساس خواهد نمود در موضعی قرار گرفته است که می تواند بگوید روزی من قدرت و رهبری را دست می گیرم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته به دلیل آنچه هم دستی سازمان دنیای بهداشت و دولت چین نامید، یاری های دولتش به این سازمان را قطع کرد.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نیز در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، انجام تحقیقی درخصوص نحوه شیوع ویروس کرونا را خواهان شده است (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "فرانسه: به حمایت از سازمان جهانی بهداشت ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه: به حمایت از سازمان جهانی بهداشت ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید