خبرنگاران جامعه هنری آمریکا خواستار توجه عمومی به خشونت علیه آسیایی تبارها شدند

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، تهران - خبرنگاران - خشونت و تبعیض علیه آسیایی تبارها در آمریکا بطور روزافزونی مورد توجه جامعه هنری و فعالان این حوزه قرار گرفته و هنرمندان خواستار توجه عمومی و برخورد با این مساله شده اند.

خبرنگاران جامعه هنری آمریکا خواستار توجه عمومی به خشونت علیه آسیایی تبارها شدند

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از پایگاه خبری روزنامه هنری ، جنبش جهانی مبارزه با افزایش شدید جرایم نفرت علیه مردم آسیا ، اکنون در حوزه هنری با نیرو و توان به حرکت درآمده است. از زمان قتل هشت نفر - شامل شش زن آسیایی-آمریکایی - در آتلانتا ایالت جورجیا در تاریخ 18 مارس ، هنرمندان با حضور در خیابان ها و همچنین در فضای مجازی مساله افزایش اخیر حملات فیزیکی و لفظی به آسیایی تبارها در آمریکا را در کانون توجه عمومی قرار داده اند.

قرار دادن کشور چین در جایگاه قربانی در ارتباط با بیماری کووید-19 که تا حدی ناشی از توصیف این ویروس به عنوان ویروس چینی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق چین بود، منجر به خصومت با آمریکایی های آسیایی تبار شده است.

سازمان موسوم به توقف حملات به آسیایی تبارها Stop AAPI دستکم 3 هزار و 795 مورد حمله به آسیایی تبارها را بین مارس 2020 و فوریه سال جاری میلادی ثبت کرده است و همچنین مرکز مطالعه نفرت و افراط گرایی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نیز افزایش 149 درصدی این حملات را در سال 2020 نسبت به سال پیش از آن به ثبت رسانده است.

خشونت های جاری در واقع تشدید دیگر-انگاری آسیایی تبارها در آمریکای شمالی برای مدت بیش از یک سده اخیر است و فعالان اکنون در تلاش هستند تا به این مقوله و سوابق تاریخی آن بپردازند.

گروه موسوم به توقف تبعیض علیه آسیایی ها Stop DiscriminAsian که ائتلافی از 17 هنرمند حرفه ای است بیانیه ای را در محکومیت این حملات و لفاظی های ضد آسیایی اعلام کرده که بیش از 800 امضا جلب کرده است.

از روز 30 مارس تا به امروز نیز نزدیک به 700 نفر نام خود را زیر نامه تند و تیز تهیه شده توسط جامعه هنری آسیایی ADAC قرار داده اند. این گروه متشکل از هشت هنرمند آمریکایی و اروپایی متولد چین است که همچنین از مجله مجمع هنر ArtForum به علت پوشش محدود هنرمندان آسیایی انتقاد کرده اند.

جامعه هنری آسیایی به روزنامه هنری گفت که به مدت 150 سال در آمریکا و اروپا تاریخی از نژادپرستی ضد آسیایی وجود داشته است. این گروه همچنین فقدان پوشش رسانه ای هنرمندان آسیایی و تبعیدیان آسیایی را مورد توجه قرار می دهد و از این موضوع انتقاد می کند که پوشش رویدادهای هنری آسیایی در رسانه های غربی عمدتا توسط هنرمندان سفیدپوست غربی انجام می شود و آنها هم تا حد زیادی کارشناسان غربی را مورد استناد و ارجاع قرار می دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جامعه هنری آمریکا خواستار توجه عمومی به خشونت علیه آسیایی تبارها شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جامعه هنری آمریکا خواستار توجه عمومی به خشونت علیه آسیایی تبارها شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید