هزینه های سفر و راهکارهایی برای پرداخت راحت و مطئمن

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، در این مطلب از راه های پرداخت هزینه های سفر برایتان می گوییم. همه افراد با تصور اینکه چگونه در سفرهای خارجی می توانند هزینه سفر خود را پرداخت نمایند کمی نگران می شوند در اینجا مطلبی را برای یاد آوری نکاتی برای اینگونه سفرها باز گو می کنیم تا بتوان سفری لذت بخش را با خیالی آسوده برای دسترسی به پول خود رقم بزنید. بنابراین با ما همراه باشید در راه های پرداخت هزینه سفر ...

هزینه های سفر و راهکارهایی برای پرداخت راحت و مطئمن

کارت اعتباری

کارت اعتباری برترین دوست و همراه شما برای پرداخت هزینه سفر خواهد بود که البته این کارت به صورت کارت هدیه اعتباری نیز می باشد. علاوه بر خرید اصلی در هنگام خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و حتی هنگام پرداخت صورتحساب رستوران و در کل هزینه های سفر، این همراه و دوست خود را نباید فراموش کنید. هنگام سفر همراه داشتن مدارک بین المللی مانند ویزا و مستر کارت را هم نباید فراموش کنید؛ البته برخی از کشور ها تنها یکی از این کارت ها را قبول می نمایند پس حتما به همراه بردن هر دوی این کارت ها را جدی بگیرید تا در پرداخت هزینه سفر با مشکل روبرو نشوید. در هنگام رزرو هتل، خرید سوغاتی، پرداخت هزینه غذا، پرداخت کرایه تاکسی، هزینه تور گردشگری و در کل هزینه سفر، این کارت شمارا همراهی می نماید و قدرت خرید شما را بالا می برد. برخی از کارت ها به ازای هر خرید در کشور خارجی سه درص داز حسابتان کسر می نماید که این هزینه هر چند کم است اما در مجموع زیاد خواهد شد و ارزش استفاده ندارد,کارت هایی مثل The chase sapphire و Preferred و Capital one venture و Bankamericard بسیار مناسب هستند زیرا هزینه ای به ازای خرید خارجی از صورت حساب شما کسر نخواهند کرد. کارت های اعتباری بسیار کار آمد و لذت بخش برای خرید محسوب میشوند ؛ اما اگر شما قصد سفر به کشوری مانند کوبا را داشته باشید نمیتوانید از کارت های اعتباری برای پرداخت هزینه سفر بهره ببرید و در اینگونه کشور ها این کارت ها کاملا بلا استفاده است و یا برای استفاده ار آن باید هزینه زیادی برای تراکنش های برون مرزی پرداخت کنید به همین دلیل نمی توان تناه به کارت اعتباری تکیه کنید.

دلار

امریکایی ها به علت داشتن واحد پولی رایج بسیار خوش شانس هستند و اما شما هم به هنگام سفر حتما میزانی دلار به همراه داشته باشید تا بتوانید در زمانی که روش دیگری برای پرداخت وجود ندارد شما به این وسیله بتوانید خرید خود را انجام دهید و هزینه های سفر رو پرداخت. اما این نکته را به خاطر داشته باشید در هنگامی که مجبور به حمل پول نقد هستید همه پول را در یک جا قرار ندهید و در مکان های مختلفی قرار دهید مثلا امیزانی را در جیب و میزانی در چمدان و کمی دیگر را در کیف خود بگذارید و حتما نباید فراموش کنید میزانی از آن را در هتل خود ذخیره نموده باشید. اما اگر مجبور به حمل پول نقد هستید همه پول را در یک جا قرار ندهید و در مکان های مختلفی قرار دهید مثلا امیزانی را در جیب و میزانی در چمدان و کمی دیگر را در کیف خود بگذارید و حتما نباید فراموش کنید میزانی از آن را در هتل خود ذخیره نموده باشید,شما می توانید با رفتن به یک صرافی دلار خود را به پول همان کشور تبدیل کنید. بردن حداقل 500 دلار به کشور خارجه برای خرید کاری کاملا عاقلانه است و می توان در مواردی چون خرید های بی واسطه و مستقیم و بعلاوه تبدیل ارز از آن استفاده کرد.

کارت های نقدی

یکی از برترین راه های دریافت پول نقد و ارز محلی برای پرداخت هزینه های سفر، کارت نقدی می باشد. با همراه داشتن این کارت و مراجعه به یکی از نزدیک ترین دستگاه های خود پرداز می توانید ارز محلی دریافت کنید. این راه برترین راه ممکن برای دریافت پول در کشورهای خارجی می باشند البته به شرط داشتن حساب بانکی در همان کشور. همانگونه که اطلاع دارید یک بانک آمریکایی برای برداشت وجه 7 دلار از شما کسر می نماید و نیز اگر بانک شما در خارج از کشور باشد هزینه ای علاوه بر این نیز دریافت می نماید، برای جلوگیری از این هزینه بهتر است در همان کشور مورد نظر به بانکی رفته و حسابی باز کنید تا این هزینه های برون مرزی را پرداخت نکنید البته این بانک ها نیز کارمزدی ماهانه و کم از شما دریافت می نماید که البته اگر در حسابتان همیشه پول باشد همان کارمزد را هم احتیاج ندارید بپردازید. اگر در آمریکا هستید برترین بانک برای داشتن حساب بان چارلز شواب است که برای تراکنش های برون مرزی نیز هزینه ای را دریافت نمی نماید و تمام هزینه هایی که از شما کسر نموده را به شما باز می گرداند. در کانادا نیز سیستم بانکی تی دی که شبیه به شتاب ایران است و هزینه حفظ این حساب ماهانه 29 .95 دلار می باشد که اگر همیشه 5000 دلار حداقل در حساب خود داشته باشید این بانک براس تراکنش های برون مرزی از شما کار مزدی دریافت نخواهد کرد. حال اگر در بریتانیا باشید برترین حساب های جاری برای شما نورویچ و پتروبروگلد است که با داشتن حداقل 5000 یورو در حسابتان از شما کارمزدی نمیگیرد. حال راه دیگری برای این تراکنش نیز وجود دارد که یکی از آن ها افتتاح حساب بانکی در شبکه جهانی خود پرداز می باشد. بانک های بسیاری در این شبکه عضویت دارند که از آنها می توان به بانک آمریکا در آمریکا,بارکلیز در بریتانیا و پرتغال و برخی از نقاط آفریقا, بانک توسعه چین در چین ,اسکاتی بانک در کانادا ,پرو ,شیلی ,مکزیک و کارایِیب اشاره نمود. شمابا استفاده از این بانک های شبکه جهانی اگر وجه دریافت کنید دیگر 5 دلاری که در هنگام استفاده از خودپرداز هاییی که عضو این شبکه نیستند میپرداخیتد را از شما نمیگیرند. اما آخرین راه برای نپرداختن این کارمزد های اضافی در هنگام تراکنش های بانکی حساب اچ اس بی سی می باشد. این شرکت وخدماتی و مالی بریتانیایی هیچ کار مزدی برای دریافت وجه نقد از شما ردخواست نمیکند و باری تراکنش ها مالی تنها مبلغ 2.5 دلار از شما کار مزد کسر مینمایند که ایندستگاه ها در 70 کشور مختلف جهان یافت خواهند شد. همه این راه ها با توجه به شرایط های گوناگون می تواند مناسب باشد اما برترین راه برای شهروندان آمریکایی بانک چارلز شواب, برای شهروندان بریتانیایی نورویچ و پتروبرو و حساب تی دی نیز برای کانادایی ها می باشد.

ارز محلی

برای خرید های کوچک و دم دستی خود که نمیتوانید از کارت اعتباری و یا دلار أمریکا بهره ببرید ، از أرز محلی میتوانید بهره ببرید. به هر سفری که میروید حتما میزانی ارز محلی آن کشور را به همراه داشته باشید یا از بانک کشور مبدا تهیه کنید و یا به وسیله کارت اعتباری و دلار آمریکا در حین سفر خود ، ارز محلی را تهیه کنید ، در حین سفر برخی جاها ممکن است مجبور به استفاده آن شوید وبه جز ارز محلی چاره دیگری نداشته باشید. تمامی بانک ها ارز محلی را ندارند اما شما میتوانید از بیشتر آنها میتوانید به ارزش چند صد دلار ارز محلی کشوری که قصد سفر به آنرا دارید تهیه کنید، اگر کشور مقصد ، کشور کوچکتر و یا کمتر شناخته شده میباشد از چند هفته قبل از تاریخ سفرتان به بانک رفته و درخواست ارز محلی بدهید و آنرا سفارش دهید تا در صورت امکان برایتان تهیه نمایند زیرا داشتن میزانی هر چند نا چیز از ارز محلی بسیار عالی میباشد و به طور مثال میتوانید حداقل هزینه کرایه تاکسی خود از فرودگاه تا هتل را بدهید ، اما اگر پیروز به دریافت ارز محلی نشدید نگران نباشید در فرودگاه ها صرافی و یا دستگاه خود پرداز موجود میباشد .طول سفر مهم نیست اما همیشه میزانی ارز محلی با خودداشته باشید زیرا در مواقع اضطراری فقط از ارز محلی برای پرداخت هزینه های سفر میتوانید بهره ببرید.

کارت اعتباری مسافرتی

برای پرداخت هزینه سفر، از کارت های اعتباری میتوانید در مکان هایی بهره ببرید که دستگاه کارت خوان دارند و از کارت نقدی هم میشود استفاده کرد ، توجه داشته باشید که در کشور های خارجی استفاده از آن همراه با ریسک و خطر میباشد ، شما باید از قبل این کار ها را شارژ نموده و از پول پر کنید بعلاوه حدود 2.5 دلار در ماه از شما کارمزد کم میشود ، اما استفاده از این کارت ها یک روش برای صرفه جویی هزینه هایتان در طول سفر میباشد زیرا از قبل میزان مشخصی آنرا شارژ نموده و در حساب پشتیبان می ریزید و مبلغ اضافه تر از آن نخواهید داشت در نتیجه، میتوانید راحت تر مدیریت کنید اما همیشه حواستان به هزینه های فرعی نیز باشد ، این کارت ها را میتوانید از قبل تهیه نمایید.

چک مسافرتی

آخرین گزینه ای که برای پرداخت هزینه های سفر خود میتوانید از آن بهره ببرید چک مسافرتی میباشد. از دهه 90 میلادی تا به امروز استفاده کمی از آن شده است و به سختی نقد میشود اما به هر حال به عنوان پول پشتیبان به شما معرفی میشود. برای هر اتفاقی برنامه ای داشته باشید به طرق مختلفی میتوانید از پول خود در طول سفر بهره ببرید اما امکان دارد اتفاقاتی پیش بینی نشده بیفتد و شما دسترسی نداشته باشید به طور مثال دستگاه خود پرداز خراب باشد و یا صرافی پیدا نکنید پس به شما پیشنهاد میشود که همیشه در سفر خود میزانی پول نقد و بعلاوه ارز محلی، کارت نقدی، یک کارت اعتباری، دلار آمریکا همراه داشته باشید تا در کشور خارجی برای پرداخت هزینه سفر، دچار مسائل مالی نشوید.

منبع: همگردی

به "هزینه های سفر و راهکارهایی برای پرداخت راحت و مطئمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر و راهکارهایی برای پرداخت راحت و مطئمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید