نکات کلیدی سفر به هندوستان

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، سفر به سرزمین هندوستان

هند سرزمین عجیبی است و اعجاب هند برای معبد های مختلفی از مذاهب متنوع است که هنوز هم با گذشت هزاران سال فعال است و تماشا آیین و آداب و رسوم هندی ها و بناهای اعجاب انگیز و خلق و خوی مردمان هر کسی را مجذوب این سرزمین بسیار بزرگ می نماید و برای تماشا از این معابد بزرگ و فاخر نکات سفر به هندوستان را بدانیم تا سفری دلپذیرتر داشته باشیم. یکی از منابع درآمدی هندی ها از راه صنعت گردشگری است که بسیار برایشان اهمیت دارد و بسیاری از اوقات بر خدمات رفاهی مسافران می افزاید. در هند هم هر قدر که بتوانید خرج کنید میتوانید از امکانات بهره مند شوید.

نکات کلیدی سفر به هندوستان

در این سرزمین انواع هتل ها، هاستل ها و محل های اقامتگاه وجود دارد. وبلاگ آموزشی و فنی در این مقاله برای سفر به هند نکاتی را درنظرگرفته و برای شما مخاطب اهل سفر شرح میدهد چرا که وقتی به هندوستان سفر کنید بسیاری از پدیده های سفر ممکن است در ذوق شما بخورد و انتظار خیلی از اتفاق ها را نداشته باشید اما با شرح مواردی سعی شده در این مقاله که با تماشا تفاوت ها دیگر سرزمین ها، بتوانیم بهتر آن را درک کنیم و لذت ببریم.

رزرو آنلاین تور هند (مثلث طلایی) تور دهلی | تور آگرا | تور جیپور از سامانه وبلاگ آموزشی و فنی

سفر به هندوستان به صورت فردی و یا گروهی

این مهم است که شما وقتی به هندوستان سفر می روید آیا با تور و یا گروهی سفر می روید و یا به صورت فردی و یا دو الی سه نفر تصمیم سفر به این سرزمین را دارید. از نکات سفر به هندوستان این است چه پکیجی را انتخاب می کنید. در سفرهای که با تور هست و از ایران به مقصد هندوستان می روید در بسیاری از مواقع شما با زندگی و آداب و رسوم مردم هند و یا معبد های خاص آشنا نمی شوید چرا که جهتهای تور تعیین است و برای اینکه بتوانند کنترل کیفیت بهتری برای تور داشته باشند، بیشتر از جاذبه های معروف تماشای را بازدید می نمایند.

با این حال بستگی دارد شما چه نوع توری و با چه مدت زمانی انتخاب میکنید معمولا یک جهت گردشگری در هندوستان است که به نام مثلث طلایی جیپور، دهلی، آگرا هست و بیشتر تورهای گردشگری این جهت را دارند هر چند که جهت های دیگری نیز هست و زمان سفر به این منطقه ها مهم است که انتخاب شما در تابستان و یا زمستان است. به طور مثال سفر در تابستان به خصوص در منطقه راجستان بسیار عالی است که هوای مطبوع و باران های موسمی را دارد.

اگر تنها سفر می کنید چه جهتی را انتخاب می کنید تماشا معبد های خاص چون معبد فیل، موش ها، گاو برای شما الویت است یا تماشا بناهای تاریخی، و یا هر دو و با توجه به پهناور بودن این سرزمین باید برنامه ریزی سفری داشته باشید. بسیاری برای تماشا طبیعت بکر و شگفت انگیز و رفتن به رشته کوه هیمالایا این جهت را انتخاب می نمایند که در شرق هند است و قوانین به خصوص خود را دارد.

شرایط حمل و نقل در هندوستان

در این کشور از انواع حمل و نقل هوایی، قطار، اتوبوس های بین شهری می توانید بهره ببرید. یکی از نکات سفر به هندوستان دانستن شرایط حمل و نقل در شهرهای آن است. ریکشا، انواع موتورها، تاکسی و اتوبوس های بین شهری هست که مقرون به صرفه ترین وسیله حمل و نقل برای شما داخل شهر اتوبوس ها هستند. با ریکشاها می توانید تجربه خوبی داشته باشید اما اگر امنیت وسایل نقلیه در هند بسیار برای شما مهم است از تاکسی و اتوبوس بهره ببرید. ترافیک در شهرهای شلوغ هند امر عادی است به خصوص در دهلی، جیپور، بمبئی، بنگلور و…… پس در جابه جایی شهر کلافه نشوید و توقع ترافیک های زیاد داشته باشید. در هنگام سوار شدن از اتوبوس های داخل شهری ممکن است بعد از چند گروه نوبت به شما برسد پس صف اتوبوس را در نظر بگیرید.

اصلا نگران نباشید در دل همین ترافیک و صف ها با خلق و خوی مردمان استان های مختلف هند آشنا می شوید و می توانید آداب و رسوم شان درک کنید. در برخی از استان ها در خیابان هایش گاو نیز می بیند و به طور مثال در خیابان ها استان راجستان این امر طبیعی است چرا که در این استان هندو ها گاو را مادر دوم می نامند و از نماد های آیین هندو است. یادتان باشد گاو های هندی گاهی بسیار بزرگ الجثه هستند و از هیبت و بزرگی شان شاید بترسید پس با فاصله از آن ها باشید .

مساله دیگری که برای گردشگر ها کلافه نماینده است صدای بوق به همراه ترافیک که هر بیست ثانیه یک بار ماشین ها بوق میزنند و این شیوه برای بیرون کردن انگلیسی ها حدود 100 سال قبل بوده است که در هندوستان به جای مانده است. پس ممکن است برای جهت طولانی سردرد بگیرید و یک قرص مسکن سردرد با خود داشته باشید. به خاطر گرد و خاک زنان و مردان موتورسوار تمام روی خود را می پوشانند پس از شرایط ظاهری آن ها تعجب نکنید.

تماشا معابد هند

یکی از جاذبه های هند تماشا معابد آن است و از نکات سفر به هندوستان آگاهی از شرایط و ویژگی ها خاص معبد ها است. در بسیاری از مواقع باید قوانین و آداب هر معبد را جستجو و آنالیز کنید. در بسیاری از معبد های هند اجازه عکس برداری ندارید و باید به این امر احترام بگذارید. انواع معبد در هند وجود دارد اما مهم ترین آن معبد فیل در ویرانه های هامپی، معبد کارنی ماتا که معبد موش ها نیز هست، معبد ویرپوکشا از معابد عجیب هندی است. معبد کارنی ماتا یا معبد موش در استان راجستان طوری است که شما بین صد موش راه میروید.

هندی ها در این بخش اعتقاد دارند اگر موشی از روی پایتان را گردد خوش شانسی می آورید، تماشا هر کدام از این معابد شرایط خاص خود را دارد. پس قبل از بازدید هر معبد آن را آنالیز و شرایط خود را بسنجید که دوست دارید بروید یا نه. در بسیاری از معبدها باید کفش خود را درآورید، گاهی اگر سرچ نکردید به پیروان آیین حاضر در آنجا دقت کنید و کمی دورتر از معبد آداب دقیق شان را بپرسید.

لباس های رنگارنگ، بازارهای خوش عطر، بوی عود

هندی ها حدود یک میلیارد و دویست میلیون جمعیت دنیا را دارد و سفر در این شهر شلوغ آرامش و جاذبه های تماشای چون صنایع بینَظیر هندی، لباس های رنگارنگ را دارد. از نکات سفر به هندوستان رفتن به بازارهای رنگارنگ آن است. در هند به راحتی می توانید لباس های خنک نخی راحت پیدا کنید. در هر شهر اگر رفتید پیشنهاد وبلاگ آموزشی و فنی به شما این است به جای مرکز خرید بزرگ بازار آن را تجربه کنید که جنس های مقرون به صرفه تر را پیدا میکنید البته اگر با شلوغی میانه خوبی دارید. یکی از مدل لباس زنانه هند پنجابی ها هستند که میتوانید گاهی با شلوار و شال و گاهی به صورت تک فقط پیراهن آن را خریداری کنید.

این لباس زنانه در طرح ها و رنگ های مختلفی است و پوشش بسیار زیبا است که در نوع سنتی و مدرن وجود دارد. معمولا شلوارهای گشادی دارد اما گاهی از قسمت مچ دارای کش است و تنگ شده است. در کل در این بازارها از شیره مرغ تا جان آدمیزاد را گاهی پیدا می کنید. یادتان باشد حتما برای خرید پول رایج هندی و روپیه داشته باشید اما بسیاری از مغازه ها نیز دلار را از شما دریافت مینمایند. ادویه ها، زردچوبه، چای ماسالا و عود از سوغاتی کم حجم و با کیفیت هند است. چنانچه تنها سفر رفتید اگر در بازار ها یک راهنمای هندی داشته باشید بهتر است. تا راحت تر خرید کنید و بازار گردی حسابی داشته باشید.

غذاهای گیاهی در هند و درنظرگرفتن سیستم گوارشی

از نکات سفری در هندوستان رعایت خوردن غذاهای مخختلف است چرا که گاهی در بعد ورود و چندین بار خوردن غذای گیاهی دستگاه گوارش شما بهم بریزد و معده درد بگیرید و یا منجر به بیرون روی در شما گردد نگران نباشید قرص ضد بیرون روی قبل از سفر در کوله و چمدانتان داشته باشید. در غذاهای گیاهی آن دسته که با برنج است و گیاه کم تری دارد بخورید و از خوردن غذاهای سرخ شده و چرب گیاهی پرهیز کنید. در بسیاری از استان ها گردشگری انواع رستوران ها وجود دارد، که می توانید بنا به دلخواه خود انتخاب کنید اگر دوست دارید انواع رستوران را راحت و سریع بشناسید در وبلاگ آموزشی و فنی بیست مورد از برترین رستوران های هند را بخوانید.

اگر گیاه خوراکی با سیستم بدنی شما هماهنگ است هند برای گیاه خواری بسیار خوب است و برترین رستوران های گیاهی در دنیا را دارد. از خوردن غذاهای خیابانی نیز صرف نظر کنید به خصوص اگر معده حساسی دارید شاید مقرون به صرفه باشد اما گاهی به خاطر عدم رعایت بهداشت مناسب نباشد و اگر مایلید حتما از اغذیه فروشی معروف که در لولنلی پلنت و تریپ ادوایزر گفته شد بهره ببرید در انتخاب آب آشامیدنی دقت کنید و حتما آب معدنی شرکت های معروف هند را خریداری کنید و بیاشامید. البته در هند به راحتی می توانید انواع میوه های استوایی را تجربه کنید که طعم های شیرین و گرم لذیذی دارد. و از نوشیدنی های مختلف میوه ای لذت ببرید.

نکات بهداشتی در هند

گاهی بوی بد شما را آزار میدهد به خصوص اگر در شهرهای کوچک و روستاهای هند بروید و یا از آن را شوید، و با تصویر مدفوع در رودخانه های هند روبرو می شوید، از دیگر نکات سفر به هندوستان شرایط بهداشتی در استان های مختلف است. اگر بهداشت برای شما بسیار مهم است اصلا به سمت روستاها و شهرهای کوچک نروید چون ممکن است برایتان آزار دهنده باشد و اگر سفری راحت و بی دغدغه میخواهید تورهای سفری برترین شرایط برای شما است که از نوع هتل، جهت و راهنمای گردشگری و ماشین در اختیار آگاه باشید و دغدغه های بهداشتی نداشته باشید.

اماکن گردشگری در هند

ورودیه های اماکن گردشگری در هند اصلا مقرون به صرفه نیستند و اگر تصمیم دارید که بیشترین اماکن را ببنید باید نرخ ورودیه ها را در نظر بگیرید و از قبل در هزینه های سفر خودتان برایشان برنامه ریز کنید. برای بسیاری این مورد گاهی فراموش می گردد و یا بدون اطلاع دقیق قیمت از جاذبه ها پولی در نظر میگیرند که باید حتما این مورد را در نکات سفر به هندوستان به یاد بسپارید.

در هند از پلاستیک استفاده نمی گردد

چون هند حدود یک میلیارد و دویست میلیون نفر جمعیت دارد طبق برنامه محیط زیستی استفاده پلاستیک در سر تا سر هند ممنوع است. از نکات مهم در سفر به هندوستان این است که در هنگام خرید توقع پلاستیک ن نداشته باشید و حتی اگر خودتان از قبل دارید ممکن است به شما تذکر داده گردد به خصوص در فروشگاه های هند با خود به هیچ عنوان پلاستیک نبرید. این امتیازی در کشور هندوستان که هم در استان های بزرگ و کوچک و حتی روستاها نظارت می گردد و یکی از اهداف بلند محیط زیستی به شمار میرود.

تماشا زاغه ها و گدایان در هند

متاسفانه در هند یکی از کشورهایی است که نظام طبقاتی آن بیداد می نماید یکی از نکات سفر به هندوستان که بسیار مهم است و باید یادتان باشد این است که به گداها و بچه ها گدا پولی پرداخت نکنید چون به محض پرداخت به یک کودک ده ها کودک دیگر به شما هجوم می آورد و طعم سفر را ممکن است برایتان تلخ کند. برترین راه چاره این است که از دادن پول به زاغه نشینان و گدایان خود داری کنید و در بسیاری از محل ها مراقب کیف خود باشید.

جاذبه های بی نظیر هند

در هندوستان شما انواعی ار جاذبه های بی نظیر می بینید از فستیوال های مختلف، رنگ های متنوع، لباس های رنگارنگ، صنایع دستی بینظیر، آداب و رسوم اعجاب برانگیز که تجربه سفری جالب و مهیج و تماشای برایتان فراهم می گردد.

بدانید که هند سرزمین ناممکن ها است پس نکات سفری آن را جدی بگیرید. یکی از شیوه های سفر به هند به هر گردشگری می آموزد که اعتقاد به آداب و رسوم و آیین ها داشته باشد هر چند اگر از لحاظ ذهنی برایشان منطقی نباشد. این اصلی که در هند رعایت می گردد و با وجود صدها مذهب نو و کهنه اختلافات و جنگ های مذهبی بزرگی نداشته اند و از این بابت صلح دوست بوده اند. بسیاری از مسائل هند مانند گاو ها در خیابان های، معابد خاص حیوانات از اعجایب است که در هیچ جای دنیا پیدا نمی کنید و قبل از سفر هند با آنالیز و مطالعه و تماشا مستند ها خودتان را آماده کنید که به درک فرهنگ ها یاری می نماید. وبلاگ آموزشی و فنی برایتان سفری خاص و رویایی در هند آرزو میکند.

منبع: travelsim.com

منبع: الی گشت

به "نکات کلیدی سفر به هندوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کلیدی سفر به هندوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید