طرز تهیه کیک ناپلئونی با خمیر هزارلا به روش قنادی

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، کیک ناپلئونی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید با چند قلم مواد یک کیک حرفه ای و خوشمزه مثل بیرون تهیه کنید و از طعم بی نظیر این کیک لذت ببرید.

طرز تهیه کیک ناپلئونی با خمیر هزارلا به روش قنادی

کیک ناپلئونی از خمیر هزارلا تهیه می گردد و شما می توانید این خمیر را به صورت آماده از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

خامه قنادی را نیز می توانید به صورت فرم گرفته از شیرینی فروشی های یا به صورت نیمه آماده و یخی از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

مواد لازم

خمیر هزارلا 2 بسته

خامه قنادی حدود 1 کیلوگرم

پودر قند مقداری

پودر پسته مقداری

طرز تهیه کیک ناپلئونی

مرحله اول: آماده سازی خمیر

خمیر هزارلا را چند ساعت در یخچال یا یک تا دو ساعت در محیط قرار دهید تا یخ زدایی گردد. خمیر را در سینی فر پهن کنید. با چاقو یا پیتزابر به ابعاد دلخواه برش بزنید. برای این کیک از کل خمیر بهره ببرید و فقط اضافه های اطراف را برش بزنید که خمیر صاف و یکدستی داشته باشید و اضافه ها را برای ریختن روی کیک بهره ببرید.

مرحله دوم: پخت خمیر

با چنگال تعدادی سوراخ در سطح خمیر ایجاد کنید. سینی را در فر یک ربع گرم شده با دمای 200 درجه قرار دهید و حدود 30 تا 45 دقیقه زمان دهید تا پخت کامل گردد. اواخر پخت چک کنید که خمیر بیش از حد نپزد و برشته نگردد. خمیرهای اضافه را جداگانه در سینی قرار دهید و حدود 30 دقیقه بپزید. بعد از پخت، آنها را در محیط قرار دهید تا حدود نیم ساعت خنک شوند.

مرحله سوم: افزودن خامه قنادی

هر خمیر را به دو لایه تقسیم کنید، اضافه ها را با دست خرد کنید. خامه قنادی را داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن بزنید تا فرم بگیرد. لایه اول از خمیر که از بقیه استحکام بیشتری دارد در سینی یا ظرف دلخواه قرار دهید. یک لایه خامه روی خمیر بکشید و با پالت صاف کنید. خامه این لایه تقریبا منسجم و بیشتر از بقیه لایه ها باشد تا ابتدای کار استحکام خوبی داشته باشد. لایه دوم خمیر را قرار دهید و سعی کنید کمی با دست فشار دهید به نحوی که خرد نگردد اما به خامه زیری بچسبد، یک لایه نازک خامه روی آن بکشید و با پالت کاملا صاف کنید.

مرحله چهارم: تهیه کیک ناپلئونی

لایه سوم خمیر را قرار دهید و باز کمی فشار دهید تا به لایه زیری بچسبد ولی خرد نگردد. یک لایه نازک خامه بکشید و صاف کنید. لایه چهارم که لایه آخر است قرار دهید و سطح کیک را با یک لایه خامه بپوشانید. در این مرحله اگر کیک ناصافی دارد و لایه ها مرتب نیستند حتما با چاقو اضافه ها را برش بزنید تا کیک منظمی داشته باشید. اطراف کیک را نیز یک لایه نازک خامه بکشید. اضافه های خمیر که خرد نموده بودید با دست روی سطح کیک بریزید و به دیواره ها بچسبانید و در نهایت روی کیک را با پودر پسته و پودر قند تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک ناپلئونی

کیک را چند ساعت یا یک روز در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس سرو کنید.

می توانید اطراف کیک را خامه کشی نکنید و به صورت ساده قرار دهید.

بهتر است روی کیک را یک نایلون قرار دهید بعد در یخچال قرار دهید.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه کیک ناپلئونی با خمیر هزارلا به روش قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک ناپلئونی با خمیر هزارلا به روش قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید