طرز تهیه رشته پلوی حرفه ای به روش رستورانی

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، زمانی که رشته پلو پلو دم کشید به همراه کوفته های قلقلی و کشمش تزیین نموده و سرو می کنیم.

طرز تهیه رشته پلوی حرفه ای به روش رستورانی

رشته پلو یکی از انواع غذا های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با روش های متنوعی پخته می گردد.

برای مشاهده این آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 5 نفر

برنج 3 پیمانه

رشته پلویی 150 گرم

سیب زمینی 1 عدد بزرگ

گوشت چرخ نموده 350 گرم

پیاز 2 عدد میانه

کشمش پلویی 1 پیمانه

زعفران دم نموده 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان کافی

زردچوبه و روغن به میزان کافی

دستور پخت رشته پلو

مرحله اول: برای تهیه رشته پلو مجلسی ابتدا برنج را پس از شستشو داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یک قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم و به میزان ای آب روی برنج می گیریم که سطح آب دو بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

مرحله دوم: اجازه می دهیم برنج در همین حالت 2 ساعت خیس بخورد. در ادامه یک قابلمه مناسب را نصف آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس یک قاشق چایخوری نمک به همراه 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم: پس از اینکه آب به جوش امد برنج خیس خورد را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس رشته پلویی را خرد نموده و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا حدود 5 تا 10 دقیقه زمان می دهیم تا برنج و رشته پلویی نرم شوند، سپس آن ها را آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم: حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و میزانی روغن داخل آن می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد سیب زمینی را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و کف قابلمه به عنوان ته دیگ می چینیم، سپس برنج و رشته پلویی آبکش شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم: حالا یک قاشق غذاخوری روغن روی برنج می ریزیم، سپس زعفران دم نموده را روی برنج به صورت پخش می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا برنج به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. حالا به سراغ اماده کردن کوفته های قلقلی می رویم.

مرحله ششم: برای این منظور پیاز ها را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به یک کاسه مناسب منتقل می کنیم. در ادامه گوشت چرخ نموده را به همراه میزانی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه نموده و به هم به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم: مواد را به مدت 10 دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا منسجم شوند. سپس یک سلفون روی کاسه می کشیم و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا ماسه گوشت استراحت کند. پس از اینکه از یخچال خارج کردیم مانند کوفته قلقلی شکل می دهیم.

مرحله هشتم: حالا کوفته های قلقلی را در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کشمش ها را هم چند دقیقه در روغن تفت می دهیم و زمانی که رشته پلو پلو دم کشید به همراه کوفته های قلقلی و کشمش تزیین نموده و سرو می کنیم.

منبع: بهترین ها

منبع: فرادید

به "طرز تهیه رشته پلوی حرفه ای به روش رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رشته پلوی حرفه ای به روش رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید