طرز تهیه آش رشته تهرانی مجلسی به صورت تصویری

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، آش برای ما ایرانی ها فقط غذا نیست بلکه بخشی از هویت ما را به نمایش در می آورد. این غذا با آن ترکیب خاصش تقریبا هیچ مشابه ای در جهان ندارد اما در خود ایران آش آنقدر تنوع دارد که به تعداد ما ایرانی هاست. اما در این میان آش رشته، شهر به شهر فرق دارد مثلا قبلا طرز تهیه آش رشته شیرازی را مرور نموده بودیم و در ادامه طرز تهیه آش رشته تهرانی را آنالیز خواهیم کرد.

طرز تهیه آش رشته تهرانی مجلسی به صورت تصویری

مواد لازم برای تهیه آش رشته تهرانی

  • نخود 1 پیمانه
  • لوبیا چیتی 1 پیمانه
  • لوبیا سفید 1 پیمانه
  • عدس نصف پیمانه
  • سبزی آش 500 گرم
  • رشته آش 300 گرم
  • پیاز 3 عدد
  • سیر به اندازه لازم
  • نعناع به اندازه لازم
  • نمک، فلفل و ادویه به اندازه لازم

طرز تهیه آش رشته تهرانی

1. آماده کردن مواد اولیه آش

اولین مرحله از طرز تهیه آش رشته تهرانی درست مثل طرز تهیه آش رشته با سبزی خشک این است که مواد اولیه لازم را که باید از قبل آماده گردد آماده کنید. برای این کار ابتدا حبوبات به جز عدس را در کنار هم در آب بخیسانید، عدس را جدا بخیسانید و سبزی آش را شسته و خرد کنید. بعد به سراغ تهیه پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ بروید تا فرایند کارتان ساده تر باشد. طرز تهیه پیاز داغ نگینی و طرز تهیه پیاز داغ چیپسی را در کتاب کاله بخوانید.

2. پخت حبوبات

اکنون در این مرحله حبوبات را که به مدت حداقل 8 ساعت خیسانده اید، در قابلمه مناسب بریزید و آب رویشان بریزید و بگذارید به مدت 2 ساعت بپزد. بعد که نخود، لوبیا چیتی و لوبیا سفید پختند زمان آن است که عدس را به همراه اندازهی سیر، پیاز و نعناع داغ اضافه کنید و بگذارید عدس هم بپزد.

3. اضافه کردن سبزی و رشته و سرو آش

بعد از پخت کامل حبوبات زمان آن است که برای طرز تهیه آش رشته تهرانی سبزیجات آش را اضافه کنید و بگذارید آش نیم ساعت دیگر بدون در قابلمه بپزد در نهایت در یک ربع آخر رشته آش را اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید رشته آش کامل در آش نرم گردد. بعد آش را خاموش کنید و بگذارید کمی خنک گردد و بعد آن را در ظرف سرو بریزید و با سیر، پیاز و نعناع داغ و البته کشک تزیین کنید.

نکات و فوت و فن های تهیه آش رشته

پختن آش چه فقط برای جمع خانوادگی باشد چه برای جمعیت بالا مثلا برای تهیه آش نذری نکات و فوت وفن هایی دارد که باید برای تهیه این غذا به آن ها مطلع باشید.

انواع روش های تهیه آش رشته تهرانی

برای پخت و تهیه آش رشته تهرانی از مواد اولیه مختلفی استفاده می گردد مثلا عده ای لوبیا سفید استفاده می نمایند و بعضی لوبیا سفید نمی ریزند بنابراین بسته به انتخاب خود می توانید حبوبات را انتخاب کنید اما حتما نخود و عدس و یک مدل لوبیا را در آش بریزید. اما اگر دوست دارید انواع دیگر آش رشته را بپزید، می توانید طرز تهیه آش رشته ساده و طرز تهیه آش رشته با سبزی خشک را هم مرور کنید.

سبزیجات مناسب آش رشته

سبزی آش رشته معمولا ترکیب چهار سبزی گشنیز، اسفناج، شوید، تره و جعفری است که بعضی به آن سیر تازه هم اضافه می نمایند. اما در کنار این سبزی ها یادتان نرود که حتما نعنا هم بریزید. اما حواستان باشد نعنا زیادی باعث تلخی آش می گردد.

حواستان به نمک آش رشته باشد

آش رشته بخاطر داشتن رشته ممکن است شور گردد پس حتما نمک را با دقت به آش اضافه کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه آش رشته تهرانی مجلسی به صورت تصویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آش رشته تهرانی مجلسی به صورت تصویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید