زمان دقیق بزرگترین انتخابات مالی ایران به زودی اعلام می گردد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، تهران (پانا ) - به گفته سخنگوی آزادسازی سهام عدالت به زودی زمان بندی دقیق انتخابات سراسری و مشارکت جمعی برای بزرگترین انتخابات مالی کشور اعلام خواهد شد.

زمان دقیق بزرگترین انتخابات مالی ایران به زودی اعلام می گردد

به گزارش ایرنا، حسین فهیمی امروز (آدینه) با حضور در شبکه خبر به ارائه توضیحاتی درباره انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت پرداخت و گفت: اکنون در پنجمین مرحله از بحث آزادسازی سهام عدالت قرار گرفته ایم، افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب نموده اند باید بیش از 160 نفر از اعضای هیات مدیره را برای مدیریت دارایی خود انتخاب نمایند، به زودی زمان بندی دقیق انتخابات سراسری و مشارکت جمعی برای بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور را اعلام خواهیم کرد.

وی به لغو برگزاری انتخابات مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی در اسفند ماه گذشته اشاره نمود و اضافه کرد: در ابتدا هماهنگ شده بود تا سهامداران شرکت های سرمایه گذاری 17 استان در اسفند ماه و با یک زمان بندی مشخصی رای بدهند اما شورای عالی بورس با توجه به ضرورت اطلاع رسانی بیشتر، جلب مشارکت حداکثری و حضور بیشتر داوطلبان تصمیم گرفت تا انتخابات اسفند ماه را ملغی اعلام کند و اکنون قرار بر این است تا برنامه ریزی های لازم برای برگزاری انتخابات بین نیمه نخست اردیبهشت تا نیمه نخست خرداد ماه صورت گیرد.

فهیمی درباره وظایف اصلی مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اظهار داشت: براساس دستور رهبر معظم انقلاب قرار بر این شد تا مدیریت سهام عدالت برای افرادی که روش مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب نموده اند به مردم واگذار گردد.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت تاکید نمود: برای سهامداران مستقیم که حدود 19 میلیون نفر بودند آزادسازی انجام شد، به دنبال آن مردم به صورت مستقیم در شرکت های بورسی و فرابورسی سهامدار شدند و مدیریت دارایی خود را بر عهده گرفتند.

وی به مجموع دارایی شرکت های سرمایه گذاری استانی که بیش از 380 هزار میلیارد تومان است، اشاره نمود و گفت: این حجم قابل توجه دارایی نیازمند مدیریت صحیح، ایجاد ارزش اضافه کرده است، نقش موثر آن در بازار سرمایه امر مهمی تلقی می گردد که باید به وسیله شرکت های سرمایه گذاری مورد مدیریت قرار بگیرند.

فهیمی گفت: در این میان عده ای به عنوان افراد متخصص مدیریت این دارایی ها را بر عهده می گیرند که به وسیله مردم انتخاب خواهند شد.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: تا به امروز در کشور شاهد مشارکت های جمعی زیادی برای فعالیت های مذهبی و سیاسی بوده ایم اما انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی بزرگترین و اولین مشارکت میلیونی مردم برای یک فعالیت اقتصادی محسوب می گردد.

حضور 30 میلیون ایرانی در انتخابات

وی گفت: انتخابات با حضور 30 میلیون نفر در 31 استان و با زمان بندی های متفاوت برگزار می گردد که برنامه دقیق آنها به ترتیب به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

فهیمی اضافه کرد: در مجامع شرکت ها فعالیت یا صورت های اقتصادی شرکت در طول یک سال تایید و رد می گردد و نظارت همگانی اتفاق می افتد اما آنچه که برای انتخاب مدیران صورت می گیرد، مجمعی تحت عنوان مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده ویژه انتخاب اعضای هیات مدیره این شرکت ها است.

ضرورت ثبت نام رای دهندگان در سامانه سجام

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت به ضرورت ثبت نام رای دهندگان در سامانه سجام اشاره و اظهار داشت: 30 میلیون نفر باید در این سامانه ثبت نام نمایند ، در سطح استان ها به غیر از تهران اطلاع رسانی به خوبی اجرا شده است و در استان هایی مانند کرمان، خراسان جنوبی فارس تا 80 درصد از سهلمداران یک شرکت در سامانه سجام ثبت نام نموده اند که این نشان دهنده اطلاع رسانی درست برای ثبت نام در سجام بوده است.

وی ادامه داد: در استان هایی مانند تهران و البرز سطح ثبت نام در سجام کم بوده است که امیدواریم به وسیله اطلاع رسانی های دقیق شاهد افزایش مشارکت مردم برای ثبت نام در سجام باشیم.

شرایط داوطلبان برای عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استانی

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت به شرایط داوطلبان برای عضویت در هیات مدیره اشاره نمود و اضافه کرد: نخستین شرط سابقه تحصیلی و مدرک کارشناسی از یکی دانشگاه های معتبر است تا از این طریق امکان مشارکت در این فعالیت را داشته باشند.

وی گفت: رشته تحصیلی آنها باید مرتبط با مدیریت یک شرکت سرمایه گذاری باشد که ترجیحا رشته مدیریت اقتصادی، حسابداری، حقوق و اقتصاد در اولویت قرار دارند و دیگر رشته ها باید از سوابق اجرایی برخوردار باشند.

فهیمی یادآور شد: ثبت نام افراد با توجه به شرایط حاکم در کشور به صورت الکترونیکی و به وسیله سامانه ستان انجام می گردد، همچنین در مراکز استان ها هم می توانند به وسیله مراجعه حضوری به ادرات کل امور اقتصادی استان اقدام به ثبت نام نمایند.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت به نحوه تایید صلاحیت این افراد اشاره نمود و گفت: آنالیز صلاحیت در کمیته آنالیز صلاحیت صورت می گیرد که شورای عالی بورس در آخرین مصوبه خود این امکان را فراهم کرد تا کمیته صلاحیت از یک کمیته به 10 کمیته افزایش پیدا کند تا در مدت زمانی کوتاه تر تایید صلاحیت صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: افرادی که از حداقل های مشارکت در انتخابات را برخوردار نباشند، باید مصاحبه شوند.

فهیمی تاکید نمود: در شرایط فعلی برای انتخاباتی که تاریخ آن به صورت اجاقتصادی برای نیمه نخست اردیبهشت ماه تا نیمه نخست خرداد ماه اعلام شده است افرادی که به دنبال کاندیدای هیات مدیره هستند تا 28 فروردین ماه فرصت دارند به وسیله مراجعه در سامانه ستان یا مراجعه حضوری ثبت نام نمایند.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: سرنوشت حجم بزرگ این دارایی ارزشمند که نقش زیادی را در بازار سرمایه و در سطح اقتصاد کل کشور ایفا می نماید توسط مدیرانی که به وسیله مردم انتخاب می شوند رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: چالشی که پیش روی ما وجود دارد این است که تعداد بیشتری از سهامداران در این انتخابات مشارکت داشته باشند و این هیات مدیره، نماینده تعداد بیشتری از سهامداران است که دارایی شرکت ها را باید به نحو درستی مدیریت نمایند.

واریز سود سهام عدالت به وسیله شرکت سپرده گذاری مرکزی

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت با تاکید بر اینکه دارایی هایی که اکنون در قالب شرکت های سرمایه گذاری استانی ساماندهی شده اند در اختیار هیات مدیره واقع شده است، گفت: در سال نخست آزادسازی سهام عدالت براساس تصمیم شورای عالی بورس سود متعلق به شرکت های سرمایه گذاری استانی به وسیله شرکت سپرده گذاری مرکزی بین مشمولان به صورت یکپارچه توزیع شد.

وی با اینکه از سال آینده همه سود و دارایی شرکت تحت اختیار هیات مدیره قرار می گیرد، گفت: براساس تصمیم هایی که تا به امروز شورای عالی بورس اتخاذ نموده است، این هیات مدیره قادر است تا 30 درصد از دارایی شرکت را به فروش برساند و در پروژه های ملی، استانی و بین المللی یا هر پروژه دیگری که صلاح بداند به منظور ایجاد ارزش اضافه کرده سرمایه گذاری کند.

ارزش فعلی سهام عدالت

فهیمی به ارزش فعلی سهام عدالت اشاره نمود و گفت: فردی که دارای سهام عدالت 500 هزار تومانی است، سهام این افراد دارای ارزش نزدیک به 10 میلیون تومانی است، همچنین برگه های سهام یک میلیون تومانی دارای ارزشی دو برابر برگه های 500 هزار تومانی هستند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بعد از برگزاری آخرین جلسه شورای عالی بورس که سه شنبه شب برگزار گردید، اظهار داشت: افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب شوند، تا روز 28 فروردین ماه جاری فرصت دارند تا در سامانه ستان این سازمان ثبت نام نمایند، انتخابات هم از اواخر اردیبهشت تا اواسط خردادماه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "زمان دقیق بزرگترین انتخابات مالی ایران به زودی اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان دقیق بزرگترین انتخابات مالی ایران به زودی اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید