وزارت آموزش و پرورش: هیچ دانش آموزی نباید به دلیل اقدامات اعتراضی اخراج شود ، برخی می خواستند اغتشاشات را به مدرسه بکشانند

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: برخی در پی برهم زدن فضای مدرسه هستند که با استفاده از هیجانات و کنجکاوی در سن دانش آموزان، آنها را تحریک کنند.

وزارت آموزش و پرورش: هیچ دانش آموزی نباید به دلیل اقدامات اعتراضی اخراج شود ، برخی می خواستند اغتشاشات را به مدرسه بکشانند

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش امروز در نشست خبری با وبلاگ آموزشی و فنی اظهار کرد: 6 میلیون 639 هزار و 431 دانش آموز در دوره های متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: مهم ترین فعالیت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس در مهر ماه بود که سازماندهی و برنامه ریزی برای یکسال تحصیلی 16 میلیون دانش آموز را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید:

  • وزیر آموزش و پرورش: دنبال تعطیلی مدارس کشور هستند

وی با بیان اینکه در پروژه مهر فعالیت و برنامه ریزی برای یک سال تحصیلی اجرا شده است، اضافه کرد: در 25 ماه گذشته آموزش غیر حضوری داشتیم که به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین آموزش حضوری شود.

مجری پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در تحقیقات بسکمک از جمله مایکروسافت نشان داد آموزش غیر حضوری در بهترین حالت حداکثر 50 درصد یادگیری را فراهم می کند که براین اساس آموزش حضوری مد نظر قرار گرفت.

کاظمی خاطر نشان کرد: امسال به منظور شروع مهری با نشاط جشن نمادین با حضور رئیس جمهور و در سایر استان ها با معاونان وزارت آموزش و پرورش و کنندگان استانی برگزار گشت.

برخی در پی این بودند که اغتشاشات را به مدرسه بکشانند

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه علم آموزی و پژوهش فراهم شود، گفت: اگر در پی ایران قوی هستیم، ضرورت علم و پژوهش باید درک شود اما با وجود همه برنامه ریزی ها برخی در پی برهم زدن فضای مدرسه بودند تا با استفاده از هیجانات و کنجکاوی در سن دانش آموزان، آنها را تحریک کنند و برخی اغتشاشات را به مدرسه بکشانند که خوشبختانه این اقدام کنترل شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر جایی تعدادی اندک در مقابل 16 میلیون دانش آموز اقدامی هم انجام دهند، محیط و شرایط فرهنگی برای آنها باید فراهم کنیم.

کاظمی یادآور شد: حضور جوانان و نوجوانان در پیاده روی، اجرای شعرهای آیینی نشان از این است که دانش آموزان به فهم و شعور و آگاهی رسیده اند و استکبار از طریق رسانه سعی در بزرگنمایی ساختارهایی در کشور صورت گرفت که چنین نبود.

هیچ دانش آموزی نباید در راستای اقدامات اعتراضی اخراج شود

وی در پاسخ به سوالی درباره برخی اقدامات اعتراضی دانش آموزان در مدارس و رفتارهای تنبیهی برخی مدیران اظهار کرد: آموزش و پرورش نسبت به آموزش همه دانش آموزان ماموریت و وظیفه دارد و باید نسبت به آموزش آنها تلاش شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه دانش آموزان شهروند کشور هستند، گفت: دانش آموزی در این راستا نباید اخراج شوند و در صورت انجام اقدامی هم باید با گفت و گو آگاهی رسانی کنیم.

هیچ دانش آموزی از مدرسه اخراج نشده است

کاظمی خاطر نشان کرد: گفت و گو با دانش آموزان و اطلاع به والدین آنها در جهت آگاهی بخشی صورت می گیرد. هیچ دانش آموزی از مدرسه اخراج نشده است و حتی آموزش و پرورش پیگیر شرایط دانش آموزان هم است.

وی ادامه داد: 8 هزار دانش آموز به پایه دهم رشته ریاضی فیزیک اضافه کرده شده است که البته این اتفاق پس از چند سال افتاده است. دانش آموزان متوسطه اول و دوم روی هم 6 میلیون و 639 هزار و 431 نفر هستند که از این میان 49.9 درصد آنها را دختران تشکیل می دهند.

در پی کارآفرینی برای نوجوانان هستیم

وی اضافه کرد: در توسعه هنرستان ها رویکرد کیفی و آمایش سرزمین مورد نظر است، بنابراین در این راستا توجه به نیاز بازار کار با استفاده از ظرفیت و توسعه هنرستان های جوار صنعت را مد نظر قرار داده ایم که با مشارکت دستگاه ها و بخش های مختلف ایجاد شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: 40 هنرستان جوار صنایع ایجاد شده که از این میان 18 هنرستان وابسته به جهادکشاورزی و 22 هنرستان در صنعت و معدن ایجاد شد. همچنین توسعه هنرستان بهکمک هم در برخی استان ها صورت گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح نمود: همچنین در راستای ارتقای کیفیت بخشی آموزش جشنواره هایی برگزار می شود که از این میان در جشنواره نوجوان خوارزمی 523 دانش آموز متوسطه تقدیر شدند. این دانش آموزان نخبگان هستند و پس از برگزاری جشنواره با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری حمایت و در معرض آموزش هایی قرار خواهند گرفت تا مهارت های آنها افزایش یابد.

کاظمی یادآورشد: همچنین دانش آموزان در سال تحصیلی جاری در جشنواره علمی پژوهشی دانش آموزان یک میلیون و 691 هزار و 419 نفر شرکت کردند و از این میان هشت هزار و 42 دانش آموز به مرحله کشور رسیدند. با راه اندازی 20 پژوهشسرا، تعداد پژوهشسراهای ما به 691 در سراسر کشور رسید.

وی همچنین درباره باشگاه کارآفرینی گفت: در پی ایجاد کارآفرینی برای نوجوانان هستیم، در این راستا تعدادی از معلمان متوسطه در این باشگاه شرکت کردند و می خواهیم باشگاه را فعال کنیم تا زمینه کارآفرینی آنها در آینده فراهم شود.

جشنواره الگوهای برتر تدریس

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره جشنواره الگوهای برتر تدریس گفت: همچنین شرکت کنندگان در این جشنواره 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته اند. هفت هزار و 576 مدیر در جشنواره مدیران برتر مدارش شرکت کردند و 40 نفر از آن ها هفته قبل تقدیر شدند که می تواند در ارتقای مدیریت مدارس کمک کننده باشد.

کاظمی با بیان اینکه برگزاری جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری از دیگر اقدامات است، اضافه کرد: 12هزار و 300 معلم در این جشنواره شرکت کردند و 235 معلم در 85 تیم برگزیده شدند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مهارت آموزی در متوسطه اول و دوم اولویت ماست، گفت: در سال تحصیلی نو تجهیز کارگاه های کار و فناوری مورد تاکید نیست و 60 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز آنها در نظر گرفته شده و همچنین موضوع هوش مصنوعی و مهارت برنامه نویسی و کدنویسی در دستور کار قرار گرفته است.

برنامه نویسی و توجه به آن در سن پایین اهمیت بسکمک دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: برنامه نویسی و توجه به آن در سن پایین اهمیت بسکمک دارد، 500 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه ها در این عرصه تهیه شد و با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تعامل کردیم و اکنون کمک 700 میلیاردی تامین شده است.

کاظمی با اشاره به طرح شهید باقری در 1401-1402 برای دانش بنیان کردن و موضوع امنیت غذایی در کشور اظهار کرد: ایجاد دیپلماسی مهارتی مدنظر است. سیاست و دیپلماسی دولت ارتباط با همه کشورها است. دیپلماسی و همکاری با کشورهای همسایه مدنظر است و استان گلستان نقطه شروع این کار بود که در این راستا نشست هایی هم برگزار گشت.

آموزش هنر جزء برنامه های ماست

وی گفت: آموزش هنر در راستای توجه به عدالت آموزشی با مشارکت وزارت ارشاد هم جزو برنامه های ماست و آموزش هنر به مدارس شبانه روزی برنامه ریزی شده و دوره هایی برای معلمان مدنظر است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: 79 هزار دانش آموز به سه پایه متوسطه نسبت به گذشته افزایش یافته و از اول انقلاب این عدد بی سابقه بوده و حتی زمانی که 19 میلیون دانش آموز داشتیم هم این عدد را تجربه نکرده بودیم. علاوه بر این در حال حاضر یک میلیون و 104 هزار دانش آموز در فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.

منبع: همشهری آنلاین

به "وزارت آموزش و پرورش: هیچ دانش آموزی نباید به دلیل اقدامات اعتراضی اخراج شود ، برخی می خواستند اغتشاشات را به مدرسه بکشانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت آموزش و پرورش: هیچ دانش آموزی نباید به دلیل اقدامات اعتراضی اخراج شود ، برخی می خواستند اغتشاشات را به مدرسه بکشانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید