طرز تهیه کوزالاک مانتی پیچ همراه ویدیو

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، کوزالاک مانتی پیچ یک غذای مجلسی و در عین حال ساده، آسان و فوق العاده خوشمزهاست که بیش تر از یک ساعت وقت تان را نمی گیرد. ترکیب ماست و گشنیز با ته مزهشیرین هویج و کدو و پیاز سرخ شده با گوشت فیله گوسفندی که در آب گوجه پخته شده یکتجربه متفاوت و خیلی خوشمزه از غذای ترکی را برای تان به ارمغان می آورد. با طرزتهیه این خوراک خوشمزه همراه ما باشید.

طرز تهیه کوزالاک مانتی پیچ همراه ویدیو
  • مواد لازم برای تهیه مانتی پیچ

  • مواد لازم برای تهیه سس

خمیر یوفکا یک بسته

آب مقدار بسیار کمی

روغن به مقدار لازم

فیله گوسفندی خرد شده یک پیمانه

پیاز خلالی خرد شده یک عدد

پوره گوجه فرنگی یک پیمانه

هویج خلالی خرد شده دو عدد

کدو خلالی خرد شده دو عدد

پیازچه یک دسته کوچک

گشنیز یک دسته کوچک

ماست سون خرید آنلاین یک پیمانه

روغن زیتون یک قاشق سوپ خوری

سیر خرد شده دو حبه

لیم ترش به مقدار لازم

  • طرز تهیه مانتی پیچ

مرحله اول

برای آغاز خمیر یوفکا را از بسته بندی خارج کنید و روی میز کارتان قرار دهید. (قبلا طرز تهیه خمیر یوفکا را به شما آموزش دادین. بنابراین خمیر را هم می توانید خودتان آماده کنید.) خمیر را مثل شکل برش دهید و به یاری یک نی قسمت وسطی را رول کنید. برای این که خمیر رول بماند و باز نگردد، به یاری قلمو انتهای خمیر را خیس کنید تا باعث چسبندگی گردد و رول باز نگردد. به همین ترتیب چند رول دیگر درست کنید.

مرحله دوم

مقداری روغن داخل یک تابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. رول ها را با حرارت متوسط تفت دهید و مرتب هم بزنید تا طلایی رنگ شوند. سپس داخل یک بشقاب روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته گردد.

مرحله سوم

حالا نوبت به آماده کردن مواد مانتی پیچ مان است. تابه ای که رول ها را با آن سرخ کردیم را یک آبی بزنید و مجددا مقداری روغن داخل آن بریزید و روی حرارت قرار دهید. فیله گوسفندی را همزمان با پیاز و پوره گوجه فرنگی و هویج و کدو که به صورت خلالی خرد کردید، به تابه اضافه کنید. مواد را هم بزنید و اجازه دهید تا مواد با حرارت متوسط روی اجاق باشند. بعد از این که سبزیجات نرم شدند و گوشت کاملا پخت، پیازچه و جعفری خرد شده را به مواد اضافه کنید و به حال خود رها کنید تا مزه ها حدود نیم ساعت دیگر به خورد هم روند.

مرحله چهارم

در این فاصله باید سراغ تهیه سس خوراک مان بروید. یک کاسه متوسط بردارید. ماست، روغن زیتون، سیر، جعفری و لیموترش را با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم

تمام راه برای تهیه این خوراک را طی کردیم. نوبت سرو خوراک مان است. رول ها را داخل یک بشقاب بچینید. مایه گوشت و سبزیجات را روی آن ها بریزید و در آخر سس را اضافه کنید. نوش جان تان!

ویدیو

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کوزالاک مانتی پیچ همراه ویدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوزالاک مانتی پیچ همراه ویدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید