روز جهانی راهنمایان گردشگری

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، این روزها که تب سفر بسیار داغ است راهنمایان گردشگری نقش پر رنگی را در کیفیت برگزاری تورهای گردشگری، آگاهی بخشی در زمینه سفر مسئولانه و رضایت گردشگران برعهده دارند. شما چیزی از حرفه راهنمایان گردشگری می دانید؟ آیا از سختی ها و مسائل این شغل خبر دارید یا آنها را فقط افرادی همواره در سفر می بینید؟

روز جهانی راهنمایان گردشگری

پیشینه روز دنیای راهنمایان گردشگری

تاریخچه نام گذاری و برپایی جشن راهنمایان گردشگری به سال 1990 می رسد. در این سال، 15 کشور در جشن انجمن راهنمایان دنیا شرکت کردند، از آن موقع، تعداد راهنمایان تور پیوسته در حال افزایش بوده است. بر اساس تعریف انجمن راهنمایان تور اروپا (EFTGA) راهنمای تور کسی است که گروه ها و یا بازدیدکنندگان انفرادی داخلی یا خارجی را در سایت های تاریخی، موزه ها و یا بناهای یادبود یک شهر یا منطقه هدایت می نماید و تفسیری الهام بخش و سرگرم کننده از میراث فرهنگی و طبیعی و محیط زیست، به زبان مورد انتخاب بازدید کننده ارائه می دهد.

اهمیت روز دنیای راهنمایان گردشگری چیست؟

راهنمایان گردشگری، گروهی از جامعه هستند که به عنوان سفیران صلح شناخته می شوند. این گروه نقش پر رنگی در یاری به جوامع محلی، شناساندن ظرفیت های کشور و نگهداری از میراث ملموس و ناملموس کشور دارند.

چطور روز دنیای راهنمایان گردشگری را جشن بگیریم؟

این روز نمادی است برای اینکه ما راهنمایان گردشگری حرفه ای را که به عنوان سفیران ما در دنیا هستند را بیشتر بشناسیم. این روز بهانه ای است تا راجع به این حرفه بیشتر مطالعه کنید تا از سختی ها و مصائب این شغل مطلع شوید. اگر تمایل دارید شما نیز یکی از این افراد شوید پیشنهاد می کنیم که مطلب چگونه تورلیدر شویم؟ را مطالعه کنید.

در روز دنیای راهنمایان گردشگری این کارهای ساده را امتحان کنیم:

  • این روز را به تمام راهنمایان گردشگری ای که می شناسید تبریک بگویید.
  • در سفر بعدی ای که با راهنمای توری همراه بودید نسبت به خدماتی که راهنما به شما می دهد از او تشکر کنید.
  • لیستی از اسامی راهنمایان حرفه ای شهر و کشورتان تهیه کنید.
  • راجع به وظایف سفر مسئولانه و گردشگری پایدار مطالعه کنید.
منبع: دالاهو

به "روز جهانی راهنمایان گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی راهنمایان گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید