13 مقصد رویایی برای سفر در تعطیلات عید فطر

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، سواحل آفتابی و چشم اندازهای کم نظیر، هوای معتدل پاییز و زمستان، دریای زیبای خلیج فارس، جزیره های متعدد و دیدنی و تپه های شنی و صدها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از دارایی های استان هرمزگان به شمار می رود.

13 مقصد رویایی برای سفر در تعطیلات عید فطر

وبلاگ آموزشی و فنی: بهار جوشش زندگی در تن زمین است. طراوت و زندگی نو طبیعت شوق سفر را در دل آدمی زنده می کند. اگر مسافر بهارید با ما باشید با مقاصد خرم بهاری که محبوب گردشگران است و می توانید برای سفر در تعطیلات عید فطر آنها را انتخاب کنید آشنا شوید.

  • پارسیان دل انگیز

استان هرمزگان، شگفت انگیزترین مقصد سفر بهاری سفر در تعطیلات عید فطر است. زیرا زیبایی های طبیعی این استان وصف ناشدنی هستند. طبیعت استان هرمزگان در اوایل فصل بهار بسیار دیدنی می شود. این استان دارای 13 شهرستان و 14 جزیره مسکونی است. برخی از معروف ترین آن ها شامل بندرعباس، پارسیان، جمیر، بستک، قشم، کیش، لاوان، هندورابی، شیدور(ماران)، هرمز، هنگام و لارک هستند.

سواحل آفتابی و چشم اندازهای کم نظیر، هوای معتدل پاییز و زمستان، دریای زیبای خلیج فارس، جزیره های متعدد و دیدنی و تپه های شنی و صدها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از دارایی های استان هرمزگان به شمار می رود و به خصوص منطقه ها غربی این استان مانند بخش کوشکنار شهرستان پارسیان که از این قاعده جدا نیست و درست در زمانی که بیشتر نقاط ایران در سرما و یخبندان به سر می برند از آب و هوای مطلوب و سواحل گرم و آرام و طبیعت کم نظیری برخوردار است.

  • دشت دریا سر مازندران

غرب استان مازندران و منطقه تنکابن، بی شک یکی از اصلی ترین نقاطی است که باید در فصل بهار ودر تعطیلات عید فطربه آن سفر کرد و از زیبایی، سرسبزی، منطقه ها دیدنی و از آب و هوای دل انگیز آن بهره مند شد.

یکی از مکان هایی که در این منطقه و در فصل بهار، چشم انداز بسیار زیبایی دارد و از مقاصد پر طرفدار طبیعت گردها بشمار می رود، دشت دریاسر بوده که به بهشت اردیبهشت ایران نیز معروف است. این دشت یکی از خیره کننده ترین منطقه ها ایران است که در فصل بهار تن پوشی سراسر زرد رنگ به تن می کند و زیبایی بی بدیلی را به نمایش می گذارد.

در پهنه این دشت، ده چشمه وجود دارد و یکی از دلایل سرسبزی این دشت هم وجود این چشمه ها است، به طوری که در فصل بهار که آب چشمه ها زیاد است نمی توان جای خشک در کف دشت یافت کرد.

  • آسیاب خرابه آذربایجان شرقی

آسیاب خرابه نام یکی از مکان های دیدنی شهرستان جلفا در استان آذربایجان شرقی است. این مکان شامل آبشارهای کوچک و بزرگی بوده که سرچشمه آن ها معمولا کوه کیامکی در بالای چشمه است. سطح آبشار از خزه ها و گیاهان رونده آبی پوشیده شده و چشم انداز چشم نوازی را ایجاد کرده است.

آسیاب خرابه، آسیابی آبی است که سال ها پیش مورد استفاده مردم منطقه می گرفت ولی هم اکنون به دلیل تخریب قسمت های عمده آن، کاربردی ندارد و به همین دلیل به آسیاب خرابه معروفیت یافته است.

ارتفاع این آسیاب، 10 متر و مساحت محوطه پایینی آن 200 متر مربع است. هوای مطبوع و چشم انداز های سرسبز و دیدنی از جمله ویژگی هایی است که شما را به این منطقه می کشاند.

  • جهرم مقصد سفر در تعطیلات عید فطر

شهرستان جهرم در استان فارس با باغستان های زیبا در خفر و خاوران و اماکن باستانی یکی از زیباترین منطقه ها ایران برای سفر در فروردین و اردیبهشت است. چشمه ها ، رودخانه ها و کوهستان های مخمل پوش بهاری در میان عطر سحر انگیز بهار نارنج این قطعه بهشت آیین و چهار اقلیم فارس را آماده پذیرایی به یاد ماندنی از مسافران بهاری می کند. در این شهرستان روستاهای نمونه گردشگری و اقامتگاههای دلچسبی برای اقامت مهمانان وجود دارد.

  • قزوین، مرکز خوشنویسی ایران

قزوین، مرکز خوشنویسی ایران یکی دیگر از بهترین مقصدهای سفرهای بهاری محسوب می شود. این شهر فاصله کمی تا تهران دارد. اگر تابه حال از این منطقه غافل شده اید پیشنهاد می کنیم حتماً در بهار امسال سری به قزوین بزنید. در فصل بهار تمام بخش های این شهر زیبا پر از سرسبزی و طراوت می شوند. همچنین قزوین آثار تاریخی بسیار ارزشمندی مانند کاروان سرای سعدالسلطنه، حسینیه امینی ها، کاخ چهلستون، سردر عالی قاپو و مجموعه دولت خانه صفوی را در خود جای داده است. اگر اهل طبیعت گردی باشید می توانید زیباترین چشم انداز ها بهاری را در بخش الموت این شهر مشاهده کنید. همچنین یکی دیگر از مجذوب کننده ترین آثار تاریخی این شهر قلعه الموت یا قلعه حسن صباح است که در روستای گازرخان الموت قرار گرفته است.

  • کاشان؛ شهر گل و گلاب

کاشان یکی از شهرهای زیبای اصفهان است که درواقع یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران هم به شمار میرود. از گذشته های دور، شهر زیبای کاشان با مراسم گلاب گیری خود معروف بوده است و گلاب گیری نیز در اواسط اردبیهشت ماه تا اواسط خرداد انجام می شود.

این شهر در حالت کلی دارای آب و هوای گرم و نسبتا بیابانی است و بهترین زمان سفر به کاشان، اوایل فصل بهار تا اردیبهشت ماه است. برخی از جاهای دیدنی، تاریخی و گردشگری کاشان شامل موارد: تپه سیلک، حمام فین، قمصر کاشان، روستای ابیانه، غار نیاسر، آتشکده خرمدشت، شهر زیرزمینی اویی یا نوش آباد، روستای کمال الملک یا کله، روستای ون و… است.

جزیره هرمز؛ نگین سرخ خلیج فارس

جزیره هرمز درواقع یکی از جزایر زیبا، اسرارآمیز و توریستی جنوب کشور است که در استان هرمزگان قرار گرفته است. جالب است بدانید که آب و هوای این جزیره در بهار، پاییز و زمستان معتدل است؛ ولی بهترین زمان سفر به جزیره هرمز با توجه به شرایط هر فردی فرق دارد. چرا که برخی از افراد با گرما مشکل دارند و برخی دیگر گرما دوستدار هوای گرم هستند. اما در حالت کلی اگر با گرمای هوا مشکل دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که از اوایل پاییز تا اواخر فصل بهار به این جزیره سفر کنید.

جزیره هرمز جاهای دیدنی و تاریخی پرطرفداری دارد که شما می توانید برای رفتن به آنجاها نیز برنامه ریزی کنید. برخی از جاهای دیدنی این جزیره عبارتند از: قصر بی بی گل، قلعه پرتغالی ها، موزه دکتر نادعلیان، دره مجسمه ها، غار الهه نمکی، دره رنگین کمان، فرش خاکی هرمز، ساحل سنگ مرغان، ساحل سرخ، دشت آهوان و…

چهارمحال وبختیاری مقصد رویایی سفردر تعطیلات عید فطر

استان چهارمحال وبختیاری، مرتفع ترین مقصد سفر بهاری و سفر در تعطیلات عید فطر است. این استان زیبا به بام ایران معروف بوده و با طبیعت بکر و دیدنیی خود در جنوب غربی کشورمان قرار گرفته است. بخش های زیادی از این استان در رشته کوه های زاگرس واقع شده است.

از مهم ترین بخش های استان چهارمحال وبختیاری می توان به کوهرنگ، شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، کیار، بن و لردگان اشاره کرد. این استان طیف گسترده ای از جاذبه های طبیعی مانند غارهای زیبا، آبشارهای خروشان، تالاب ها و پارک های جنگلی خاص و چشمه های پرآب را در خود جای داده است. اگر علاقه مند به دیدن دشت های لاله واژگون باشید می توانید در اردیبهشت ماه به منطقه کوهرنگ سر بزنید. از دیدن این گل های زیبا لذت ببرید.

جشن طبیعت در کهگیلویه و بویراحمد

خاطره بازدید از جشن طبیعت در کهگیلویه و بویراحمد، بهترین مقصد سفر بهاری تا همیشه در ذهنتان باقی می ماند. این استان زیبا و سرسبز یکی دیگر از مجذوب کننده ترین و زیباترین منطقه های است که در فصل بهار می توانید به آن سفر کنید. استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 280 تفرجگاه طبیعی شامل آبشارهای خروشان، رودخانه های جاری، چشمه های زلال و پرآب، کوهساران سرسبز و دشت های پوشیده از گل های رنگارنگ است.

کردستان، زادگاه مردمان مهمانواز

کردستان، زادگاه مردمان مهمانواز و خونگرم یکی دیگر از مجذوب کننده ترین مقصدهای سفر بهاری و سفر در تعطیلات عید فطر است. اختلاف ارتفاع این استان باعث شده اقلیم های بسیار متفاوتی در کردستان شکل بگیرد. از اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر می توانید به این منطقه زیبا سفر کنید. از دیدن شگفتی های طبیعی آن لذت ببرید. دریاچه زریوار، منطقه شگفت انگیز اورامان، پارک آبیدر، کوه چهل چشمه، کوه آربابا، غار کرفتو، منطقه حفاظت شده عبدالرزاق و آبشار گویله تنها چند نمونه از جاذبه هایی هستند. در زیباترین استان بهاری ایران یعنی استان کردستان وجود دارند.نوروز در کشورهای دیگر

ایلام

استان ایلام، معروف به عروس کوه های زاگرس یکی از زیباترین منطقه های است که در فصل بهار می توانید به آن سفر کنید. ایلام را حتی می توان بهشت گردشگران در فصل بهار دانست. قطعاً دیدن طبیعت سرسبز، جنگل های بلوط، دشت های ناهموار، کوه های پایدار و رودهای متعدد این منطقه شما را شگفت زده خواهد کرد.

همچنین در ایلام می توانید آثار تاریخی بسیار ارزشمند برجای مانده از دوره عیلامی ها و دوره های بعد از آن را مشاهده کنید. در بهار سرسبزی این منطقه بیش از هر زمان دیگری بوده و آب وهوای آن هم عالی است. کوه دیدنیی قلاقیران، دریاچه دوقلو سیاه گاو، تنگ کافرین، منطقه جنگلی ششدار، کوه اهوران، دره صورتی رنگ ارغوان، آبشار اما روستای بانقلان، قلعه اسماعیل خان و قلعه والی تنها چند نمونه از جاذبه های ایلام هستند.

تبریز؛ شهری با فرهنگ و تاریخ عمیق

تبریز که دیار آذری زبان ها و مرکز استان آذربایجان شرقی است سالانه از گردشگران داخلی و خارجی بسیاری میزبانی می کند. این شهر قدمتی بیش از 3500 سال دارد و از لحاظ پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی هست. در حالت کلی آب و هوای شهر تبریز خشک و کوهستانی است ولی اگر بخواهید از بهترین زمان سفر به تبریز از لحاظ آب و هوا اطلاع یابید، باید بگوییم که بهترین زمان سفر به تبریز، در اواسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان است.

برخی از جاهای دیدنی و گردشگری تبریز شامل: کاخ و موزه شهرداری، بازار فرش تبریز، موزه آذربایجان، خانه مشروطه، ائل گلی یا شاهگلی تبریز، جنگل ارسباران، موزه قاجار، ارگ علیشاه، روستای کندوان و… هستند. پس هنگام سفر به این مکان ها هم حتما سر بزنید.

یزد؛ اولین شهر خشتی جهان

یزد یکی از شهرهای تاریخی و با ارزش ایران محسوب می شود که جزو استان های مرکزی کشور است. این شهر آب و هوای گرم، خشک و بیابانی دارد و بهترین زمان سفر به یزد از لحاظ آب و هوا، فصل پاییز و ماه های اردیبهشت، اسفند و فروردین است. برخی از سوغات یزد عبارتند از: باقلوای یزدی، قطاب یزد، پشمک یزدی، حلوا ارده اردکان، لوز، کیک یزدی، سوهان خانی، نقل و شیرینی حاج بادومی و…

یزد جاذبه های دیدنی و گردشگری زیادی نیز دارد که برخی از آن مکان ها شامل: آب انبارهای یزد، موزه مارکار، آتشکده بهرام، مجموعه امیر چخماق، خانه لاری ها، خانه هنر و موزه آب یزد و… هستند.

منبع: توریسم آنلاین

به "13 مقصد رویایی برای سفر در تعطیلات عید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 مقصد رویایی برای سفر در تعطیلات عید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید