روایت میدل ایست مانیتور از نشست مجازی شورای عالی همکاری ایران و ترکیه

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، وبسایت میدل ایست مانیتور در مطلبی به نشست مجازی شورای عالی همکاری ایران و ترکیه که روز گذشته برگزار شده پرداخته است.

روایت میدل ایست مانیتور از نشست مجازی شورای عالی همکاری ایران و ترکیه

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، میدل ایست مانیتور نوشت: وزارت ارتباطات ترکیه در بیانیه ای روز گذشته گفت که ششمین جلسه شورای عالی همکاری ایران و ترکیه برگزار گشت. بر این اساس رجب طیب اردوغان و حسن روحانی روسای جمهور دو کشور، ریاست جلسه را برعهده داشتند.

اردوغان گفت: ما تا به امروز تصمیمات مهم زیادی را در محدوده شورا اتخاذ نموده ایم ، همچنین در سال 2018 پنجمین نشست را در آنکارا برگزار کردیم. مصاحبهی بین ترکیه و ایران نقش تعیین کننده ای در حل بسیاری از مسائل منطقه ای دارد. فکر می کنم که همکاری ما با کاهش شیوع پاندمی به سطح قبلی خود باز می گردد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در خصوص برگزاری این نشست در توئیترش نوشت: ششمین نشست سازنده شورای عالی همکاری ایران و ترکیه به ریاست روسای جمهور روحانی و اردوغان به وسیله ویدیوکنفرانس برگزار گشت. روسای جمهور و چند تن از وزرا، همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله در خصوص تجارت، امور بانکی، سلامت و توسعه منطقه ای را مورد آنالیز قرار دادند.

مقامات در خصوص روابط دو جانبه و مراحلی که در بحبوحه شیوع پاندمی ویروس کرونا منجر به همکاری بیشتر گردد، بحث و مصاحبه کردند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "روایت میدل ایست مانیتور از نشست مجازی شورای عالی همکاری ایران و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت میدل ایست مانیتور از نشست مجازی شورای عالی همکاری ایران و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید