راهنمای سفر به ژنو

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، شاید سفر به ژنو یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین سفرهایی است که هر شخصی می تواند در طول زندگیش انجام دهد.این شهر زیبا در کشور سوئیس واقع شده و می توان گفت که بر روی زمین، بهشتی کوچک بنا شده است.

راهنمای سفر به ژنو

کشور سوئیس، با آب و هوایی معتدل و سرسبز که مملو از مراتع و جنگل های طبیعی، دریاچه های کم نظیر، ارتفاعات چشم نواز که چشم همگان را به خود خیره می سازد. پایتخت سوئیس شهر برن است و قطب های مالی و توریستی دراین کشور، دو شهر لوکس و مشهور ژنو و زوریخ هستند. گفتنی است که سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می باشد.

در این مقاله اطلاعات لازم در مورد شهر زیبای ژنو را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. دومین شهر پرجمعیت و دومین قطب مالی کشور سوئیس، شهر ژنو می باشد. این شهر در ساحل دریاچه ژنو قرار گرفته است. همان طور که می دانید در این شهر سازمان ها و نهادهای بین المللی و اروپایی زیادی قرار گرفته است. از مهم ترین این سازمانهای بین المللی در این شهر، مقر اروپایی سازمان ملل متحد می باشد.

این شهر پر قدمت، 121 سال قبل از میلاد مسیح به امپراتوری رم پیوست و در سال 1798 بعد از انقلاب فرانسه تحت سلطه دولت فرانسه درآمد و پس از سرانجام جنگ های ناپلئونی در سال 1815 در نهایت به کنفدراسیون سوئیس پیوست. زبان رسمی مردم این کشورآلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانش می باشد. واحد پول آنها، فرانک سوئیس است و کد تماس سوئیس +41 می باشد.

بهترین زمان سفر به ژنو

در سفر به ژنو، ملاحظه خواهید کرد که این شهر زیبا توسط دو رشته کوه آلپ و ژورا محاصره شده است. آب و هوای آن به دلیل حضور دریاچه، معتدل و مرطوب می باشد. در طول سال شاهد بارش های فصلی هستیم که به واسطه همین امر به شهری سرسبز تبدیل شده است. بهترین زمان سفر به ژنو فصل تابستان می باشد، چرا که زمستان های آن سرد و یخ و استخوان سوز و تابستان های آن بسیار خوشایند و گرم است.

به شما پیشنهاد می کنیم تا در ماه های گرم سال که آب و هوا خوشایند است به این شهر سفر نمایید. در فصول سرد سال به دلیل برف و یخبندان، بسیاری از مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری تعطیل می باشند. هتل ها و اقامتگاها در سفر به ژنو، بسته به خدماتی که ارایه می دهند، هزینه های متفاوتی دارند. متوسط هزینه غذا و خوراک نیز در این شهر بین 22 الی 95 فرانک می باشد. در این راهنمای سفر به ژنو، برای شما دو تا از بهترین هتل های ژنو را معرفی خواهیم کرد.

1) هتل چهار فصل

برای سفر به ژنو داشتن محل اقامت مناسب برای گردشگران شرط اساسی است. یکی از بهترین هتل ها در شهر ژنو، هتل چهار فصل می باشد. این هتل لوکس 5 ستاره ساحلی است و امکاناتی مثل رستوران، استخر، باشگاه بدنسازی، مرکز ماساژ و رم سرویس دارد.

2) هتل هالیدی این

نزدیکترین هتل به فرودگاه هتل سه ستاره هالیدی این است. خدمات این هتل شامل: اینترنت و صبحانه رایگان می باشد.

اگر تغذیه مناسب برای شما اهمیت دارد به شما پیشنهاد می دهیم تا از رستوران های دولاک (سرو انواع غذاهای اروپایی) و بیسترو(سرو انواع غذاهای محلی) دیدن فرمایید. در سفر به ژنو یک پیشنهاد ویژه برای مسافران عزیز: با تهیه کارت تخفیف روزانه گردشگری شما می توانید به طور رایگان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید. همچنین بسیاری از موزه ها نیز برای شما رایگان به حساب می آیند. گفتنی است که کارت تخفیف یک روزه 26 فرانک، دو روزه 37 فرانک و سه روزه 45 فرانک می باشد.

در بخش بعدی راهنمای سفر به ژنو برای شما مکان های تفریجی دیدنی ژنو را معرفی نموده ایم:

کلیسای جامع سنت پیر

یکی از زیباترین و قدیممی ترین مکان های دیدنی در ژنو کلیسای سنت پیر است. این کلیسا یادبودی از رهبر عظیم اصلاحات پروتستان، جان کلوین می باشد. سبک معماری این کلیسا، ترکیبی از معماری رمانسکی، نئوکلاسیکی و گوتیکی است. در بالای برج صدو پنجاه و هفت متری آن شما می توانید چشم انداز بی نظیر کوه های آلپ را تماشا کنید. نقطه به نقطه این کلیسا پراست از نقاشی و جاذبه های دیدنی که چنان شما را سرگرم می نماید که ساعت ها می توانید در اطراف آن قدم بزنید و لذت ببرید .

میدان بور دو فور

این میدان در نزدیکی کلیسای سنت پیر قرار گرفته است. قدیمی ترین میدان ژنو می باشد که در زمان های گذشته به عنوان بازار احشام استفاده می شده است. امروزه با وجود ساختمان های قدیمی، موزه ها، کافه ها و گالری های مختلف، به مکانی برای تفریح و استراحت مردم تبدیل شده است.

مقر اروپایی سازمان ملل متحد

یکی از تأثیرگذارترین مکان های جهان کاخ ملل می باشد. در این کاخ برخی از مسائل جدی جهان برطرف شده اند. همچنین آثار هنریِ زیادی توسط تمام کشورهای سراسر جهان وجود دارد که در سفر به ژنو بازدید ازآنها خالی از لطف نیست.

موزه هنر و تاریخ

همان طور که از اسم موزه پیداست، در این مکان شاهد آثار تاریخی هنری و باستانی شگفت انگیزی خواهید بود. در این موزه به بازدید از هنرهای زیبا و کاربردی، باستان شناسی، سلاح ها، گنجینه های هنری یونانی و رومی، آثار باستانی خاورمیانه و مدیترانه شرقی، سفال های رومی خواهید پرداخت.

سرن

سرن یا سازمان اروپایی پژوهش های هسته ای، عظیم ترین آزمایشگاه فیزیک ذره ای جهان است. روزانه آزمایش های علمی بی شماری در این ناحیه انجام می گردد. با سفر به ژنو شما می توانید از بخش های مختلف این مکان دیدن فرمایید. به بازدید از شتاب دهنده های ذرات و برخورد دهنده های درونی عظیم خواهید پرداخت و اطلاعات لازم را بدست خواهید آورد.

دریاچه ژنو

دریاچه لِمان یا دریاچه ژنو، دریاچه ای در شمال رشته کوه های آلپ بوده و در مرز دو کشور سوئیس و فرانسه واقع شده است. این دریاچه از زیباترین جاذبه های گردشگری در مرز دو کشور سوئیس و فرانسه به شمار می رود. همچنین این دریاچه در بین اهالی شهر و مردم بومی نیز محبوبیت زیادی دارد.

1+

منبع: دلتابان

به "راهنمای سفر به ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید