میدان دام ؛از مهم ترین و جذاب ترین مکان های دیدنی آمستردام، عکس

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، میدان دام یکی از مهم ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی آمستردام است. این میدان که نقشی محوری در جغرافیای پایتخت هلند ایفا می نماید با معماری های خلاقانه و مجسمه های هنری خود، آوازه بسیار زیادی نه تنها در شهر آمستردام بلکه در کل کشور هلند به دست آورده است. از این رو، بیشتر کسانی که با خرید بلیط هواپیما سفری به آمستردام ترتیب می دهند، حتما هنگام بازدید از Dam Square دوربینی به دست می گیرند و عکس هایی فراموش نشدنی از خودشان در این میدان زیبا و چشم نواز می گیرند.

میدان دام ؛از مهم ترین و جذاب ترین مکان های دیدنی آمستردام، عکس

چرا بازدید از میدان دام آمستردام پیشنهاد می شود؟

میدان دام آمستردام یکی برجسته ترین و شناخته شده ترین میادین این شهر است.

هر یک از بناهایی که در اطراف میدان دام آمستردام قرار گرفته اند، شهرت خاصی دارند.

این میدان معمولا میزبان رویدادهای بسیار مهم شهر در طول سال است.

به طور کلی می توان میدان دام را قلب تاریخ آمستردام قلمداد کرد.

تاریخچه میدان دام آمستردام

میدان دام نام خود را از نقشی می گیرد که در شهر آمستردام ایفا می نماید. در زبان انگلیسی دام به معنای سد است و این میدان از همان اول که بر روی رودخانه آمستل ساخته شده، نقش یک سد را داشته است. سد مد نظر که در سال 1270 میلادی احداث شد، اولین راه ارتباطی بین دو طرف رودخانه بود. به تدریج با ساخته شدن قسمت های دیگر این سد، مکان های مختلفی بر روی آن نیز بنا شد و در نهایت، فضای آن تبدیل به شهرکی در هسته شهر آمستردام شد. رشد و افزایش مغازه های موجود در میدان دام باعث شد که این منطقه ویژگی های تجاری نیز به خود بگیرد. همچنین خانه های اطراف آن نیز به تدریج ساخته شدند. برای مثال، در سال 1856، بنایی تحت عنوان یادمان جنگ در آن بنا شد.

آنچه در میدان دام آمستردام می توان تماشا کرد

یکی از مهم ترین و متمایزترین ویژگی های میدان دام نسبت به سایر میدان هایی که تا به امروز دیده اید، معماری و شکل آن است. این میدان تقریبا حالت مستطیلی دارد. به طوری که طول آن از غرب تا شرق 200 متر و از شمال تا جنوب حدود 100 متر است. این میدان که دو خیابان دامراک و راکین را به یکدیگر وصل می نماید، نقطه پایانی خیابان هایی مثل نیووندیک، کالوریسریت و دامستریت است.

از شروع قرن نوزدهم به بعد، آوازه این میدان در کشور هلند افزایش یافت و ساختمان ها و مجسمه های بسیار زیبایی در آن ساخته شد. همچنین این میدان همیشه میزبان مراسمات مختلف بوده است.

میدان دام آمستردام بخش اعظمی از یک کاخ سلطنتی را در مقابل دیدگان شما قرار می دهد. کاخی که درست کنار یک کلیسا قرار گرفته و تاریخ ساخت آن به قرن هفدهم میلادی بر می شود. همچنین چندین موزه مختلف به همراه مجسمه های 2 عدد شیر در کنار یک زن، 4 مرد با یک بچه و 2 با مرد با سگ که نمادهایی از جنگ، صلح و مقاومت هستند، تماشای میدان دام آمستردام را به یک سرگرمی چندساعته برای شما تبدیل خواهند کرد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از میدان دام آمستردام چه قدر است؟

برای ورود به خود میدان دام هزینه ای از شما اخذ نخواهد شد اما تماشای موزه ها و ساختمان های مختلفی که دور تا دور این میدان را فرا گرفته اند مستلزم پرداخت هزینه مشخصی خواهد بود. البته در بین آنها موزه های رایگان نیز وجود دارد. به هر حال، اگر هدفتان فقط قدم زدن در خود میدان دام آمستردام باشد، شما باید حدود 1 تا 2 ساعت از زمان سفرتان به پایتخت هلند را به این گشت و گذار و شناخت این میدان اختصاص دهید اما برای بازدید از موزه های آن مسلما به زمان بیشتری احتیاج خواهید داشت. علاوه بر این آمستر دام دارای موزه های زیبایی چون موزه ریکس است.

فصل مناسب برای بازدید از میدان دام آمستردام چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به آمستردام از لحاظ آب و هوایی اواخر فصل بهار و همچنین اواخر فصل تابستان یعنی دو ماه خرداد و شهریور است. اما اگر می خواهید هنگام بازدید از میدان دام شلوغی این مکان شما را اذیت نکند، بهتر است بلیط هواپیما آمستردام را در ماه های پاییز و همچنین اوایل زمستان خریداری کنید. کما اینکه برگزاری مراسم کریسمس در اوایل زمستان در این میدان، زیبایی و شکوه خاصی به آن می بخشد.

چگونه به میدان دام آمستردام برویم؟

میدان دام زمانی خودش قطب حرکتی بسیاری از وسایل نقلیه بود اما امروزه این نقش به میدان مرکزی آمستردام سپرده شده است. در هر حال، هنوز هم میدان دام آمستردام در بهترین شرایط برای دسترسی قرار گرفته است. چراکه ایستگاه شماره 54 مترو و همچنین ایستگاه های شماره 172، 272، 301، 307 و 314 اتوبوس همگی یا در خود میدان هستند و یا در نزدیکی آن.

ناگفته نماند که قطار بین شهری و مونوریل نیز از نزدیکی این میدان عبور می نمایند. البته دسترسی به آن تاکسی نیز کار بسیار راحت تری خواهد بود. در کل، میدان دام فقط 750 متر با میدان اصلی حرکت اتوبوس ها و متروها و سایر وسایل نقلیه قرار گرفته است.

در نزدیکی میدان دام آمستردام از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

موزه کلیسای جدید: 100 متر

موزه جهانی بدن: 230 متر

مرکز توریستی کهنکوف اکسپرس: 550 متر

موزه رازهای چراغ قرمز: 700 متر

چه هتل هایی در نزدیکی میدان دام آمستردام برای اقامت وجود دارد؟

هتل سوئیسوتل: 100 متر

هتل ده رود: 120 متر

هتل دامراک این: 250 متر

هتل اکس چینج: 300 متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به میدان دام آمستردام هستند؟

رستوران رویال 98: 100 متر

رستورن نیو پیلسری: 2.8 کیلومتر

رستوران دریایی میستر کرب: 3 کیلومتر

رستوران هالشر: 3 کیلومتر

منبع: گردشبان

به "میدان دام ؛از مهم ترین و جذاب ترین مکان های دیدنی آمستردام، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان دام ؛از مهم ترین و جذاب ترین مکان های دیدنی آمستردام، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید