درب ضد سرقت چیست و چه مدل هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، درب ضد سرقت یکی از مهم ترین تجهیزات امنیتی است که هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. این نوع درب جایگزین بسیار مناسبی برای انواع قفل ها و حتی انواع حفاظ است. بعلاوه ظاهر بسیار شیکی دارد که با هر سلیقه ای جور است و با انواع دکوراسیون هماهنگ می گردد. شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که درب ضد سرقت چیست؟ و انواع آن کدام هستند؟

درب ضد سرقت چیست و چه مدل هایی دارد؟

آشنایی با درب ضد سرقت، کاربردهای آن و بعلاوه انواع مختلف آن به شما یاری می نماید تا مناسب ترین گزینه را برای خانه و یا حتی محل کار خود انتخاب نمایید. با استفاده از این درب شما می توانید امنیت ساختمان خود را تضمین کنید.

آشنایی با درب ضد سرقت و ویژگی های آن

پیش از آنکه به آنالیز انواع درب ضد سرقت بپردازیم، بهتر است آنالیز کنیم که اصلاً درب ضد سرقت چیست و چه ویژگی هایی دارد که باعث شده با این نام شناخته گردد. درب های ضد سرقت درواقع نوع خاصی از درب هستند که ساختار داخلی آن ها به مقاوم ترین شکل ممکن طراحی شده است. بخش داخلی درب های معمولی، در بعضی مواقع خالی است و در بعضی مواقع نیز ممکن است درون آن از چوب پر شده باشد؛ اما در بخش داخلی درب ضد سرقت، از پنل و فریم های فولادی استفاده می گردد.

همان طور که می دانید فولاد مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار دارد. همین موضوع نیز تضمین نماینده مقاومت بالای درب های ضد سرقت است. مسئله دیگری که در مورد درب های ضد سرقت وجود دارد، یراق آلات آن است. مهم ترین یراق آلات درب ضد سرقت شامل قفل، دستگیره و لولای آن می گردد. تمامی این یراق آلات با استفاده از رجحانن و باکیفیت ترین مواد اولیه ساخته می شوند که احتمال نفوذ را به صفر می رسانند. حتی پیچ های فراوریشده برای لولای درب ضد سرقت، به قدری محکم هستند که امکان شکستن آن ها وجود ندارد.

حال اگر بپرسید که ویژگی های درب ضد سرقت چیست؟ باید گفت که اصلی ترین ویژگی این نوع درب، مقاومت آن در برابر نفوذ افراد بیگانه است. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طراحی خاص این درب باعث شده تا در برابر حوادثی چون آتش سوزی و بعلاوه نفوذ آب و رطوبت هم مقاوم باشد. بدین ترتیب درب ضد سرقت می تواند در برابر عوامل گوناگون، امنیت خانه شما را حفظ کند.

انواع درب ضد سرقت بر اساس مبدأ فراورینماینده

درب های ضد سرقت در مدل های بسیار متنوعی فراوری می شوند. بعلاوه کشورهای متعددی هستند که این نوع درب را فراوری می نمایند. درب هایی که در کشورهای ترکیه، چین و ایتالیا فراوری شده اند و بعلاوه درب های فراوری داخلی در بازار ایران موجود هستند. آشنایی با ویژگی هر یک از این درب ها می تواند به شما یاری کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

1. درب ایرانی

درب های ضد سرقتی که در ایران فراوری می شوند، به دو دسته کلی تقسیم می شوند: درب هایی با قطعات خارجی که تنها در ایران مونتاژ می شوند و درب هایی که صفر تا صد آن ها را قطعات ایرانی تشکیل می دهد. کیفیت هر دودسته از این محصولات بسیار بالا است. حال شاید بگویید رجحان این نوع درب ضد سرقت چیست؟ باید گفت که به دلیل حذف واسطه و هزینه های حمل و نقل قیمت این محصول بسیار مناسب است.

در مورد کیفیت این نوع درب نیز باید بگوییم که رویه آن ها از جنس چوب طبیعی است که مقاومت بسیار زیادی دارد. معمولاً از چوب های راش و بلوط و در بعضی مواقع نیز از چوب گردو برای فراوری روکش این درب ها استفاده می گردد که در کنار مقاومت، زیبایی بسیار چشم نوازی دارد و می تواند به لوکس شدن خانه شما هم یاری کند. این چوب ها بیشترین سازگاری را با شرایط آب وهوایی ایران داشته و به همین خاطر عمر درب ضد سرقت شما نیز افزایش چشمگیری پیدا می نماید.

کیفیت لولاهای این درب بسیار بالا بوده و قابلیت رگلاژ دارند. بعلاوه دستگیره هایی مقاوم و درعین حال بسیار زیبا و مطابق با احتیاج مردم، روی این درب ها نصب می گردد. تنها نکته ای که در مورد درب های ضد سرقت ایرانی وجود دارد، عدم فراوری درب هایی با روکش فلزی است. در بازار ایران درب هایی با روکش فلزی چندان محبوب نیستند؛ به همین جهت نیز فراورینمایندگان ایرانی از فراوری چنین محصولی خودداری می نمایند.

2. درب ترک

محصولات کشور ترکیه هواداران زیادی در ایران دارند و هزینه حمل ونقل آن ها به ایران نیز تا حدودی پایین است. همین موضوع باعث می گردد درب های ضد سرقت ترک با توجه به کیفیتی که دارند، قیمت بسیار مناسبی داشته باشند. اگر بخواهیم درب های ساخت ترکیه و درب های ساخت ایران را با یکدیگر مقایسه کنیم، به طور خلاصه باید بگوییم که کیفیت این دو نوع درب، در سطح کاملاً یکسانی واقع شده است.

کشور ترکیه در بعضی مواقع برای ساخت درب ضد سرقت، از روکش هایی به جنس کامپوزیت و پی وی سی هم استفاده می نماید که باعث تنوع در محصولات می گردد. یکی دیگر از مزایای درب های ترک، استفاده از استیل ضدزنگ در پاشنه درب است که باعث می گردد برای شستشوی محیط اطراف، مسئله ای نداشته باشید.

3. درب چینی

محصولات چینی از آن دسته محصولاتی است که اغلب ما آن ها را با قیمت های پایین می شناسیم. در مورد درب ضد سرقت چینی نیز باید گفت که قیمت این محصول، برابر با قیمت درب های ایرانی است. شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که دلیل مناسب بودن قیمت این نوع درب ضد سرقت چیست؟ در ساختار داخلی اغلب درب های چینی، از ورق فولادی استفاده نمی گردد و تنها فریم فولادی به همراه عایق مورداستفاده قرار می گیرد. این موضوع باعث کاهش چشمگیر هزینه فراوری و درنهایت قیمت فروش درب ضد سرقت می گردد.

شاید گمان کنید که عدم استفاده از ورق فولادی باعث می گردد که مقاومت درب تا حدودی کاهش پیدا کند. دقت داشته باشید که حذف ورق های فولادی این محصول، باعث کاهش کارایی آن نمی گردد و این درب همچنان در برابر سرقت، امنیت منزل شما را تأمین می نماید. از طرفی فراورینمایندگان چینی سعی کردند تا با استفاده از روکش های فلزی بسیار مقاوم، این مشکل را حل نمایند.

گفتنی است که کیفیت و کارایی قفل و یراق آلات این نوع درب، بسیار بالاست. بعلاوه درب های ضد سرقت چینی، امکان استفاده از کلیدهای کامپیوتری را دارند که یک رجحان بسیار مهم محسوب می گردد.

4. درب ایتالیایی

تعیینات فنی درب های ضد سرقت ایتالیایی در بالاترین سطح است. ظاهر این درب بسیار زیبا و لوکس است. بعلاوه کیفیت مواد به کاررفته در فراوری آن به حدی بالا است که باعث شده این درب به عنوان گران قیمت ترین درب ضد سرقت موجود در بازار شناخته گردد. مجذوب کننده ترین ویژگی این نوع درب، امکان ایجاد تغییر در ابعاد آن است که باعث می گردد بتوانید آن را به راحتی نصب کنید.

درب های ضد سرقت ایتالیایی دارای لولای مخفی هستند که امکان دسترسی به آن ها برای دزد وجود نخواهد داشت. این نوع درب به تازگی وارد بازار ایران شده است؛ اما در همین مدت کوتاه نیز توانسته توجه زیادی به خود جلب کند و محبوبیت فراوانی به دست آورد. این روزها لوکس ترین انتخاب برای افرادی که در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی فعالیت می نمایند، درب ضد سرقت ایتالیایی است.

انواع درب ضد سرقت بر اساس جنس روکش

روکش درب های ضد سرقت از جنس های مختلفی فراوری می شوند که هر یک از آن ها علاوه بر ظاهر متفاوت، کیفیت و ویژگی های متنوعی هم دارند. بعضی از رایج ترین موارد برای پوشش درب ضد سرقت به توضیح زیر است:

  1. روکش چوبی:طرح چوب پرطرفدارترین طرح میان ایرانی هاست و همین امر موجب شده تا درب های ضد سرقتی که روکش چوبی دارند، بسیار پرفروش باشند. رنگ های بسیار متنوعی نیز برای چوب وجود دارد و ممکن است رنگ درب ضد سرقت با توجه به جنس چوب به کاررفته در آن، از طیف کرم تا قهوه ای باشد.

  2. روکش فلزی:درب های ضد سرقت فلزی، از استیل ضدزنگ فراوری می شوند که کیفیت بسیار بالایی دارد. استفاده از استیل برای روکش درب باعث افزایش مقاومت آن می گردد. حال شاید بپرسید که کاربرد این نوع درب ضد سرقت چیست؟ این درب بیشتر مناسب استفاده در انبارها، کارگاه و کارخانه ها است. البته اگر قصد داشته باشید که برای بخش هایی از منزل یا محل کار خود درب ضد سرقت نصب کنید، می توانید از این نوع درب نیز بهره ببرید.

  3. روکش کامپوزیت:کامپوزیت طرح و رنگ های بسیار متنوعی دارد و همین موضوع باعث شده تا درب های ضد سرقت نیز در طرح و رنگ های متفاوتی فراوری شوند. این نوع روکش در برابر رطوبت مقاوم است و بعلاوه وزن آن بسیار سبک می باشد.

  4. روکش پی وی سی:پی وی سی ویژگی هایی همانند روکش کامپوزیت دارد. مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و نفوذ آب و بعلاوه شکل پذیری ساده از مهم ترین مزایای این روکش است.

انواع درب ضد سرقت ازلحاظ ساختار

دسته بندی دیگری که برای درب ضد سرقت وجود دارد بر اساس ساختار یا ابعاد آن تعیین می گردد. در این دسته بندی درب ها به دو دسته تک لنگه و دولنگه تقسیم می شوند. درب های ضد سرقت تک لنگه بیشتر به عنوان درب ورودی خانه مورداستفاده قرار می گیرند. در مقابل، درب های دولنگه برای ورودی های بزرگ تری مانند ورودی لابی آپارتمان مورداستفاده قرار می گیرند.

با آنالیز انواع درب ضد سرقت، شاید بخواهید بدانید که رجحانن مدل درب ضد سرقت چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت معیار خاصی وجود ندارد که بتوانید بر اساس آن رجحانن نوع درب را تعیین کنید. در هنگام خرید درب ضد سرقت تنها باید به احتیاج خود و مقدار امنیت محیط اطراف توجه کنید. بعلاوه دقت داشته باشید که خرید خود را از فروشگاه های معتبر و فراورینمایندگان باسابقه همانند درنا چوب فارس انجام دهید تا از کیفیت محصول و مناسب بودن قیمت آن، اطمینان حاصل کنید.

منبع: اتاق

به "درب ضد سرقت چیست و چه مدل هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درب ضد سرقت چیست و چه مدل هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید