کامیون کمپرسی دیما محصول تازه مایان دیزل رونمایی شد ، تغییرات و مشخصات فنی

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، کامیون کمپرسی دیما محصول نو شرکت مایان دیزل در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. بازار کامیون کمپرسی ایران چند سالی است که خالی از محصول نو است و مایان دیزل با این محصول می خواهد بازار را تکان دهد. اما این ادعا چقدر می تواند عملی گردد؟

کامیون کمپرسی دیما محصول تازه مایان دیزل رونمایی شد ، تغییرات و مشخصات فنی
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - رضا نوروزی: مایان دیزل با کامیون کمپرسی نوی به نمایشگاه خودرو تهران 1402 آمده که بازار تشنه کمپرسی را تکان دهد. کامیون کمپرسی دیما تغییرات زیادی نسبت به کامیون باری این برند داشته و در عرض و فضای کابین متحول شده است.

معینات فنی

دیما کمپرسی از یک موتور کامینز با کد ISD285-50 مشابه مدل باری استفاده می نماید که استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد. این موتور 7 لیتری شش سیلندر، 285 اسب بخار قدرت و هزار و 6 نیوتون متر گشتاور را می تواند در حالت بیشینه ارائه دهد. موتور قدرت خود را به یاری گیربکس دستی 8 سرعته جلو و 2 سرعته عقب (سنکرونیزه) به چرخ ها منتقل می نماید. این موتور علاوه بر استاندارد آلایندگی یورو 5، مجهز به استاندارد EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle) به همراه کاتالیست هوشمند (SCR) برای کنترل آلایندگی است.

موتور کامینز ISD285-50، از تجهیزاتی مثل توربوشارژ از نوع WGT مجهز به اینترکولر، سیستم تنظیم فشار گاز خروجی، گرمکن ادبلو، گرمکن سوخت، سیستم الکترونیکی هوای ورودی موتور، نسل نو سیستم عیب یابی مستمر، آبگیر سوخت و فن ترموستاتیک کلاچ دار استفاده می نماید.

کامیون کمپرسی دیما

سیستم ترمز این کامیون کمپرسی در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است. بعلاوه سیستم ترمز این کامیون مجهز به ABS، AEBS، ESC، EBS، ASR، TCS است. این سیستم های ترمزی از استانداردهای اجباری فعلی اروپاست.

طول شاسی کامیون کمپرسی دیما دو متر کوتاه شده تا بتواند ظرفیت بارهای سنگین کم حجم را داشته باشد. ظرفیت ناخالص فنی GVW این کامیون 19 هزار و 500 کیلوگرم است که با وزن کل شاسی (بدون سوخت و بار) 6 هزار 480 کیلوگرم، می تواند 13 تن بار حمل کند. این ظرفیت حمل بار با احتساب وزن سازه کمپرسی و به صورت ناخالص است.

تجهیزات و امکانات

کامیون کمپرسی دیما از امکاناتی همانند هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار انحراف از مسیر، چراغ اتوماتیک، کروزکنترل و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک استفاده می نماید. بعلاوه سیستم پخش مانیتوردار و کلاستر مانیتوری، تعلیق بادی صندلی راننده، بخاری درجا، آینه قیچی با گرمکن و آینه دید جلو از دیگر امکانات کامیون کمپرسی دیما است. اما اصلی ترین تغییر در کابین، تغییر داشیورد و بروزرسانی آن است.

اتاق

اتاق کمپرسی دیما نسبت به مدل باری 25 سانتی متر عریض تر شده و دیگر گلگیرها زیر درب پنهان شده اند. در طول کابین هم افزایش خوبی رخ داده و تخت خواب بزرگ تر شد. بعلاوه طبق ادعای شرکت دیما این اتاق دارای تاییدیه استحکام اتاق اروپا است که معین نیست این تاییدیه اصلا چیست و از کجا و با چه آیتم هایی اخذ شده است.

اتاق کمپرسی دیما مجهز به جک بالابر هیدرولیکی با زاویه خم تقریبی 70 درجه به صورت دستی و برقی است. بعلاوه بادگیر سقف هم در این کامیون وجود دارد.

رقبا و جمع بندی

کامیون کمپرسی دیما محصول نو مایان دیزل است که در نسخه باری تنها 258 دستگاه فروش داشته که فروش زیادی محسوب نمی گردد. رقبای این کمپرسی، کامیون کمپرسی بنز 1924 به قدمت صنعت خودروسازی ایران و آمیکو تک محور، هستند. در بین رقبای چینی تنها کامیون کمپرسی ام پاور BD300 و در بازار دست دوم محصولات نوتر، اسکانیا P380 و ولوو FM9 وجود دارند.

حال اما این انتخاب رانندگان خواهدبود که بین یک اروپایی با اصالت و کارکرده با قیمتی بیشتر از مدل های چینی صفر کیلومتر و محصولات قدیمی و بی امکانات اما صفر کیلومتر کدام را انتخاب نمایند.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:
گالری تصاویر:

اتوبوس ایویکو ناویگیتور محصول نو سروش دیزل معرفی گشت / چینی با اصالت ایتالیایی

کاما ای اس6 ون برقی باری نو آریا دیزل معرفی گشت / یک چینی ناشناخته

کی ام سی T9 معرفی گشت / راهنمای جامع KMC T9 کرمان موتور

تیگارد L7 پلاس تیگارد موتور معرفی گشت / همه چیز درباره TIGARD L7 PLUS

دانگ فنگ E70 برقی با ایران خودرو به بازار می آید / سومین تاکسی برقی ایران خودرو

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره ای

ایگل کرمان موتور معرفی گشت / معینات فنی و امکانات نهایی

منبع: بیت ران

به "کامیون کمپرسی دیما محصول تازه مایان دیزل رونمایی شد ، تغییرات و مشخصات فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامیون کمپرسی دیما محصول تازه مایان دیزل رونمایی شد ، تغییرات و مشخصات فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید