کاتالوگ کوییک GXR پارس خودرو منتشر شد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، کاتالوگ کوییک GXR پارس خودرو از سوی این خودروساز داخلی منتشر شد. کوییک GXR که امروز به سامانه عرضه خودروهای داخلی رسید، به زودی به بازار خودرو کشور راه پیدا می نماید. این تیپ از کوییک مجهز به موتور M15-GSI است و از گیربکس 5 سرعته دستی استفاده می نماید.

کاتالوگ کوییک GXR پارس خودرو منتشر شد
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - کوییک GXR تیپ جدیدی از کوییک با همان المان های طراحی مدل S و R است. پیش تر کوییک GX در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از سوی گروه خودروسازی سایپا به نمایش درآمده بود. اما هنوز نسخه GXR آن در خیابان ها مشاهده نشده است.

اگر به ظاهر این خودرو توجه کنیم، می توان مشاهده کرد که طراحی جلوپنجره و سپر این خودرو تغییراتی با تیپ های دیگر کوییک دارد. ضمن اینکه سقف دو رنگ این خودرو هم یادآور تیپ R است. این بدان معناست که کوییک GXR از لحاظ ظاهری شبیه به تیپ RS است. اما به علت تفاوت های فنی کوییک GXR با نمونه های دیگر، کد اتاق جدیدی برای آن انتخاب شد.

مشخصات فنی این خودرو در کاتالوگ کوییک GXR

موتور کوییک GXR همچون کوییک S همان قوای محرکه M15-GSI است. این موتور قادر است 90 اسب بخار قدرت در 5250 دور در دقیقه و 137 نیوتن متر گشتاور در 4 هزار دور در دقیقه در اختیار راننده قرار دهد. این قدرت و گشتاور هم به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو کوییک GXR منتقل می گردد. اما تفاوت های این موتور با سایر تیپ های کوییک چیست؟

در موتور M15-GSI سیستم زمانبندی متغییر باز و بست سوپاپ ها VVTi و هدرز اضافه شده است. به همین علت گشتاور این موتور در دورهای پایین تری در دسترس راننده واقع شده است. به عبارتی، کشش این موتور در کوییک GXR نسبت به سایر تیپ های دیگر آن بهتر شده است. به بیان مسئولین سایپا و پارس خودرو، این موتور بهینه قرار است در سهند و اطلس هم مورد استفاده قرار گیرد.

امکانات رفاهی کوییک GXR

همانطور که می دانیم، کوییک GX با دو تیپ لوآپشن GX-L و فول آپشن GX-H به بازار عرضه می گردد. پارس خودرو برنامه دارد تا همین روند را در کوییک GXR هم ادامه دهد. از همین رو، این خودرو در دو تیپ GXR و GXR آپشنال به دست متقاضیان خرید این خودرو می رسد.

از لحاظ مشخصات فنی، هر دو تیپ کوییک GXR با موتور و گیربکس یکسانی فراوری می شوند. اما از منظر امکانات رفاهی تفاوت هایی در این دو تیپ مشاهده می گردد.

در مدل آپشنال این خودرو ایربگ های راننده و سرنشین جلو، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل پایداری و کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی، چراغ روشنایی روز، اتولایت، TPMS، راهنمای تعویض دنده GSI، هشدار ترمزهای اضطراری و فرمان دی کات وجود دارند.

کلیدهای کنترل سیستم صوتی در این مدل بر روی فرمان واقع شده است. ضمن اینکه چراغ مشایعت، شیشه های دودی، دوربین دید عقب، مولتی مدیا، رینگ آلومینیومی، بدنه دو رنگ، سیستم ضد سرقت، آیینه های جانبی برقی، سنسور دنده عقب، مه شکن جلو و عقب و ریل سقفی هم در این خودرو قابل مشاهده است. از همین رو، این خودرو می تواند تمامی استانداردهای 85گانه داخلی را پاس کند.

در مدل لوآپشن این خودرو فرمان چند منظوره، صندلی چرمی، شیشه های دودی، دوربین دید عقب و مولتی مدیا وجود ندارد.

مشخصات فنی و رفاهی این خودرو اکنون در سامانه عرضه خودروهای داخلی ثبت شده است. از همین رو، متقاضیان خرید کوییک GXR می توانند از هفته آینده نسبت به خرید این خودرو در سامانه یکپارچه اقدام نمایند.

کاتالوگ کوییک GXR
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

تاکسی برقی ایران خودرو با این مشخصات به بازار می آید / قیمت و تجهیزات

قیمت بستیون T77 بهمن موتور چقدر از بازار خودرو چین گرانتر است؟

گواهی اسقاط تاکسی گران شد / تازه ترین تغییرات گواهی اسقاط خودروهای فرسوده

واردات خودرو به ایران مخالفان دولتی دارد / تحلیل آمار فراوری و واردات خودرو

صابر خسروی دومین سکوی قهرمانی خود را در مسابقه رالی Kocaeli ترکیه بدست آورد

موعد تحویل سایپا اطلس تغییر کرد / مقصر اصلی کیست؟

منبع: بیت ران

به "کاتالوگ کوییک GXR پارس خودرو منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاتالوگ کوییک GXR پارس خودرو منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید