چرا استانبول را برای سفر انتخاب کنیم؟

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، استانبول به عنوان مرکز فرهنگ و طبیعت شناخته می گردد. استانبول، تجربه ای متفاوت از سفر به شهری میان آسیا و اروپا را به مسافران خود هدیه می دهد. جاذبه های گردشگری این شهر از ایاصوفیه و کاخ موزه توپکاپی تا غذاها و حتی موسیقی ترکیه توجه هر مسافری را به خود جلب می نماید. امکانات، ثروت اجتماعی، شرایط فرهنگی و زیبایی تاریخی، استانبول را به پرجمعیت ترین شهر ترکیه تبدیل نموده است. مناطقی مانند بی اوغلو، جهانگیر، گالاتا و توپخانه که سهم برجسته ای در هنر ترکیه داشته اند، از دلایل محبوبیت این شهر به شمار می روند.

چرا استانبول را برای سفر انتخاب کنیم؟

در ادامه به بعضی از جاذبه های شهر استانبول که از دلایل محبوبیت این شهر برای گردشگران محسوب می شوند، اشاره می گردد.

غذاهای استانبولی را از دست ندهید!

استانبول شهری است که به علت غذاهای خیابانی و فرهنگ سرو غذا و نوشیدنی با رستوران های ممتازش مشهور است. اگرچه غذاها و نوشیدنی های استانبول متاثر از فرهنگ مدرن آن است اما همچنان گزینه هایی برای کشف ذائقه محلی استانبول نیز وجود دارد. با خوردن کومپیر در اورتاکوی، یک نوع کله پاچه به نام اویکولوک در سوتلوچه، قهوه در پیر لوتی و شکلات های معرف در بی اوغلو، می توانید به فرهنگ طبخ غذا در استانبول پی ببرید.

استانبول، شهری به قدمت سه امپراطوری بزرگ

در طول تاریخ، استانبول، مرکز سه امپراطوری بزرگ بوده است. شهری که استان های بسیاری سال های سال در کوشش، جهت تصرف آن بوده اند. به همین علت بسیاری از آثار تاریخی و مکان های مربوط به فرهنگ های رومی، بیزانسی و عثمانی را در خود جای داده است. بسیاری از مساجد، کلیساها، کاخ ها و موزه ها مورد بازدید گردشگران و علاقه مندان قرار می گیرند.

از مسجد ایاصوفیه تا آب انبار باسیلیکا

مسجد ایاصوفیه با زیبایی تاریخی بی نظیرش به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول تبدیل شده است. برای سال های متمادی منطقه ای با اهمیت مذهبی برای امپراطوری ها بوده است. اکنون یکی از شناخته شده ترین و مطلوب ترین عبادتگاه های دنیا به شمار می رود. این مکان در ابتدا کلیسا بوده و در دوره عثمانی کاربری آن به مسجد تغییر می نماید.

کاخ موزه توپکاپی از دیگر بناهای تاریخی مربوط به دوران عثمانی است. این کاخ نزدیک به 400 سال شاهد بسیاری از لحظات مهم امپراطوری عثمانی بوده و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری محبوب به شمار میرود. در داخل کاخ می توان آثار بسیاری از دوران عثمانی را دید و روح تاریخی آن را دردیوارهای بنا حس کرد.

برج گالاتا از دیگر بناهای مهم ترکیه است. این برج سنگی در سال 2013 در لیست موقت میراث دنیای یونسکو نهاده شد. این سازه متعلق به دوره بیزانس است. سال ها به عنوان برج مراقبت استفاده می شد.

آب انبار بازیلیکا یکی از برترین مکان ها برای کشف تاریخ استانبول است. این آب انبار در دوران بیزانس ساخته شده و مساحتی به عرض 70 متر و طول 140 متر را پوشش می دهد. این مکان سال ها برای ذخیره آب مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه با ساختار بزرگ مرمری و معماری مقاوم در برابر آب مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

شهری برای عاشقان خرید از برندهای معروف دنیا

علاوه بر تاریخ، فرهنگ و معماری شگفت انگیز استانبول، مراکز خرید در این شهر بسیار معروف هستند. مجتمع تجاری زورلو که در بشیکتاش قرار گرفته است یکی از مراکز خرید پرتردد در این شهر است. وجود 180 فروشگاه مختلف و رستوران های بین المللی تجربه خرید مناسبی برای مسافران ایجاد می نماید. ایستینیه پارک از دیگر مراکز خرید معروف است. برندهای مطرح دنیا از جمله لویی ویتان، هرمس و دیور در این مکان وجود دارند. مرکز خرید سواشیر به جهت نزدیکی به مترو، ایستگاه اتوبوس و متروبوس از گزینه های پیش رو جهت خرید و گشت وگذار است. مرکز خرید استانبول یکی دیگر از بزرگترین مراکز تجاری است. با 350 فروشگاه قدرت مقایسه و انتخاب را در خریداران بالا می برد. خیابان استقلال با مغازه های محلی مجذوب کننده و فروشگاه های اطراف برج گالاتا امکان خرید سوغاتی را فراهم می نماید.

منبع: همگردی

به "چرا استانبول را برای سفر انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا استانبول را برای سفر انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید