جزئیاتی از سری ششم سریال پایتخت؛ یک پایتخت بهبودیافته!

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، روزنامه جام جم - فاطمه عودباشی: اواخر اسفندماه پارسال بود که خبر فوت خشایار الوند، یار ثابت پایتختی ها سرفصل خبر های خبرگزاری ها و مطبوعات شد. او در حالی که داشت فیلمنامه فیلم تلویزیونی پایتخت را برای شب سال نو می نوشت در اثر ایست قلبی جامعه هنری را به سوگ نشاند. بعد از فوت او دیگر پایتختی ها به قول معروف دل و دماغ ساخت پایتخت را نداشتند و از سوی دیگر فیلمنامه هم نصف و نیمه مانده و همین باعث شد تا بی خیال ساخت تله فیلم برای شب سال نو شوند. تا این که چند روز پیش الهام غفوری، تهیه کننده سریال پایتخت در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه و این خبر خوش را داد که پایتختی ها دوباره عزم شان را جزم کردند تا فصل ششم از پایتخت را بسازند.

جزئیاتی از سری ششم سریال پایتخت؛ یک پایتخت بهبودیافته!

گروه سازنده این سریال می خواهد این فصل جدید از پایتخت را برای نوروز 99 آماده کند تا به این واسطه لبخند را به لب مخاطبان شبکه یک بیاورند. سیروس مقدم هم مثل همواره سکانداری این سریال را به عهده دارد و کوشش می نماید مردم با تماشای فصل ششم این سریال حسابی غافلگیر شوند. در واقع او در هر قسمت از این مجموعه نه تن ها به مفاهیمی همچون خانواده و حمایت از همدیگر تاکید داشته، بلکه کوشش نموده فضا های بکر و جذاب ایران را به تصویر بکشد و هر بار مردم را با یک قصه شیرین و جذاب نه تنها سرگرم کند، بلکه می خواهد آن ها با تماشای این مجموعه به مفاهیم این سریال هم فکر نمایند.

در واقع مجموعه پایتخت به زیبایی در پنج فصل کوشش نموده نشان دهد که چطور می توان با همبستگی بین افراد خانواده مسائل را پشت سر گذاشت. این خبر خوش که چند روز پیش الهام غفوری در تلویزیون بیان کرد، بهانه ای شد تا ما با او و آرش عباسی، یکی از نویسندگان سریال تماس بگیریم و جزئیات این فصل از پایتخت را جویا شویم.

تئاتر پایتختی ها

محسن تنابنده از ابتدا قصه مجموعه پایتخت را طراحی نموده و از آنجا که خودش در همه فصل ها بازی می کرد، به همین دلیل نویسندگانی را برای نگارش به کار اضافه می کرد تا در نگارش یاری حالش باشند. در این باره می توان به حسن وارسته و زنده یاد خشایار الوند اشاره نمود. بعد از فوت الوند و شروع فصل ششم پایتخت، این بار تنابنده به سراغ آرش عباسی رفته است.

عباسی درباره این همکاری و این که چطور شد به گروه پایتختی ها ملحق شده به جام جم شرح داد: قبل از پایتخت 6 قرار بود با همدیگر همکاری کنیم و حتی می خواستم از پایتخت 5 به گروه در زمینه نگارش یاری کنم، اما از آنجا که نگارش این سریال با کار دیگری همزمان شد، نتوانستم همکاری کنم. همچنین از قبل با آقای تنابنده صحبت نموده بودم که تئاتر پایتخت هم کار کنیم، ولی مشغله هر دوی ما باعث شد این همکاری شکل نگیرد. تا این که شرایط فراهم شد.

وی ادامه داد: البته محسن تنابنده این روز ها هم در تئاتر مولن روژ هم بازی می نماید که من نویسندگی آن را به عهده دارم. تجربه همکاری با محسن تنابنده بسیار بی نظیر است، چون او ذهنی بسیار پویا و فعال دارد. این نویسنده مطرح کرد: نگارش فصل ششم سریال پایتخت را با آقای تنابنده شروع کردیم. تا به امروز هم دو قسمت از سریال نوشته شده است و بقیه نگارش هم ادامه دارد. کوشش می کنیم قبل از شروع ضبط، نگارش را تمام کنیم. غفوری هم در پاسخ به این که آیا از خط قصه فیلم تلویزیونی پایتخت که قرار بود برای نوروز 98 ساخته گردد و خشایار الوند آن را نوشته بود، استفاده می کنید؟ توضیح داد: نه، خط قصه به گونه دیگری رقم خورده که در حال حاضر نمی توانم شرح زیادی درباره قصه فصل 6 بدهم، اما حتما سعی می کنیم مخاطبان را راضی نگه داریم که از تماشای سریال لذت ببرند. قصه ناتمام آن فیلم تلویزیونی هم فعلا کنار گذاشته شده، شاید روزی دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

چه خبر از ناهار بابا پنجعلی؟!

ناهار نخردمه! این دیالوگ آشنای بابا پنجعلی است که با شیرینی خاصی خطاب به پسرش نقی معمولی می گفت. وقتی رسانه ها در ابتدا چهره گریم شده علیرضا خمسه را در قالب نقش بابا پنجعلی دیدند، تصور نمی کردند که این بابای نقی بتواند تا این اندازه دل مردم را ببرد و همه در کوچه و خیابان به تقلید از بابا پنجعلی این دیالوگ را به همدیگر بگویند و بعد با صدای بلند بخندند.

اما علیرضا خمسه نشان داد بازیگر با توانمندی هایش و گذاشتن انرژی برای نقش اش تا چه میزان می تواند مردم را همراه خودش کند. او در پنج فصل با وجود این که نقش اش کوتاه بود، اما توانست خنده را به لب مخاطبان بیاورد. حالا در فصل جدید خبری از بابا پنجعلی نیست. غفوری درباره حذف شخصیت بابا پنجعلی اضافه نمود: قرار نیست در پایتخت 6 به دلیل پخش در ایام نوروز با فوت بابا پنجعلی روبرو شویم و شروع سریال مدتی است که از فوت بابا پنجعلی گذشته است.

وی ادامه داد: نقش برای آقای خمسه داشت تکراری می شد و نمی توانستیم شرایط جدیدی برای نقش به وجود آوریم و این خسته نماینده بودن برای آقای بازیگر و محسن تنابنده باعث شد تا تصمیم به حذف این شخصیت بگیریم. از سوی دیگر این تصمیم از سال گذشته گرفته شد و در فصل جدید دیگر بابا پنجعلی را نخواهیم داشت.

بهبود از دنیای مردگان می آید!

بهبود همان مهران احمدی است که در فصل دوم وسوم سریال پایتخت بازی نموده بود. البته در فصل های بعدی پایتخت شخصیت بهبود حذف و اعلام شد او نیست و بعد گفته شد بهبود مرده است. اکنون قرار است شخصیت بهبود در فصل ششم سریال پایتخت وارد.

تهیه نماینده مجموعه های پایتخت در این باره گفت: راستش من می خواستم بازگشت بهبود به پایتخت 6 یک غافلگیری باشد، اما آنقدر این خبر گسترش یافت که تصمیم گرفتم خودم درباره آن صحبت کنم، اما اجازه بدهید ماجرا های مربوط به این شخصیت را در پایتخت 6 ببینید.

مهران احمدی هم چند روز پیش با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرامش، به بازگشت خود به جمع پایتختی ها واکنش نشان داد. غفوری در پاسخ به این پرسش که بهبود مرده بود، چطور او را می خواهید در قصه زنده کنید، شرح داد: به هر حال اتفاقاتی در قصه می افتد که بهبود را می بینید!

مهران احمدی بهمن سال 91 که به جمع پایتختی ها ملحق شده بود، در پاسخ به سؤال جام جم که این سریال چه ویژگی هایی داشت که شما را برای بازی ترغیب کرد، شرحش این بود: بزرگ ترین ویژگی این سریال کارگردانی سیروس مقدم است. مجموعه تلویزیونی ثریا یکی از بهترین کار هایی است که من تا به حال بازی نموده ام. وقتی با مقدم کار می کنم، حس خوبی دارم. از سوی دیگر استاندارد هایی که مقدم در کارهایش لحاظ می نماید، برایم جذابیت دارد. زمانی که سری اول پایتخت پخش شد، با احمد مهرانفر تماس گرفتم و به خاطر بازی خوبش تبریک گفتم. من یک دختر دارم که واقعا این سریال را دوست داشت و علاقه مند بود من هم در این سریال بازی کنم تا این که شرایط بازی در سری دوم این سریال برایم پیش آمد. شخصیتی که در این سریال دارم، متفاوت با دیگر نقش هایی است که تا به حال بازی نموده ام.

در این سریال نقش بهبود را بازی می کنم که داماد خانواده و جنگلبان است. اجرای این شخصیت کار سختی است؛ چراکه هم باید با لحن مازندرانی حرف بزنم و هم این که یکی از چشمان بهبود چپ است. قبول کنید حفظ این دو ویژگی کار دشواری است.

سفر پایتختی ها از مازندران

ممکن است این سؤال شکل بگیرد که این بار پایتختی ها را قرار است در کجا ببینیم. در این پنج فصل پایتختی ها از شمال تا جنوب ایران رفتند، حتی سری هم به کشور همجوار یعنی ترکیه زدند. در این چند فصل بینندگان با فضا های بکر ایران آشنا شدند و نسبت به مناطقی همچون شیرگاه شناخت خوبی پیدا کردند که محل اولیه زندگی خانواده نقی معمولی است. تا قبل از آن مخاطبان شاید نام این منطقه را هم نشنیده بودند، اما در حال حاضر شناخت کافی هم دارند.

به گفته غفوری، تهیه نماینده پایتخت، قرار است این بار قصه از مازندران شروع گردد و پایتختی ها از مازندران به جا های دیگر سفر می نمایند که حتما تماشای آن برای مخاطبان جذاب خواهد بود. البته باید قصه جلوتر برود تا من بیشتر جزئیات آن را بیان کنم.

پایتختی ها آذرماه جلو دوربین

در حال حاضر قصه فصل ششم سریال پایتخت نوشته می گردد و الهام غفوری و سیروس مقدم هم مشغول آماده سازی زیرساخت های این فصل از سریال پایتخت هستند. تهیه نماینده سریال بیان کرد قرار است تصویربرداری سریال از اوایل یا اواسط آذرماه شروع گردد و پایتختی ها جلوی دوربین بروند.

البته غفوری معتقد است باید پیش فراوری دو ماه قبل از کلید خوردن شروع گردد. به همین دلیل مهرماه پیش فراوری شروع می گردد و گروه مکان های فیلمبرداری متفاوت و متناسب با قصه را مورد آنالیز قرار می دهند تا محل استقرار گروه معین گردد؛ بنابراین تیم نویسندگان فرصت دارند در این مدت فیلمنامه را بنویسند.

منبع: برترین ها

به "جزئیاتی از سری ششم سریال پایتخت؛ یک پایتخت بهبودیافته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از سری ششم سریال پایتخت؛ یک پایتخت بهبودیافته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید