جایزه بهترین رمان تاریخی به این روزها رسید

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از بی.بی.سی، لوسی کالدول در جشنواره کتاب مرزی که در ملروز در حال برگزاری است، به عنوان برنده اعلام شد. او جایزه 25 هزار پوندی والتر اسکات را برای این روزها برد که روایت بمباران هوایی شهرش در طول جنگ جهانی دوم است.

جایزه بهترین رمان تاریخی به این روزها رسید

داوران جایزه، اثر او را به خاطر روایت بی نقص و گیرا از واقعیت همراه با احساس تحسین کردند و آن را داستانی از خشونت و در عین حال، مهربانی بی مقدار دانستند. کالدول در این کتاب، با بازماندگان سانحه از جمله یک پیرمرد 103 ساله گفت وگو و ماجرا را از زبان شاهدان عینی روایت نموده است.

دیگر نامزدهای دریافت جایزه والتر اسکات عبارت بودند از: لابوشفسکی هندسی نوشته آدریان دانکن، عمل فراموشی اثر رابرت هریس، منتخب اثر الیزابت لوری، خورشید غروب می نماید اثر فیونا مک فارلین، اجداد اثر سایمون ماور و من حوای تو نیستم اثر دویکا پونامبالام.

جایزه والتر اسکات که در سال 2009 راه اندازی شد، با برندگان قبلی از جمله سباستین بری، رابرت هریس، آندریا لوی و هیلاری مانتل به یکی از مهمترین جوایز ادبی بریتانیا تبدیل شده است. این جایزه که از طریق دوک و دوشس بوکلوش راه اندازی شد، تا به امروز بیش از 300 هزار پوند به نویسندگان اعطا نموده و بیش از 150 رمان بزرگ را در معرض توجه عموم قرار داده است.

جایزه والتر اسکات، ویژه رمان های تاریخی به زبان انگلیسی و کتاب هایی است که در بریتانیا، ایرلند یا کشورهای مشترک المنافع منتشر شده اند. با توجه به شصت سال بعد از آن سال ها، عنوان فرعی کتاب وورلی اثر اسکات، داستان کتاب های شرکت کننده باید حداقل 60 سال پیش رخ داده باشد.

سال 2022 سیزدهمین دوره این جایزه به رمان اخبار مردگان نوشته جیمز رابرتسون اهدا شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جایزه بهترین رمان تاریخی به این روزها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه بهترین رمان تاریخی به این روزها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید