جاستین ترودو ـ نخست وزیر کانادا ـ در جریان تحقیقات بر روی ده ها گور دسته جمعی احتمالی در یک مدرسه شبانه روزی، با یکی از اقوام اولیه در بریتیش کلمبیا ملاقات خواهد داشت.

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از سی تی وی، رئیس و مشاور اقوام اولیه در منطقه Williams Lake در استان بریتیش کلمبیا

جاستین ترودو ـ نخست وزیر کانادا ـ در جریان تحقیقات بر روی ده ها گور دسته جمعی احتمالی در یک مدرسه شبانه روزی، با یکی از اقوام اولیه در بریتیش کلمبیا ملاقات خواهد داشت.

روز دوشنبه خاطرنشان کرد که جاستین ترودو توقفی در میان آنها خواهد داشت.

خبر انجام این دیدار در حالی اعلام شد که رهبران بومی و بازماندگان مدارس شبانه روزی، برای دیدار با پاپ در واتیکان بودند. این نمایندگان در پی دریافت پاسخ جهت آزار و اذیت هزاران کودک به وسیله کلیسای کاتولیک هستند.

اعلام دیدار با نخست وزیر دو ماه پس از تحقیقات اولیه ای صورت گرفت که در محل مدرسه شبانه روزی سنت جوزف میشن انجام شد و نشان داد راداری که برای اکتشاف به زمین نفوذ نموده بود، 93 بازتاب دریافت نموده است.

این بازتاب ها ممکن است نشان دهنده اجساد ده ها انسان باشد؛ زیرا منطقه مورد آنالیز دربرگیرنده 50 گور احتمالی است که با گورهای شناخته شده مرتبط نیستند.

در حال حاضر آنالیز ژئوفیزیک محوطه در 14 هکتار زمین متمرکز شده است که در مقطعی به عنوان گورستان مورد استفاده قرار می گرفت.

بیشتر بخوانید: غرامت 40 میلیارد دلاری به بومیان واجد شرایط

نبش قبر تنها راه برای معین این است که دقیقاً چه اجسامی در املاک همجوار اقوام نخستین دفن شده و مراحل بعدی هنوز در حال بحث است. پیش بینی می گردد این بازتاب ها می تواند حاصل از بقایای انسان، تابوت ها و قبرها باشد.

سنت جوزف بین سال های 1891 تا 1981 به عنوان مدرسه شبانه روزی شناخته می شد و محوطه آن، ساختمان مدرسه و بعلاوه اقامتگاه دانش آموزان و کارکنان را در خود جای داده بود.

هزاران کودک بومی در طول 90 سال فعالیت، مجبور به تحصیل در این مدرسه شدند و کسانی که در پشت این تحقیقات اند، همچنان درصدد این هستند تا بقیه محوطه 470 هکتاری را جستجو نمایند. بسته به آنچه در تحقیقات به دست آید، احتمال توسعه منطقه مورد تفحص هم وجود خواهد داشت.

در حالی که هنوز تعیین نیست عامل بازتاب های غیرقابل شرح در محوطه گورستان چیست اما داستان های بازماندگان مدارس حاکی از آن است که بسیاری از بچه ها در حین فعالیت مدرسه جان خود را از دست داده و در آنجا دفن شده اند.

منبع: خبرکانادا

به "جاستین ترودو ـ نخست وزیر کانادا ـ در جریان تحقیقات بر روی ده ها گور دسته جمعی احتمالی در یک مدرسه شبانه روزی، با یکی از اقوام اولیه در بریتیش کلمبیا ملاقات خواهد داشت." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاستین ترودو ـ نخست وزیر کانادا ـ در جریان تحقیقات بر روی ده ها گور دسته جمعی احتمالی در یک مدرسه شبانه روزی، با یکی از اقوام اولیه در بریتیش کلمبیا ملاقات خواهد داشت."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید