برگزاری جشن ثبت جهانی نوغان ایران در 5 شهر گیلان

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، برگزاری جشن ثبت جهانی نوغان ایران در 5 شهر گیلان صورت می پذیرد.

برگزاری جشن ثبت جهانی نوغان ایران در 5 شهر گیلان

ولی جهانی از برگزاری مراسم پاسداشت ثبت جهانی صنعت پرورش کرم ابریشم ایران اطلاع داد و اظهار کرد: برگزاری جشن ثبت جهانی ابریشم در پنج شهرستان استان گیلان برگزار می گردد.

وی با اشاره به ثبت جهانی عنصر میراث ناملموس نوغانداری و فراوری سنتی ابریشم ایران در دی 1401 در شهر رباط مراکش اضافه نمود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در نظر دارد به علت اهمیت شناخت و آگاهی افزایی در این باره، ویژه برنامه هایی را با موضوع نوغان و ابریشم با توجه به گستره جغرافیایی این عنصر میراث ناملموس برگزار کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه مراسم پاسداشت ثبت جهانی نوغان با موضوع شهرستان های لنگرود، شفت، لاهیجان، فومن و صومعه سرا برگزار خواهد شد، بیان کرد: کنگره نوغان و صنعت نوغانداری در ایران 27 اردیبهشت و همزمان با شروع هفته میراث فرهنگی در لاهیجان برگزار می گردد.

جهانی از برگزاری جشن ثبت جهانی نوغانداری و فراوری سنتی ابریشم ایران و مراسم نکوداشت آیین کج واچینی (کژچینی) در لنگرود در 25 خرداد اطلاع داد و اضافه نمود: نمایشگاه اسناد، نسخ خطی و کارگاه آموزشی مهارت دوخت البسه محلی ابریشمی نیز 26 خرداد در شفت برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری کنفرانس مهارت سنتی ابریشم کشی گیلان و نقش آن در توسعه صنایع دستی در صومعه سرا در 27 خرداد اشاره نمود و متذکر شد: منطقه فومنات هم میزبان نشست علمی تخصصی آنالیز تحولات تاریخی تجارت ابریشم همزمان با 6 تیر خواهد بود.

منبع: همگردی

به "برگزاری جشن ثبت جهانی نوغان ایران در 5 شهر گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن ثبت جهانی نوغان ایران در 5 شهر گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید