انهدام یک باند قاچاق اشیای فرهنگی در شوشتر

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان از انهدام یک باند قاچاق اشیای تاریخی در شوشتر اطلاع داد.

انهدام یک باند قاچاق اشیای فرهنگی در شوشتر

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی روز دوشنبه 28 مهرماه 99 با اعلام این خبر گفت: با توجه به گزارش منابع و مخبران محلی مبنی بر فعالیت باند حفاری غیرمجاز روی یک تپه غیرثبتی در حوزه استحفاظی پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شوشتر، نیروهای این پایگاه پس از اطمینان از صحت موضوع، به سرکشی و بازدید نامحسوس اقدام کردند.

او ادامه داد: پس از عزیمت به محل و ورود نیروها، سه نفر از متهمان به دلیل شرایط نامساعد محل، متواری شدند و یک نفر نیز طی عملیاتی دستگیر شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان اضافه کرد: در این عملیات یک بیل مکانیکی و یک خودروی پیکان وانت از متهمان کشف و ضبط شد.

او با بیان این که نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به منظور جلوگیری از فرار متهمان، به صورت مستقیم وارد عمل شدند، اعلام کرد: این نیروها، پس از دستگیری متهم و ضبط دستگاه های توقیفی، آن ها را به منظور اقدامات بعدی تحویل نیروهای انتظامی دادند.

مکناوی اعلام نمود: این پرونده به منظور دستگیری متهمان دیگر در حال رسیدگی است.

منبع: توریسم آنلاین

به "انهدام یک باند قاچاق اشیای فرهنگی در شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام یک باند قاچاق اشیای فرهنگی در شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید