اقامت 12 میلیون و 200 هزار نفر شب در ایام نوروز در گیلان

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، اقامت 12 میلیون و 200 هزار نفر شب در ایام نوروز در گیلان صورت پذیرفت.

اقامت 12 میلیون و 200 هزار نفر شب در ایام نوروز در گیلان

رضا حسن پور با اشاره به سرانجام طرح نوروزی استان گیلان اظهار کرد: از 15 اسفند 1401 لغایت 14 فروردین سال جاری دو میلیون و 100 دستگاه خودروی ورودی به استان گیلان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه 11 میلیون و 600 هزار جهانگرد نوروزی مسافر استان گیلان بودند، توضیح داد: شاهد اقامت 12 میلیون و 200 هزار نفر شب بودیم که رشد 85 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گیلان از بازدید بیش از یک میلیون نفر از موزه های تاریخی و طبیعی استان اطلاع داد و بیان نمود: در این بخش نیز رشد 72 درصدی داشتیم.

حسن پور سطح اشغال تختهای تاسیسات جهانگردی استان گیلان را 135 درصد دانست و بیان نمود: شهرستانهای انزلی، لاهیجان و فومن بیشترین جهانگرد را داشتند.

وی بعلاوه از استقبال خوب جهانگردان از برنامه ها و جشنواره های آیینی و سنتی و بومی اطلاع داد و گفت: 2400 برنامه فرهنگی و بیش از 300 جشنواره بومی شامل غذا و صنایع دستی برگزار گردید.

معاون جهانگردی گیلان با اشاره به برپایی 90 ایستگاه صنایع دستی با 1200 غرفه اضافه نمود: فقط در شهرستان خمام سه میلیارد تومان فروش صنایع دستی با موضوع حصیر داشتیم.

وی بعلاوه از استقبال جهانگردان از تورهای رشت گردی سخن گفت و اظهار کرد: جهانگردان از هشت استان در تورهای رشت گردی شرکت کردند و به علت استقبال خوب، این تورها در دیگر ایام سال نیز ادامه خواهند داشت.

منبع: همگردی

به "اقامت 12 میلیون و 200 هزار نفر شب در ایام نوروز در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت 12 میلیون و 200 هزار نفر شب در ایام نوروز در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید