افشای اسرار نظامی کره جنوبی توسط سفیر آمریکا ناخرسندی سئول را به دنبال داشت

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، توییت اخیر سفیر آمریکا در کره جنوبی درباره ورود پهپاد گلوبال هاوک به کره جنوبی جنجال هایی را درباره درستی افشای اسرار نظامی حساسی که سئول نمی خواهد آنها را علنی کند، به دنبال داشته است.

افشای اسرار نظامی کره جنوبی توسط سفیر آمریکا ناخرسندی سئول را به دنبال داشت

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، هری هریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی در توییتر خود اظهار کرد: تبریک به تیم های همکاری امنیتی آمریکا و کره جنوبی برای تحویل گلوبال هاوک به کره جنوبی.

او همچنین عکسی از دو فروند پهپاد آرکیو-4 گلوبال هاوک منتشر کرد که به زبان کره ای روی یکی از آنها نوشته شده نیروی هوایی جمهوری کره اما اطلاعات بیشتری درباره این پهپادها و زمان تحویل و تعداد آنها ارائه نکرده است. منابع نظامی تایید کرده اند که این هواپیما پیش از دوشنبه وارد کره جنوبی شده و گفته اند تصویری که هریس منتشر کرده پیش از تحویل آنها به کره جنوبی گرفته شده است.

یک منبع نظامی اظهار کرد: موضع اساسی ما این است که چنین مسائلی را بنا به دلایل امنیتی علنی نمی کنیم. گلوبال هاوک یک ابزار نظارتی کلیدی است، اگرچه متوجه توجه عمومی بالا نسبت به آن هستیم.

وی افزود: این توییت می تواند یک بی ملاحظه گی دیپلماتیک تلقی شود زیرا کره جنوبی نمی خواهد ورود این هواپیما را علنی کند.

منابع دیگر اما گفته اند، این سفیر که یک فرمانده نظامی سابق است، به علاقه مندی به چنین تجهیزاتی معروف است و احتمالا تحویل آنها را نشانه ای از اتحاد مستحکم سئول و واشنگتن دیده است.

سخنگوی معاون وزارت دفاع کره جنوبی در کنفرانسی خبری گفته است: اظهارنظر درباره این توییت برای وزارت دفاع کار مناسبی نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افشای اسرار نظامی کره جنوبی توسط سفیر آمریکا ناخرسندی سئول را به دنبال داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای اسرار نظامی کره جنوبی توسط سفیر آمریکا ناخرسندی سئول را به دنبال داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید