بزرگترین انبار هواپیما در دنیا را ببینید

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، بارش کم و ارتفاع زیاد اجازه ذخیره سازی و نگهداری این تعداد از هواپیما را فراهم نموده است.

بزرگترین انبار هواپیما در دنیا را ببینید

این پایگاه متعلق به ارتش آمریکاست که در سال 1925 تاسیس شده است.

هواپیماهای تجاری دارای طول عمر محدودی هستند. در نهایت، آنها باید از خدمت بازنشسته شوند، در Boneyards هواپیما یا قبرستان نگهداری شوند و در نهایت جدا شده و از بین بروند. بسیاری از این باغ ها در بیابان های خشک استان آریزونا واقع شده اند.

بعضی از هواپیماها اسقاط شده است. بعضی نیز پس از تعمیرات جزئی، می توانند دوباره پرواز نمایند.

هواپیماهای جت لاین در نهایت به علت فرسودگی بدنه هواپیما، فرسودگی یا شرایط مالی به سرانجام عمر خود می رسند. بعضی از هواپیماهای جت به طور موقت از شرایط پرواز خارج می شوند و در محیطی مناسب برای حفظ نگهداری ذخیره می شوند. بعضی دیگر برای قطعات یدکی هواپیماهای پروازی نگهداری می شوند.

برای محافظت از هواپیماهای مسافربری در طول زمان نگهداری آنها در برابر آسیب باد و خورشید، موتورها و پنجره ها با مواد سفید بازتابنده محکم پوشیده شده اند. بنابراین، یک هواپیمای مهر و موم شده را می توان سال ها به طور ایمن نگهداری کرد تا زمان بازگشت آن به وظیفه فعال یا بازیابی برسد. در نهایت، همه هواپیماهای مسافربری برای همواره از خدمات خارج می شوند و باید از بین بروند.

تعدادی فضای مخصوص در سراسر دنیا وجود دارد که هواپیماهای بازنشسته در آن نگهداری می شوند تا قطعات آن ها در زمان احتیاج باز شده و جایی دیگر استفاده شوند یا حتی به فروش برسند. در این رابطه، نخستین مقبره هواپیما یا همان بون یارد (boneyard) در زبان آمریکایی، پس از جنگ دنیای دوم و هنگامی تأسیس شد که سران ارتش خود را در میان تعداد بسیاری از هواپیماهای مازاد و بی استفاده یافتند.

قبرستان هواپیما در بیابان های استان آریزونا چندین وظیفه را انجام می دهند: نگهداری موقت، تعمیر و نگهداری، بازسازی قطعات، و پاک سازی. همان طور که در نقشه زیر نشان داده شده است، چهار حیاط اصلی هواپیما در آریزونا واقع شده اند.

تمامی هواپیماهایی که به این منطقه وارد می شوند، ابتدا باید شسته شده، سوخت آن ها از تانکر و لوله های سوخت رسانی مربوطه تخلیه شده و تمامی مواد منفجره و سلاح های موجود باز گردد. مجراهای مربوط به آن دسته از هواپیماهایی که مراحل کاری را پشت سر می گذارند، با نوارهای مخصوص بسته شده و با دو لایه رنگ سیاه و یک لایه رنگ سفید برای منعکس کردن آفتاب سوزان آریزونا و خنک نگه داشتن شان پوشانده می شوند.

دیویس - مونتان AFB محل استقرار سی ونهمین گروه تعمیر و نگهداری و بازسازی هوافضا (AMARG)، تنها کارخانه هواپیماسازی و بازسازی قطعات برای تمام هواپیماهای اضافی نظامی و دولتی ایالات متحده است.

هواپیماهای نیروی هوایی، نیروی دریایی، نیروی دریایی، گارد ساحلی، ناسا و دیگر سازمان های دولتی در AMARG پردازش می شوند که 550 نفر را استخدام نموده است. این بزرگ ترین بون یارد در دنیا است.

نقش دیگر AMARG پشتیبانی از برنامه ای است که جت های جنگنده قدیمی مانند F - 4 Phantom II و F - 16 را در برمی گیرد. این موزه بعلاوه به عنوان یک مرکز کمکی موزه ملی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا عمل می نماید و ابزار مورد احتیاج برای هواپیماهای نظامی خارج از فراوری را ذخیره می نماید.

فرودگاه و پارک صنعتی کینگمن در پنج مایلی شمال شرقی کینگمن، آریزونا واقع شده است. این فرودگاه پس از جنگ دنیای دوم به عنوان یک مرکز اسقاط عمده برای هواپیماهای نظامی مازاد خدمت کرد. امروزه، بیش از 70 کسب و کار، از جمله مشاغلی که در زمینه ذخیره سازی هواپیماهای مسافربری فعالیت می نمایند، در آن قرار گرفته است.

ایرپارک پینال در مارانا، آریزونا، درست در شمال غربی توسان واقع شده است. این هواپیما به عنوان یک حیاط بزرگ برای هواپیماهای تجاری غیرنظامی و بعلاوه مکانی برای ذخیره سازی و پیکربندی مجدد هواپیما عمل می نماید.

پارک لیچفیلد / فرودگاه گودیر فینیکس (GYR) نیز در طول جنگ دنیای دوم به عنوان یک مرکز هوایی دریایی به نام NAF لیچفیلد پارک ساخته شد، و بعدها به نام ایستگاه هوایی دریایی لیچفیلد پارک تغییر نام داد.

نقش اصلی آن پس از سرانجام جنگ دنیای دوم، ذخیره و نگهداری هواپیماهای منسوخ/ اضافی نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی بود. در سال 1965، وزارت دفاع تمام انبارهای هواپیماهای نظامی را در پایگاه نیروی هوایی دیویس-مونتان در توسان یکپارچه کرد.

منبع: فرارو

به "بزرگترین انبار هواپیما در دنیا را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین انبار هواپیما در دنیا را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید