برترین جاهای دیدنی بلگراد مرکز صربستان

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، بلگراد (Belgrade) که گذشته ای پر از مشکل و جنگ زده داشته، امروزه به یکی از برجسته ترین مرکز ها در اروپا تبدیل شده است. بیش از دو میلیون نفر در مرکز صربستان زندگی می نمایند و موقعیت آن در تلاقی رودخانه های دانوب و ساوا باعث زیباتر شدن این شهر شده است. در ادامه همراه با ما باشید تا با برترین جاهای دیدنی بلگراد آشنا شوید.

برترین جاهای دیدنی بلگراد مرکز صربستان

10. برج آوالا

Avala Tower

در سال 1965 میلادی برج آوالا (Avala Tower) ساخته شد اما بمباران ناتو در سال 1999 میلادی آن را نابود کرد. با این حال، این برج در سال 2010 میلادی بازسازی و به یکی از مرتفع ترین برج های مخابراتی در بالکان تبدیل شد.

برج اصلی که سکوی تماشا نیز داشت، منبع غروری برای این منطقه محسوب می شد و همین نیز سبب شد تا پول های بسیاری از سوی مردم برای بازسازی این برج پرداخت شود. برج آوالا در کوهستانی به همین نام دارد و ارتفاع آن به 206 متر می رسد که پنجمین سازه بلند در صربستان نیز است.

9. خانه گل ها

House of Flowers

یوسیپ بروز تیتو در جنگ جهانی دوم رهبری پارتیزان های یوگسلاوی را برعهده داشت و بعدا نیز رئیس جمهور یوگسلاوی شد. او به عنوان رهبر محترمی در سراسر جهان شناخته می شد که در سال 1980 میلادی از جهان رفت و به همراه همسرش در خانه گل ها (House of Flowers) دفن شد.

اینجا به عنوان آرامگاه تیتو نیز معروفیت دارد و علت نام گذاری آن به نام خانه گل ها نیز رویش گل ها در اطراف قبر تیتو بوده است اما امروزه این گل ها وجود ندارند و در عوض، سنگ های سفید رنگی دیده می شوند. قبل از دفن تیتو در آنجا، این مکان به عنوان باغی زمستانی برای وی در سال 1975 میلادی ساخته شده بود.

8. برج گاردوس

Gardos Tower

برج گاردوس (Gardos Tower) در مقایسه با بناهای قرون وسطایی و تاریخی، جوان به نظر می رسد و در سال 1896 میلادی ساخته شده است. با این حال، این بنا همانند دیگر آثار تاریخی، چشم نواز و تاثیرگذار به نظر می رسد و از آن به عنوان برج هزاره یا برج یانوس هونیادین نیز یاد می نمایند.

یانوس هونیادین نیز قهرمانی مجارستانی بوده که حدود 400 سال پیش در این مکان از جهان رفته است. قبل از این ساخت این برج، در اینجا قلعه ای وجود داشته و امروزه نیز بقایایی از آن دیده می شوند. این برج به منظور حکومت هزار ساله مجارستانی ها در این منطقه بنا شده است.

7. موزه نیکولا تسلا

Nikola Tesla Museum

حدود یک قرن پیش، نیکولا تسلا توانست سیم پیچ الکتریکی، جریان ای سی و موارد زیاد دیگری در رابطه با برق و انرژی را اختراع کرد. چندین نسل بعد نیز خودرویی به نام او ساخته شد که امروزه بسیار مورد توجه قرار می گیرد. علاوه بر همه این موارد، موزه ای در شهر بلگراد به نام او اختصاص داده شده که به نام موزه نیکولا تسلا (Nikola Tesla Museum) شناخته می شود. در این موزه، هزاران سند، کتاب، عکس و طراحی مرتبط به کارهای نیکولا تسلا به نمایش گذاشته شده اند.

6. کلیسای جامع سنت مارک

Crkva Svetog Marka

کلیسای جامع سنت مارک (Crkva Svetog Marka) در سال 1940 میلادی ساخته شده بود ولی قبل تر از آن، کلیسایی چوبی در اینجا وجود داشته که قدمت آن به سال 1835 میلادی باز می شود. این کلیسا در مرکز پارک تاشمایدان در شهر بلگراد قرار گرفته است و یکی از بزرگترین کلیساهای کشور به شمار می رود. کلیسای جامع سنت مارک در فاصله کوتاهی از ساختمان مجلس صربستان قرار گرفته است و در داخل آن نیز نمادهای بسیار قدیمی به نمایش گذاشته شده اند و چندین حاکم نیز در داخل سردابه آن دفن شده اند.

5. خیابان کنز میهایلوا

Knez Mihailova Street

خیابان کنز میهایلوا (Knez Mihailova Street) یکی از خیابان های بسیار مجذوب کننده و تماشایی شهر بلگراد به شمار می رود که پیرامون آن را ساختمان های تاریخی فرا گرفته اند. نام این خیابان نیز از شاهزاده ای صربستانی گرفته شده است. طول خیابان کمتر از یک و نیم کیلومتر است و قدمت آن به دوران عثمانی ها باز می شود اما از قرن نوزدهم میلادی و با ساخت ساختمان های بزرگ و خارق العاده به وسیله ثروتمندان در اینجا بود که خیابان رونق گرفت.

4. کلیسای جامع سنت ساوا

Temple of Saint Sava

کلیسای جامع سنت ساوا (Temple of Saint Sava) با گنبد مرتفع و 134 متری خودش مشرف به افق شهری بلگراد است و بسیار تماشایی و زیبا به نظر می رسد. در بالای این گنبد مرتفع نیز صلیبی طلایی به ارتفاع 12 متر قرار گرفته است که ارتفاع این ساختمان را بیشتر نموده است.

این کلیسای جامع به عنوان بزرگترین کلیسای اورتودوکس در حال استفاده شناخته می شود و در فلات وایاکار قرار گرفته است و در داخل آن نیز ساوای قدیس دفن شده است. ساخت این کلیسا از سال 1935 میلادی آغاز شد و در طی جنگ جهانی متوقف بود تا اینکه دوباره کار از سال 1985 میلادی از سر گرفته شد. این بنا همچنان در حال ساخت است ولی امروزه به عنوان یکی از مشهورترین جاهای تماشای شهر شناخته می شود.

3. جزیره آدا سیگنالیا

Ada Ciganlija

جزیره آدا سیگنالیا (Ada Ciganlija) یک شبه جزیره مصنوعی در رودخانه و دریاچه ساوا به شمار می رود، رودخانه ای که از مرکز شهر بلگراد عبور می نماید. در اینجا سواحلی بسیار زیبا به چشم می خورند و در آن ها امکانات ورزشی متعددی وجود دارند. همین نیز سبب شده تا در فصل تابستان روزانه بیش از 100000 نفر از اینجا تماشا نمایند.

از اینجا به عنوان دریای بلگراد نیز یاد می نمایند و اطراف سواحل آن را نیز جنگل های متراکم در بر گرفته اند و محیطی عالی برای گشت و گذار در طبیعت را فراهم نموده اند و در آن می توان حیواناتی همانند آهو، خرگوش و روباه را دید.

2. خیابان اسکادارلیا

Skadarlija Street

خیابان اسکادارلیا (Skadarlija Street) تنها 400 متر طول دارد و زیاد طولانی نیست اما مشهورترین خیابان در بلگراد است. این خیابان در شهر قدیمی قرار گرفته است و بلوار دسپات استفان را به خیابان دوسانووا متصل می نماید. در اطراف این خیابان نیز ساختمان های قدیمی به چشم می خورند که جلوه ای زیبا و تماشایی به آن داده اند. این خیابان در قرن نوزدهم میلادی به عنوان محله کولی ها شناخته می شد و امروزه در آنجا رستوران ها و کافه های متعددی در فضای باز از مهمانان خود پذیرایی می نمایند.

1. قلعه بلگراد

Belgrade Fortress

به علت موقعیت دفاعی استراتژیک، مردم از دوران نوسنگی در محل تلاقی رودخانه های ساوا و دانوب زندگی می کردند. با این حال، ابتدا سلت ها و سپس رومی ها به اینجا هجوم آوردند و قصری در آنجا بنا کردند. در ادامه نیز هون ها و گوت ها به اینجا آمدند.

با این حال، رهبری صربستانی در قرن پانزدهم میلادی توانست استحکامات قلعه بلگراد (Belgrade Fortress) را به شکلی عالی افزایش و توسعه بدهد. امروزه این قلعه تقریبا دست نخورده به جای مانده و درون آن نیز کلیسا، موزه و چندین پارک به چشم می خورند.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین جاهای دیدنی بلگراد مرکز صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی بلگراد مرکز صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید