افشاریان: رسانه ها ما را در اتاق شیشه ای قرار داده اند، بودجه داوران در تمام سطوح 20 میلیارد از پول فوتبال است

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خداداد افشاریان عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تأکید کرد تمام بودجه داوران در تمام سطوح به 20 میلیارد تومان می رسد.

افشاریان: رسانه ها ما را در اتاق شیشه ای قرار داده اند، بودجه داوران در تمام سطوح 20 میلیارد از پول فوتبال است

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ آموزشی و فنی، خداداد افشاریان عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری کلاس های دانش افزایی داوران گفت: درباره بحث داوران و تعداد آنها تشکیلات فدراسیون فوتبال به من دستور می دهد که باید استانداردی در نظر گرفت و 24 و 48 داور باید در لیگ برتر داشته باشیم و وظیفه من است که این کار را از جایی شروع کنم و این حاصل اولین جرقه ماست.

وی اضافه نمود: تقریباً 70 داور را خط زدیم و به همه حضار اعلام کردم. 180 داور در این تشکیلات بوده که هر کسی یک جایی را زخمی کرده و رفته است! یکی داور پشت دروازه بوده، یکی دو بازی قضاوت کرده و الان ما این کار را (استانداردسازی داوران) شروع کرده ایم و نیاز به حمایت دارد کار را به سر منزل مقصود برسانیم. من از رئیس فدراسیون و هیئت رئیسه می خواهم پشت ما باشند تا این کار انجام شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: همه این داوران جذب داوری شده اند که یک عده آنها پزشک و یک عده مهندس یا فوق لیسانس هستند. آینده داوری فوتبال کشور همین ها هستند و صادقانه در حال زندگی. مظلوم ترین قشر فوتبال داوران هستند. هر بازیکن، مربی و خبرنگار سریع داوران را جراحی و ممیزی می کند و در ورزشگاه حکم می دهد و اجرا می کند. اینها چه گناهی کرده اند؟ چه چیزی به داوران دادیم و از آنها چه می خواهیم؟ آقای عزیزی خادم به من دستور داد تا مشخص شود داوران چقدر دستمزد می گیرند و با افزایش دستمزدی که رئیس فدراسیون داد با هماهنگی آقای بهاروند، حق الزحمه تمام داوران کشور از خانم ها تا آقایان در تمام سطوح 14 میلیارد تومان بود، با این افزایش 400 درصدی که شش میلیارد هم هزینه ایاب و ذهاب بود و در این فوتبالی که تا خرخره سود است برای همه، مجموعاً 20 میلیارد تومان بودجه این همه داور بود. بعد می آییم پز می دهیم که به داوران خدمات می دهیم. چه خدماتی دادیم و چه چیزی از جان آنها می خواهیم؟ ما فقط یک چیزی از رئیس فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه می خواهیم که آن هم عزت و احترام است.

افشاریان با تأکید به حفظ احترام داوران از رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته انضباطی این فدراسیون خواست احترام به داوران را برگردانند و اضافه نمود: باید به داوران احترام بگذاریم و از آنها توقع داشته باشیم و در عوض هر داوری که با سرنوشت تیمی بازی کرد، در هر سطحی با تنبیه شود. طبق استاندارد باید داوران با نمره های خود قضاوت بگیرند یا تنبیه شوند و این اتفاقات رخ خواهد داد. جامعه داوری با افتخار کنار رئیس فدراسیون فوتبال خواهد بود و امیدواریم رئیس فدراسیون هم بتواند حق داوری را از فوتبال کشور بگیرد.

وی با اشاره به آمادگی داوران گفت: تا به حال داوران را از نظر بدنی به این اندازه از آمادگی ندیده بودم و یک داور به خاطر تست بدنی خط نخورده است. امروز گلاره ناظمی داور فوتسال عضو تیم داوری فینال جام جهانی است و امیدوارم جایزه نفیسی به این شیر دختر ایرانی داده شود. کمیته داوران و دپارتمان داوری اگر شبانه روزی هم کار کنند، باز کار وجود دارد. رسانه ها ما را در یک اتاق شیشه ای کرده اند که همه ما باید صاف و پاک زندگی کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افشاریان: رسانه ها ما را در اتاق شیشه ای قرار داده اند، بودجه داوران در تمام سطوح 20 میلیارد از پول فوتبال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاریان: رسانه ها ما را در اتاق شیشه ای قرار داده اند، بودجه داوران در تمام سطوح 20 میلیارد از پول فوتبال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید