افزایش مهارت تیم های آنست برای جستجو در بهمن

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، رئیس اداره سگ های زنده یاب جمعیت هلال احمر از برگزاری دوره آموزشی بین المللی سرمربیان تیم های آنست برای عملیات جستجو و نجات در بهمن و کولاک اطلاع داد.

افزایش مهارت تیم های آنست برای جستجو در بهمن

اسماعیل اسکندری در گفت وگو با وبلاگ آموزشی و فنی دراین باره گفت: پس از زلزله بم و اقدامات چشمگیر تیم های آنست هلال احمر کشورمان در نجات افراد از زیرآوار، تفاهم نامه ای میان جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ ایجاد شد که بر اساس آن دوره های آموزشی برای سرمربیان، مربیان و سگ های نجات برگزار می گردد و این مرحله که در دیزین برگزار می گردد یکی از مراحل همین دوره های آموزشی است.

وی با بیان اینکه پیش از این به سرمربیان آموزش جستجو در شرایط سیلاب، آوار و… ارائه شده بود، گفت: در این دوره آموزشی نیز عملیات نجات در زیر بهمن به 11 سرمربی ارائه خواهد شد و آنان پس از انتها این دوره که با حضور دو نفر از مربیان کشور آلمان برگزار می گردد، به مناطق 9 گانه در سراسر کشور اعزام شده و آموزش ها را به مربیان ارائه خواهند کرد.

اسکندری با بیان اینکه در سطح کشور 80 قلاده سگ زنده یاب جمعیت هلال احمر فعال هستند، گفت: ما دو بخش آموزشی داریم، یک بخش مربوط به مربیان است که زیر نظر تعدادی از سرمربی ها انجام می گردد و آنان کار با سگ های زنده یاب را یاد می گیرند، بخش دوم نیز مربوط به آموزش سگ ها است که توسط مربیان انجام می گردد و در همان مناطق اجرا خواهد شد. آموزش هایی که در این دوره ارائه می گردد، مربوط به مربیان و نیز سگ هاست که پس از انتها دوره تمرینات لازم با سگ ها نیز انجام می گردد تا آمادگی و مهارت آنان و مربیانشان برای جستجو در عملیات برف و ریزش بهمن نیز افزایش بیابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش مهارت تیم های آنست برای جستجو در بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مهارت تیم های آنست برای جستجو در بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید