برترین شهر جهان برای زندگی کردن !

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، برترین شهر جهان

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره برترین شهر جهان ، سخن خواهیم گفت. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

برترین شهر جهان برای زندگی کردن !

آیا به میزان کافی از شهر خود، شغل و زندگی تان راضی هستید؟ بسیار خوب چمدانهای خود را ببندید و به سمت ملبورن بروید، ملبورن، جایی که به عنوان برترین شهر قابل زندگی در جهان برای سال هفتم در یک ردیف اول شناخته شده است!

بله، ملبورن، به عنوان برترین شهر جهان برای زندگی کردن، با بسیاری از شهرهای دیگر استرالیا و شهرهای کانادایی در نظر گرفته شده است.

سوال این است که چگونه این شهرها انتخاب می شوند؟ طبق گزارش جهانی واحد اطلاعات اکونومیست، این شهرها با عواملی از جمله فرهنگ، محیط زیست، ثبات، مراقبت های بهداشتی، زیرساخت ها و البته آموزش و پرورش، سنجیده می شوند. از همه شهرهای با رتبه بالا، پنج شهر از سال گذشته در همان رتبه به جای مانده اند. براساس گزارش، فرایند صریحی برای این که این شهرها را قابل زندگی می سازد، وجود دارد:

شهرهایی که برترین امتیاز را دارند، شهرهای با مساحت میانه در کشورهای ثروتمند با تراکم جمعیت نسبتا کم هستند. این می تواند طیف وسیعی از فعالیت های تفریحی را بدون افزایش سطح جرم و یا زیرساخت های بیش از حد افزایش دهد.

در ادامه 10 شهر برتر در این فهرست را ببینید؛

10. هامبورگ ، آلمان

9. هلسینکی ، فنلاند

8. اوکلند ، نیوزیلند

7. پرت ، استرالیا

6. آدلاید ، استرالیا (هم رتبه با کلگری کانادا)

5. کلگری ، کانادا (هم رتبه با آدلاید استرالیا)

4. تورنتو ، کانادا

3. ونکوور ، کانادا

2. وین ، اتریش

1. ملبورن ، استرالیا

بنابراین، به نظر می رسد مراکز جهانی بزرگ مانند لندن، نیویورک و پاریس، در این 10 شهر برتر نبوده اند.

علت آن روشن است. همانطور که گزارش ها می گوید، شهرهای استرالیا و کانادایی به طور کلی دارای کیفیت بهتر زندگی هستند، زیرا تراکم جمعیت آنها در 2.9 و 3.7 نفر در هر کیلومتر مربع بسیار کمتر است، در مقایسه با میانگین جهانی که بیشتر از 57 است.بعلاوه با در نظر گرفتن هزینه های حمل و نقل، آلودگی، ترافیک و اجاره های بسیار بالا، شما می توانید ببینید که چشم انداز برج ساعت بیگ بن نمی تواند همه چیز را جبران کند!

لینک های مرتبط:

منبع: تاپ تراول

به "برترین شهر جهان برای زندگی کردن !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهر جهان برای زندگی کردن !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید