از فواید تا عوارض ویتامین دی

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی سنتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: مصرف خود سرانه ویتامین دی باعث مسمومیت می شود.

از فواید تا عوارض ویتامین دی

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ آموزشی و فنی، نگارمهری، کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی سنتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: ویتامین دی همان اندازه که برای بدن ضروری است، مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض خطر ناکی داشته باشد که باید با تجویز پزشک مصرف شود.

او با اشاره به اینکه مصرف خود سرانه ویتامین دی باعث مسمومیت می شود افزود: از دست دادن هوشکمک؛ نارسایی کلیوی و شریان ها، افزایش فشار خون، تهوع و استفراغ و یبوست از عوارض های مصرف خود سرانه ویتامین دی است.

نگار مهری گفت: ویتامین دی یا کلسیفرول از جمله ویتامین های است که به رشد و استحکام استخوان ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می کند.

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی سنتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی، شیر، تخم مرغ و نور آفتاب به طوری که 10 تا 20 دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تامین می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "از فواید تا عوارض ویتامین دی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فواید تا عوارض ویتامین دی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید