آمازون کتاب های الکترونیک را از کتابخانه های عمومی جمع می نماید

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از واشنگتن پست، فروشگاه اینترنتی آمازون اعلام نموده است که از این پس کتاب های الکترونیک و صوتی خود را از کتابخانه های عمومی این کشور جمع آوری خواهد نمود. گفته می گردد آمازون این تصمیم را به خاطر کسب سود بیشتر از فروش این کتاب ها اتخاذ نموده است. آمازون تنها تولیدکننده و ناشر آمریکایی است که گفته کتاب های الکترونیک خود را در اختیار کتابخانه ها قرار نمی دهد.

آمازون کتاب های الکترونیک را از کتابخانه های عمومی جمع می نماید

به طور کلی در سال های گذشته سیاست و عملکرد فروشگاه آمازون نشان داده است که این غول فروش کتاب در فضای مجازی چندان میلی به همکاری با کتابخانه ها نداشته است ولی اخیراً شنیده ها حاکی از تصمیمات جدید این سایت است. گفته می گردد آمازون در حال مذاکره با کتابخانه های عمومی آمریکا برای دسترسی به کتاب های الکترونیکی آمازون است.

ظاهراً مسئولان آمازون می گویند سیاست منع دسترسی کتابخانه ها به منابع کتاب های الکترونیک مربوط به کتابخانه های عمومی نمی گردد و به خاطر همین مذاکرات جدی با نمایندگان رسمی کتابخانه های عمومی در کشور آمریکا آغاز شده است.

میکیلا برودر مدیر بازاریابی جهانی انتشارات آمازون در اظهاراتی گفته است که این سیاست برای آمازون بسیار واضح است چون نمی خواهد توازن بین نویسندگان و کتابخانه ها به هم بخورد. وی در یادداشتی که برای خبرنگار واشنگتن پست ایمیل نموده است، می نویسد: این تصمیم فرصت های جدیدی برای ابداء روش های مدیریت و رهبری بر بازار کتاب و کتابخانه ها در کشور است.

وی اضافه کرد: این تصمیم آمازون بیشتر از خود فروشگاه به خاطر حمایت از حقوق نویسندگان و تضمین درآمدهای آنها اتخاذ شده است و ظاهراً بر خلاف تمام گفت وگوها و مذاکرات اجرا شده آمازون با ناشران و کتابخانه های دیجیتال است.

یک سخنگوی آمازون در گفت وگو با پابلیشرزویکلی گفته بود: ما باور داریم که کتابخانه های عمومی منبع حیاتی جامعه محسوب می شوند و اولویت آمازون اطمینان از غنی بودن این منابع از کتاب های مختلف در تمام ژانرهاست.

مسئولان آمازون پیش از این گفته بودند که در نظر دارند دسترسی به منابع دیگر سایت آمازون مثل کتاب های صوتی را نیز برای کتابخانه های عمومی باز نمایند ولی هنوز در مرحله اول این دسترسی تنها به کتاب های الکترونیک محدود شده است.

انتشارات آمازون پیش از این در گفت وگو با کتابخانه های عمومی و موسسات خیریه توافق نموده بود که به صورت محدود کتاب های الکترونیک خودش را در اختیار آنها قرار دهد. حالا بر اساس تصمیم جدید مسئولان آمازون از این پس تنها کسانی می توانند به کتاب های الکترونیک دسترسی داشته باشند که بهای کامل آن را پرداخت نمایند.

طبق آمارهای موجود در کشور آمریکا در حال حاضر از هر 10 کتاب الکترونیک فراوری شده در این کشور 6 جلد در سایت آمازون فروخته می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آمازون کتاب های الکترونیک را از کتابخانه های عمومی جمع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون کتاب های الکترونیک را از کتابخانه های عمومی جمع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید