30 قلم داروی دامپزشکی ایرانی تا 3 سال آینده وارد بازار می گردد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از یک شرکت دانش بنیان، لاله حجازی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان فراوری کننده محصولات بر پایه گیاهان دارویی گفت: این شرکت دانش بنیان داروسازی بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم دارد بیش از 30 قلم داروی گیاهی دامپزشکی نو را تا سه سال آینده روانه بازارکند.

30 قلم داروی دامپزشکی ایرانی تا 3 سال آینده وارد بازار می گردد

وی گفت: این داروها برای درمان بیماری های برونشیت، نیوکاسل، آبله، سی ار دی، آنفولانزای فوق حاد تنفسی در درگیری های حاد استفاده می گردد.

حجازی در مورد یکی از محصولاتی که اخیرا وارد بازار شده است، گفت: بر اساس احتیاجسنجی متقاضیان حوزه بیماری های طیور و با هدف جلوگیری از خروج ارز، مرکز تحقیقات این شرکت دانش بنیان سال گذشته مطالعات و پژوهش هایی برای فراوری دارویی برای برطرف بیماری تنفسی طیور و گاها دام شروع کرد.

وی با بیان اینکه این داروی گیاهی پس از تامین احتیاج بازارهای داخلی به خارج کشور صادر شد، شرح داد: مرغداران می توانند برای برطرف بیماری های تنفسی طیور و دام ها این داروی دانش بنیان را با اطمینان خاطر جایگزین داروهای شیمیایی و گیاهی دیگر نمایند.

حجازی دوز مصرف پایین با تاثیر زیاد این دارو را بسیار با اهمیت دانست و گفت: نوع فرموالاسیون، درصد ماده موثره، نوع مواد استفاده شده، افزایش سطح سیستم ایمنی و پشتیبانی در بیماری های ویروسی را می توان از جمله دیگر ویژگی های این دارو گیاهی برشمرد.

این فعال دانش بنیان گفت: معمولا برای مرغداران ارزان نیست که از نمونه های خارجی استفاده نمایند زیرا قیمت بالایی دارند اما این داروی فراوریی در این شرکت با خاصیت گیاهی دارای صرفه مالی برای مرغداران و پرورش دام خواهد بود.

وی ادامه داد: آویشن با خاصیت ضدمیکروبی باعث پاک سازی دستگاه تنفس می گردد و عصاره سرخارگل هم یکی از برترین انتخاب ها برای افزایش تقویت سیستم ایمنی طیور است. در این دارو از ویتامین های E و C استفاده شده و دارای آنتی اکسیدان قوی است.

مدیر شرکت دانش بنیان گفت: این دارو باعث افزایش تقویت سیستم ایمنی هم خواهد شد.

حجازی گفت: این شرکت دانش بنیان هم اکنون با فراوری 15 محصول دارویی دامپزشکی با پایه گیاهی، رتبه نخست کشور را به لحاظ تعدد داروهای گیاهی دامپزشکی به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "30 قلم داروی دامپزشکی ایرانی تا 3 سال آینده وارد بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 قلم داروی دامپزشکی ایرانی تا 3 سال آینده وارد بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید