266 هزار مسکن مهر معطل زیرساخت ها

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، بر اساس محاسبات 483 هزار واحد مسکن مهر هنوز تحویل نشده که 266 هزار مورد آن تکمیل است اما خدمات و زیرساخت های آن وجود ندارد که مهم ترین آن به بحث آب، برق و گاز مربوط می گردد.

266 هزار مسکن مهر معطل زیرساخت ها

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، از دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر تعریف شده تاکنون کار ساخت یک میلیون و 983 هزار واحد به اتمام رسیده، یک میلیون و 717 هزار واحد تحویل داده شده، 266 هزار واحد آماده تحویل معطل نصب انشعابات و 217 هزار واحد نیز به صورت نیمه تمام در حال احداث است.

مسؤولان وعده داده اند که تا سرانجام سال 1398 تعداد 483 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده را تحویل دهند و احتمالاً 150 هزار واحد از این تعداد در امسال محقق خواهد شد. طبق گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، در طرح مسکن مهر فقدان زیرساخت ها و خدمات در سایت های مسکن مهر امکان تحویل 266 هزار واحد را ناممکن نموده است. احمد اصغری مهرآبادی می گوید: مسائل تعاونی های مسکن مهر بخصوص تعاونی های مسکن مشاغل آزاد، مسائل بیمه و مالیات پروژه های مسکن مهر، هزینه های بالای آماده سازی در بعضی سایت های مسکن مهر به خصوص در شهر جدید پردیس، تحول اخیر قیمت ها و افزایش سود دوران مشارکت به دلیل طولانی شدن دوره ساخت را مهمترین مسائل و چالش های دوره فعلی سایت های مسکن مهر اظهار داشت و گفت: درخواست داریم تا با تاکید بر ورود جدی وزرای نیرو و نفت در تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر، روند تحویل واحدهای آماده را تسریع و به استانداران نیز تکلیف کنید در جهت حل مسائل مسکن مهر نسبت به تشکیل شورای مسکن استان ها هر دو هفته یک بار اقدام نمایند.

احتمال تحویل 150 هزار واحد تا سرانجام سال 97

مهرآبادی در روزهای اخیر وعده داد: خوشبختانه روند تحویل واحدهای مهر در چند ماه اخیر شتاب خوبی گرفته و با این سیر صعودی انتظار می رود تا سرانجام سال بتوانیم تحویل 150 هزار واحد تکلیفی را محقق کنیم.

وی توضیح داد: در خصوص بحث تحویل 150 هزار واحد در امسال که تکلیف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بوده است، پس از ابلاغ، جلسات برگزار و سهم هریک از سازمان ها معین شد. در این تقسیم بندی سهم شهرهای بالای 25 هزار نفر 84 هزار واحد، شهرهای زیر 25 هزار نفر 16 هزار واحد و شهرهای جدید هم مطابق سامانه 50 هزار واحد است که در مجموع 150 هزار واحد را تشکیل می دهد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با تاکید بر اینکه تحویل واحدهای مسکن مهر باید با فروش اقساطی همخوانی داشته باشد، گفت: در فرآیند واگذاری واحدها فروش اقساطی بر تحویل اولویت دارد، یعنی باید ابتدا فروش اقساطی انجام بگیرد و بعد از تقسیط و اخذ دفترچه اقساط تحویل واحد صورت بگیرد. موفقیت در این کار می طلبد تا در استان ها آنالیز کامل از سوی ادارات کل صورت بگیرد.

وی با بیان این که اوایل ابلاغ نگرانی هایی بابت افزایش بی رویه قیمت ها به خصوص مصالح ساختمانی و دستمزدها وجود داشت و نیز اینکه نتوانیم به این هدف برسیم، اعلام کرد: بنابر مصوبه کارگروه مسکن در ریاست جمهوری قرار شد 107 هزار واحد را تا سرانجام سال تحویل دهیم مشروط بر اینکه اعتبار مصوب در اختیار ما قرار بگیرد. اکنون خوشبختانه از مرز 100 هزار واحد عبور نموده ایم و با این روندی که وجود دارد به نظر می رسد بتوانیم به 150 هزار واحد تا آخر امسال دست پیدا کنیم.

مهرآبادی گفت: در استان های اردبیل، سمنان، کرمان، گلستان، خراسان رضوی، قم، مرکزی، هرمزگان، لرستان و کرمانشاه شاهد تحقق عملکرد 100 درصدی هستیم. امیدواریم بقیه استان ها هم با کوشش خود به هدف برسند چون این مساله شدنی است و می توانیم با 30 هزار واحدی که در این استان ها باید تکمیل گردد، 150 هزار واحد تکلیف شده را به اتمام برسانیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اظهار کرد: در شهرهای بالای 25 هزار نفر 14 استان عملکردشان صددرصد است و دیگر استان ها هم دارند کار را پیش می برند. البته در شهرهای جدید هم احتیاج داریم که کوشش بیشتری صورت بگیرد تا طبق برنامه ریزی اجرا شده کار به اتمام برسد. در این بین طبق درخواست شورای اقتصاد مقاومتی، ادارات کل راه و شهرسازی باید لیست واحدهای تحویلی را ارسال نمایند تا هرچه سریع تر پس از کنترل آن در سامانه اطلاعات ثبت گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "266 هزار مسکن مهر معطل زیرساخت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "266 هزار مسکن مهر معطل زیرساخت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید