11 دلیل قانع کننده برای اهمیت پاک کردن آرایش قبل از خواب

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، حتما شما هم شنیده اید که خوابیدن با آرایش برای پوست بسیار مضر است. مشغله و کار زیاد در طول روز باعث می گردد برای پاک کردن آرایش قبل از خواب حوصله و انرژی چندانی نداشته باشیم و انجام این کار مهم را پشت گوش بیندازیم. پاک کردن آرایش قبل از خواب، یک قدم مهم در روتین شبانه مراقبت از پوست است که به هیچ وجه نباید آن را نادیده بگیرید.

11 دلیل قانع کننده برای اهمیت پاک کردن آرایش قبل از خواب

اگر می خواهید دلایل ضرورت پاک کردن آرایش قبل از خواب و بهترین و سریع ترین روش های پاک کردن آرایش را بدانید، در ادامه با وبلاگ آموزشی و فنی مگ همراه باشید.

11 دلیل که نباید با آرایش بخوابید

حتما شما هم شب هایی را تجربه نموده اید که از خستگی زیاد صورت تان را نشسته اید و با آرایش خوابید ه اید. باید به یاد داشته باشید که پاک کردن آرایش قبل از خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. انجام ندادن این کار، تاثیرات منفی زیادی روی پوست شما می گذارد . در ادامه به آنالیز علل ضرورت پاک کردن آرایش قبل از خواب می پردازیم.

1. پاک نکردن آرایش منجر به بروز جوش و آکنه می گردد

خوابیدن با آرایش سبب می گردد مواد آرایشی با کثیفی و چربی ای که در طول روز روی سطح پوست شما جمع شده ترکیب شوند؛ که این موضوع منجر به بسته شدن منافذ پوست و در نتیجه بروز جوش و آکنه می گردد.

  • خطرات از بین بردن جوش با خمیر دندان و روش های جایگزین طبیعی و دارویی

2. خوابیدن با آرایش منجر به تیره و کدر شدن پوست می گردد

اگر با آرایش بخوابید، مواد آرایشی جذب چروک و خطوط ظریف پوست شده و منجر به تیره و کدر شدن آن ها می گردد. این موضوع سبب می گردد پوست تان پیر به نظر آید؛ که این بر خلاف هدف آرایش کردن، یعنی جوان و درخشان کردن پوست است.

3. پاک نکردن آرایش منجر به پیرتر شدن و بروز چین و چروک بیشتر می گردد

کثیفی و مواد آرایشی دشمن پوست هستند و منجر به آسیب اکسایشی ناشی از محیط می شوند. این مسئله منجر به آسیب به سد دفاعی پوست و پیری زودرس آن می گردد.

در سال 2013 آزمایشی جهت آنالیز اثرات ماندن طولانی مدت مواد آرایشی روی پوست انجام شد. در این آزمایش، یک خانم به مدت یک ماه کامل صورت خود را نشست و هر روز صبح، روی پوست نشسته اش آرایش خود را تجدید کرد.

نتایج این آزمایش حاکی از آن است که پوست این خانم به اندازه 10 سال پیرتر شد. این موضوع فقط به دلیل نشستن و عدم پاک سازی پوست، به مدت 30 روز بود.

4. خوابیدن با آرایش، مصرف محصولات ضد پیری پوست در شب را بی نتیجه می نماید

استفاده از محصولات ضد پیری پوست در شب روی آرایش ، منجر به بی اثر شدن این محصولات می گردد. محصولات ضدپیری را روی پوست تمیز بهره ببرید تا بهترین نتایج را به دست بیاورید.

5. پاک نکردن آرایش سبب بدتر شدن جوش و آکنه می گردد

پاکسازی پوست یک قدم مهم در روتین مراقبت از پوست است. اهمیت این مسئله برای افرادی که پوست حساس و تحریک پذیر دارند، بیشتر است. خوابیدن با آرایش برای کسانی که پوست چرب دارند (مانند افراد مبتلا به جوش و آکنه)، سبب بدتر شدن شرایط پوستی شان می گردد.

  • پوست چرب و هر آنچه باید درباره مراقبت از آن بدانید

6.در معرض عفونت ها قرار می گیرید

خوابیدن با آرایش به طور مستقیم منجر به عفونت نمی گردد، با این حال اگر پوست تان از قبل دچار آسیب دیدگی باشد، به طور مثال آکنه التهابی داشته باشد، احتمال بروز عفونت در شما وجود دارد؛ چون سد دفاعی پوست تان در معرض خطر قرار می گیرد. از قلم نیاندازید که پوست، اولین خط دفاعی ما در برابر عفونت ها است.

7. ممکن است دچار بثورات پوستی شوید

مواد آرایشی معمولا حاوی محرک هایی همچون رنگ و بو هستند و زمانی که برای مدت طولانی روی پوست بمانند، می توانند منجر به التهاب شوند. افرادی که مبتلا به روزاسه هستند یا پوست حساسی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بثورات پوستی قرار دارند.

8.ممکن است سبب اختلال در فرآیند ترمیم پوست گردد

بدن ما هنگامی که خواب هستیم، بازیابی و احیا می گردد. پوست هم هنگامی که خواب هستیم، خود را ترمیم می نماید. بنابراین پاک کردن آرایش قبل از خواب اهمیت دارد؛ چون این مسئله به منافذ پوست اجازه می دهد سبوم (چربی طبیعی پوست) آزاد نمایند .

آزادسازی سبوم منجر به آب رسانی دوباره به پوست و محافظت از آن در برابر رادیکال های آزاد در هوا می گردد. اگر با آرایش بخوابید، این فرآیندهای ضروری مربوط به پوست دچار اختلال می شوند.

9 .پوست تان خشک می گردد

باقی ماندن آرایش روی پوست طی شب، حتی اگر صبح صورت تان را بشویید، منجر به پوست پوست شدن، ناهمگونی و ناصافی و خشکی پوست می گردد.

اگر پوست خود را در شب به درستی پاکسازی کنید و آن را با محصولاتی که حاوی عناصری مانند آلوئه ورا یا نارون کوهی هستند مرطوب کنید، پوست شما برای ترمیم و بازسازی در شب فرصت پیدا می نماید. خوابیدن با آرایش، فرصت بازسازی و ترمیم را از پوست شما می گیرد و منجر به خشکی آن می گردد.

10.لب هایتان ترک می خورد

همه ما دست کم یک بار ترک خوردگی لب را تجربه نموده ایم و می دانیم این مسئله چقدر آزاردهنده و دردناک است. اگر با رژ لب روی لب تان بخوابید، رطوبت لب هایتان از بین می رود و لب هایتان ترک خورده و پوست پوست می گردد.

11.چشم هایتان دچار التهاب و سوزش می گردد

سوزش و پف کردگی چشم، نشانه خوابیدن با آرایش است. آرایش چشم، مانند سایه، خط چشم و ریمل را باید هر شب قبل از خواب بشویید؛ و گرنه ناحیه اطراف چشم تان قرمز و پف نموده می گردد. مژه ی ما از تخم چشم ما در برابر خاک، گرده و آلایند ه های محیطی محافظت می نماید.

بنابراین زمانی که چشم مان را در شب به طور کامل نشوییم، باقی مانده آلودگی ها با مواد آرایشی ترکیب شده و در واکنش سیستم ایمنی برای مبارزه با عفونت های احتمالی اختلال ایجاد می گردد. در نتیجه، چشم ها ملتهب و قرمز شده و دچار سوزش می شوند.

چرا استفاده از پاک نماینده آرایش از اهمیت برخوردار است؟

آرایش برای پوست مضراتی دارد. بیشتر افراد قبول دارند که پاک کردن آرایش در سرانجام یک روز خسته نماینده، می تواند زمان بر و سخت باشد. با این وجود، پاک کردن آرایش قبل از خواب مزایای زیادی برای پوست دارد.

پاک نماینده های آرایش یا آرایش پاک کن ها از پوست شما در برابر بعضی مسائل پوستی همچون پیری زودرس پوست، چوش و آکنه و تحریک پوست محافظت می نمایند. اگر آرایش سنگین داشته باشید، برای پاک کردن آن باید چند بار صورت تان را با شدت بشویید.

برای پیشگیری از ابتلا به مسائل پوستی، باید یک آرایش پاک کن مناسب انتخاب کنید. پاک نماینده ای که نه تنها تمام آرایش شما را پاک کند، بلکه پوست شما را هیدراته و نرم هم بکند. بزرگترین اشتباه، خوابیدن با آرایش است.

باقی ماندن آرایش روی پوست در شب، سبب آسیب به پوست شده و منجر به پشیمانی شما در صبح روز بعد می گردد. برای محافظت از پوست تان در برابر این مسائل، باید یک روتین شبانه مراقبت از پوست را دنبال کنید، که به بهبود سلامت و درخشندگی پوست تان در تمام طول روز یاری می نماید.

  • 16 خاصیت روغن مورینگا برای سلامت و زیبایی پوست و مو

چرا باید قبل از خواب آرایش مان را پاک کنیم؟

روزهایی که خسته هستیم، پاک کردن آرایش قبل از خواب برایمان سختتر می گردد. با این وجود، باید بدانید که پاکسازی پوست از مواد آرایشی، کثیفی و چربی برای حفظ سلامت پوست لازم است. بنابراین باید هر شب قبل از خواب سطح پوست تان را با پاک نماینده های آرایش تمیز کنید.

پوست صورت شما هر روز در معرض اشعه های مضر فرابنفش خورشید، کثیفی، آلودگی و مواد آرایشی واقع شده است. به همین دلیل باید هر شب قبل از خواب پوست تان را به طور کامل پاکسازی کنید. اولین قدم در پاکسازی پوست، پاک کردن آرایش است.

پاک نماینده ی آرایش به شما در رها شدن از شر کثیفی ها و آلودگی هایی که روی سطح پوست شما قرار گرفته اند، یاری می نمایند. نادیده دریافت این قدم مهم در مراقبت از پوست، می تواند منجر به تحریک یا پیرشدن سریع تر پوست گردد.

با پاک کردن کامل آرایش هر شب قبل از خواب، با آسیب های پوستی خداحافظی کنید و خطر ابتلا به جوش، قرمزی، جوش سرسیاه و سایر مسائل پوستی را کاهش دهید. قرار دادن یک پاک نماینده آرایش در روتین شبانه مراقبت از پوست برای داشتن پوستی نرم و مرطوب لازم است.

  • 6 کار ساده برای داشتن پوست سالم و شاداب که می توانید در خانه انجام دهید

به پوست تان اجازه دهید استراحت کند

ما در طول روز محصولات مختلفی را روی پوست مان قرار می دهیم، بنابراین باید در شب به پوست مان اجازه دهیم استراحت کند. برای مراقبت از پوست می توانید کارهای مختلفی مانند لایه برداری را انجام دهید تا سلول های مرده پوست تان رفع شوند.

بهترین کار، انتخاب یک پاک نماینده آرایش است که پوست را پاکسازی می نماید. پیشنهاد ما، استفاده از پاک نماینده میسلار واتر است، که نه تنها آلودگی هایی که سبب تحریک پوست می شوند را رفع می نماید، بلکه به پاکسازی پوست هم یاری می نماید.

اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش باید بخش همیشگی روتین مراقبت از پوست باشد؛ چون باقی مانده های مواد آرایشی می توانند منجر به مسائل پوستی زیان آوری شوند.

با این حال، ممکن است در پاک کردن آرایش اشتباهاتی را انجام دهید، که بدون اینکه خودتان بدانید، منجر به تیره و بی حال شدن پوست تان گردد. در ادامه به اشتباهات رایج حین پاک کردن آرایش می پردازیم.

پاک کردن آرایش قبل از خواب با شوینده صورت

به یاد داشته باشید که شوینده صورت یا فیس واش مانند پاک نماینده صورت عمل نمی نماید، چون نمی تواند مواد آرایشی به شکلی کامل، از پوست پاک کند.

بنابراین بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش، استفاده از پاک نماینده های آرایش است. بعد از استفاده از پاک نماینده آرایش، می توانید برای به سرانجام رساندن روتین شبانه مراقبت از پوست، از یک شوینده صورت آب رسان بهره ببرید.

پاک کردن خشن و با فشار آرایش چشم

ناحیه اطراف چشم بسیار ظریف و حساس است و باید با این ناحیه به آرامی و با لطافت برخورد گردد. مالیدن یا وارد کردن فشار بیش از حد به این ناحیه برای پاک کردن آرایش، سبب سوزش و آسیب به چشم و بروز چین و چروک می گردد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک پد پنبه ای را در محلول پاک نماینده آرایش فرو نموده و به آرامی آرایش چشم تان را پاک کنید.

غافل شدن از پاک کردن آرایش گوشه های چشم

شما روی لبه های پلک خط چشم، سرمه و ریمل می زنید. غفلت از پاک کردن آرایش این ناحیه یعنی افزایش احتمال تجمع محصولاتی که می توانند منجر به عفونت و تحریک شدید چشم شوند.

برای آسان تر کردن فرآیند پاکسازی گوشه های چشم، یک گوش پاک کن را در محلول پاک نماینده آرایش فرو نموده و مواد آرایشی که در لبه های پلک قرار گرفته اند را پاک کنید. به کار بردن این روش، به شما در پاک کردن آرایش قسمت هایی از صورت که پاکسازی آن ها سخت است هم یاری می نماید.

استفاده از دستمال مرطوب پاک نماینده آرایش برای پاک کردن آرایش

استفاده از دستمال های پاک نماینده صورت، یک روش راحت برای پاک کردن آرایش است؛ با این حال، این محصولات صورت شما را به طور کامل پاکسازی نمی نمایند. شاید شما هم روز هایی که خسته هستید، ترجیح می دهید آرایش تان را با دستمال های آرایش پاک کن پاک کنید. اما به یاد داشته باشید که نباید این کار را تبدیل به عادت کنید.

دستمال های آرایش پاک کن فقط مواد آرایشی که روی سطح پوست قرار دارند را پاک می نمایند. بهترین کار برای پاکسازی کامل پوست بعد از پاک کردن آرایش با دستمال های آرایش پاک کن، استفاده از شوینده صورت است.

مرطوب کردن پوست بعد از پاک کردن آرایش قبل از خواب

در کنار پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست با یک شوینده خوب صورت، مرطوب کردن پوست قبل از خواب هم اهمیت زیادی دارد.

از آنجایی که پاک نماینده های آرایش، چربی های طبیعی پوست را از بین می برند و منجر به خشکی و قرمزی پوست و چربی اضافی می شوند، مرطوب کردن پوست بعد از پاک کردن آرایش سبب هیدراته شدن (آب رسانی) و نرم تر و صاف تر شدن پوست می گردد.

توصیه های مهم برای پاک کردن آرایش قبل از خواب

در ادامه شما را قدم به قدم برای پاکسازی پوست از آرایش هدایت می کنیم.

قدم اول: شستن دست ها

باکتری و آلودگی انگشت ها می توانند به راحتی به صورت منتقل شوند. به همین دلیل بهترین کار، شستن دست ها قبل از لمس صورت است.

قدم دوم: استفاده از پد پنبه ای

چه از میسلار واتر استفاده می کنید چه پاک نماینده صورت، در هر صورت استفاده از پد پنبه ای فآایند پاکسازی آرایش را آسان می نماید. پد پنبه ای را در محلول پاک نماینده آرایش فرو کنید و به صورت تان بمالید تا از شر تمام مواد آرایشی خلاص شوید.

قدم سوم: اجتناب از مالیدن شدید پوست

پد پنبه ای را به آرامی روی صورت تان بکشید و از مالیدن شدید پوست اجتناب کنید. مالیدن شدید پوست برای پاک کردن آرایش، می تواند سبب پیرشدن سریع تر پوست گردد.

قدم چهارم: پاک کردن باقی مانده مواد آرایشی از پوست

زمانی که پوست تان را به طور کامل با پد پنبه ای پاک کردید، یک حوله یا پارچه تمیز و نرم بردارید. آن را با آب گرم خیس کنید و باقی مانده مواد آرایشی را که با پاک نماینده آرایش رفع نشده، از صورت تان پاک کنید.

قدم پنجم: استفاده از تونر در سرانجام

فرایند پاکسازی پوست را با یک تونر، برای بازگرداندن تعادل PH پوست، به سرانجام برسانید. یک تونر خوب، چربی های اضافی را کنترل نموده و به رفع کردن جوش و آکنه یاری می نماید. تونر پوست شما را برای استفاده از مرطوب نماینده آماده می نماید.

آرایش پاک کن های مناسب برای انواع مختلف پوست

همه ما تا الان به اهمیت استفاده از پاک نماینده صورت در شب پی برده ایم. باید به این نکته توجه داشته باشید که انواع مختلف پوست، به آرایش پاک کن های متفاوتی احتیاج دارند و هر کس باید از محصول متناسب با پوستش استفاده کند . در ادامه به شما می گوییم کدام آرایش پاک کن برای نوع پوست شما مناسب تر است.

  • پاک نماینده شیری یا شیر پاک کن؛ مناسب برای پوست های خشک و دهیدراته شده

این نوع آرایش پاک کن، یک بافت شیری و آبکی دارد. از این پاک نماینده برای ماساژدادن پوست قبل از شستن آن با آب استفاده می گردد. پاک نماینده شیری، چربی طبیعی پوست را از بین نمی برد و حتی پوست را مرطوب می نماید.

  • آرایش پاک کن روغنی؛ مناسب برای تمام پوست ها

اگر لوازم آرایشی تان ضدآب است، آرایش پاک کن روغنی برای شما مناسب است. چربی موجود در این نوع پاک نماینده در مواد آرایشی حل می گردد و پاک کردن صورت را آسان می نماید. در عین حال، چربی های طبیعی پوست هم از بین نمی فرایند.

آرایش پاک کن روغنی نسبت به سایر پاک نماینده ها چرب تر است، بنابراین بعد از استفاده از آن، صورت تان را با یک پا ک نماینده فومی بشویید.

  • ژل های آرایش پاک کن؛ مناسب برای پوست های چرب

از این نوع آرایش پاک کن برای پاک کردن ظریف ترین نواحی پوست، همچون چشم ها استفاده می گردد. این نوع آرایش پا ک کن برای پاک کردن آرایش های ضدآب مناسب است.

ژل های آرایش پاک کن، مواد آرایشی را سست نموده و از این طریق پاک کردن آن ها را آسان تر می نمایند. این ژل به نرم کردن و هیدراته کردن پوست یاری می نماید.

این نوع پاک نماینده برای پاکسازی پوست به آب احتیاج دارد. بنابراین قبل از استفاده از این پاک نماینده آرایش، صورت تان را مرطوب کنید.

  • میسلار واتر؛ مناسب برای تمام پوست ها

این محصول، کاربردهای مختلفی دارد و می توان از آن به عنوان تونر و پاک نماینده صورت در کنار آرایش پاک کن استفاده کرد. میسلار واتر از میسل ها یا ذرات روغنی تشکیل شده است و چربی ها و کثیفی ها را از سطح پوست پاک می نماید.

برای استفاده از میسلار واتر، باید آن را به دستمال یا پد پنبه ای آغشته کنید و آن را چند دقیقه روی پوست تان قرار دهید.

  • دستمال مرطوب پاک نماینده آرایش؛ مناسب برای هر نوع پوست

این نوع پاک نماینده برای پاک کردن آرایش افراد تنبل گزینه مناسبی است. این محصول از قبل، در محلول پاک نماینده آرایش غوطه ور شده است. استفاده از دستمال مرطوب پاک نماینده آرایش کثیف کاری ندارد و برای مواقعی که فرصت پاک کردن کامل آرایش را ندارید، مفید است.

جمع بندی

در این مقاله دلایلی که ثابت می نمایند خوابیدن با آرایش اشتباه است را به شما شرح دادیم. گفتیم که پاک نکردن آرایش قبل از خواب منجر به مسائلی زیادی همچون بروز جوش و آکنه، سریع تر پیر شدن پوست، خشک شدن پوست و ابتلا به عفونت ها می گردد.

سپس علت اهمیت استفاده از پاک نماینده آرایش را به شما گفتیم. بعد از آن به اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش پرداختیم . شما را برای پاک کردن آرایش قبل از خواب هدایت کردیم و در سرانجام آرایش پاک کن های مناسب برای انواع پوست را به شما معرفی کردیم .

پوست در زیبایی شما نقش زیادی دارد. برای پوست تان وقت بگذارید و به بهترین نحو از آن مراقبت کنید.

منبع: cheat sheet, the every girl

منبع: دیجیکالا مگ

به "11 دلیل قانع کننده برای اهمیت پاک کردن آرایش قبل از خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 دلیل قانع کننده برای اهمیت پاک کردن آرایش قبل از خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید