کپی چینی لندرور نیز به بازار آمد!، عکس

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، گجت نیوز نوشت: باو، زیرمجموعه سابق بایک و راکس موتور شاسی بلند استون 01 را معرفی نموده اند، اما کپی کاری این خودرو چینی از لندرور دیفندر غیر قابل انکار است.

کپی چینی لندرور نیز به بازار آمد!، عکس

راکس موتور (Rox Motor) و باو (BAW) شاسی بلندی با نام استون زیرو وان (Stone 01) در محدوده قیمت 48 هزار تا 68 هزار و 600 دلار را ارائه داده اند که از همان زمان ارائه اطلاعات آن به وسیله وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، شباهتش به لندرور دیفندر باعث جلب توجه شد. اکنون تصاویر رسمی این اس یو وی به اشتراک گذاشته شده است تا با دید بهتری به قضاوت آن اقدام کنیم.

معرفی باو استون 01 با طراحی شبیه به لندرور دیفندر

طراحی نمای بیرونی BAW Stone 01

باو استون 01 یکی دیگر از ساخته های مطابق با ترند این روزهای بازار یعنی شاسی بلندهای مربعی رترو است و به همین دلیل المان هایی آشنا در نمای بیرونی آن مشهودند که بدنه مربعی با اضلاع قائم و حالت عضلانی محسوس ترین آن است. در نمای جلو این خودرو، جلوپنجره مستطیلی با چراغ های ال ای دی به شکل T قرار دارند و در نمای کناری، آینه های بغل بزرگ، سقف شناور (که جدا از بدنه به نظر می رسد) و خط کاپوت بالا به چشم می آیند.

نمای عقب این شاسی بلند شامل چراغ های به شکل T، برف پاک کن کوچک و سپر نسبتاً بزرگ می گردد. البته با توجه به تصاویر، به نظر می رسد دو طراحی متفاوت برای ناحیه عقب در نظر گرفته شده است. در یکی از نسخه ها، درب صندوق عقب مثل لندکروزر سری 200 یا بی ام و ایکس 5 دو قسمتی است و در نسخه دیگر، درب کشیدنی با لاستیک زاپاس پیدا می گردد.

شاسی بلند چینی باو استون 01 دارای بدنه ای با طول 5050 میلی متر، عرض 1980 میلی متر و ارتفاع 1869 میلی متر است. با احتساب لاستیک زاپاس، طول این اس یو وی به 5295 میلی متر افزایش پیدا می نماید. دو محور جلو و عقب این خودرو هم در فاصله 3010 میلی متری از یکدیگر جا گرفته اند تا بدنه روی آن ها سوار گردد.

کابین خودرو شاسی بلند استون 01

اگر استانداردهای کنونی، خصوصاً شاسی بلندهای چینی را معیار قرار بدهیم، باید طراحی این شاسی بلند را ساده در نظر بگیریم. مرکز داشبورد این محصول باو را یک نمایشگر مستطیلی با حالت جدا از داشبورد یا شناور به خود اختصاص داده است. پایین این نمایشگر در کنسول مرکزی هم جای 2 جالیوانی، 2 صفحه شارژ بی سیم گوشی هوشمند، سلکتور دنده جمع شدنی و محفظه ای برای نگهداری وسایل است. پشت فرمان دی کات با قسمت پایینی تخت، صفحه آمپر دیجیتال ال سی دی پیش رو راننده قرار گرفته است. حتی در ردیف دوم یک نمایشگر دیگر برای سرنشینان در سقف تعبیه شده است.

کابین باو استون 01، معروف به لندرور دیفندر فیک چینی، در 2 نسخه به مشتریان ارائه می گردد. یک نسخه از 6 صندلی برخوردار است که از این تعداد، 2 صندلی کاپیتانی جداگانه در ردیف دوم و 2 صندلی در ردیف سوم جا دارند. در نسخه دیگر، 1 صندلی دیگر هم به ردیف سوم اضافه می گردد. این طور که به نظر می رسد، نسخه 7 صندلی نسبت به نسخه 6 صندلی این شاسی بلند در رده پایین تری قرار می گیرد؛ خصوصاً از آنجا که صندلی های کاپیتانی آن ساده ترند.

مشخصات فنی باو استون 01

این اس یو وی از لحاظ قوای محرکه در دسته محصولات EREV یا به طور کامل خودرو الکتریکی با برد بیشتر (Extended Range Electric Vehicle) جا می گیرد. در نتیجه، مجهز به یک موتور درون سوز 1.5 لیتری با خروجی 152 اسب بخاری است که نقش یک ژنراتور برای شارژ باتری یا انتقال مستقیم توان به موتورهای الکتریکی را ایفا می نماید. علاوه بر این، یک موتور الکتریکی 204 اسب بخاری و یک نمونه دیگر 272 اسب بخاری به ترتیب در محورهای جلو و عقب آن نصب شده اند که مجموع خروجی آن ها به 476 اسب بخار می رسد.

باو استون 01 از یک باتری 53 کیلووات ساعتی برای تامین انرژی خود بهره می برد. با اتکا به این باتری، این خودرو باید بتواند با یک بار شارژ مسافت 235 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. این در حالی است که شعاع حرکتی ترکیبی آن حتی از 1000 کیلومتر می گذرد و با توجه به تخمین های انجام شده، به طور دقیق تر 1115 کیلومتر است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ آموزشی و فنی مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "کپی چینی لندرور نیز به بازار آمد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپی چینی لندرور نیز به بازار آمد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید