کرونا قیمت نفت را پایین کشید

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خبرنگاران : قیمت ها در بازار نفت تحت تاثیر عواملی چون شیوع کرونا، افزایش عرضه لیبی و ... به کاهش هفتگی تن دادند.

کرونا قیمت نفت را پایین کشید

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از ایسنا، بهای نفت برنت 69 سنت معادل 1.6 درصد کاهش یافت و در 41 دلار و 77 سنت در هر بشکه بسته شد. بهای نفت آمریکا 79 سنت معادل 1.9 درصد کاهش یافت و در 39 دلار و 85 سنت در هر بشکه بسته شد. هر دو شاخص با کاهش هفتگی روبرو شدند و نفت آمریکا 2.5 درصد و نفت برنت 2.7 درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

شرکت ملی نفت لیبی با پایان دادن به شرایط اضطراری در بنادر راس لانوف و السدر، اعلام کرد تولید نفت این کشور در چهار هفته آینده از مرز یک میلیون بشکه در رو روز عبور خواهد کرد. این خبر پس از امضای توافق آتش بس دائمی میان گروههای داخلی در لیبی اعلام شد.

همچنین ایتالیا و چندین ایالت آمریکا رکورد روزانه افزایش ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده اند و فرانسه محدودیتهای رفت و آمد را برای حدود دو سوم از جمعیتش تمدید کرد که افزایش نگرانیها نسبت به شرایط مصرف سوخت را به دنبال داشت.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو اظهار کرد: آنچه که مانع از صعود قیمتها شده است، ابهام نسبت به تقاضاست و این که چه زمانی واکسن کووید 19 تولید می گردد و اوضاع به حال عادی برمی گردد.

اظهارات روز پنج شنبه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مبنی بر این که مسکو ممکن است با تمدید کاهش تولید اوپک پلاس در سطح فعلی موافقت کند، برای حمایت از قیمتها در برابر تاثیر افزایش تولید لیبی و نگرانیهای تقاضا کافی نبود.

گروه اوپک پلاس قرار است تولیدش را در ژانویه سال 2021 طبق توافقی که در آوریل امسال صورت گرفت، حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد. با این حال موج دوم شیوع ویروس کرونا و کندی فرایند احیای تقاضا، پرسشهایی را درباره درستی این اقدام برانگیخته است.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که در کاهش قیمتها سهیم بود، افزایش هفتگی دکلهای حفاری نفت آمریکا بود. شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته پنج حلقه به دکلهای حفاری نفت و گاز اضافه کرده و شمار آنها را به 287 حلقه رساندند که بالاترین تعداد از ماه مه بود.

منبع: اقتصادنیوز

به "کرونا قیمت نفت را پایین کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا قیمت نفت را پایین کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید