اولتیماتوم نهایی بروکسل به لندن در مذاکرات برگزیت

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا تا پایان این هفته به لندن برای دستیابی به توافقی تجاری در مذاکرات برگزیت مهلت داده و اعلام کرده که در غیر این صورت تا ابتدای ژانویه (پایان دوران گذار انگلیس) امکان انعقاد توافقی تجاری بین طرفین وجود ندارد.

اولتیماتوم نهایی بروکسل به لندن در مذاکرات برگزیت

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از روزنامه تاگس آنسایگر سوئیس، میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت روز گذشته (چهارشنبه) سفرای اتحادیه اروپا و کنندگان مجلس اروپایی را در جریان فرایند مذاکرات با لندن قرار داد. بر اساس اطلاعات شرکت کنندگان در این نشست بارنیه بیان نمود که توافق تجاری با اتحادیه اروپا باید تا انتها این هفته منعقد شود و اگر این موفقیت به دست نیاید مذاکرات با دولت انگلیس البته ادامه می یابد اما امکان یک قرارداد تجاری تا اول ژانویه دیگر هدفی واقع بینانه نخواهد بود. در این صورت مذاکرات به چارچوب دیگری نیاز دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ آموزشی و فنی بخوانید. (کلیک کنید)

بارنیه در این هفته مرحله انتهای مذاکرات برگزیت برای دستیابی به توافقی تجاری با لندن را با دیوید فراست شریک مذاکره کننده خود در انگلیس در پیش می گیرد. زمان مقرر برای دستیابی به این توافق در حال اتمام است و دوران گذار انگلیس در انتها سال جاری میلادی به اتمام می رسد.

دیپلمات های اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بعد از اطلاع رسانی میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره فرایند مذاکرات بیان نمودند که همچنان معین نیست که آیا توافقی حاصل خواهد شد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرده بود که پاریس از توافقی که منافع بلندمدتش در آن در نظر گرفته نشود حمایت نمی کند. ماکرون گفت: حفظ فعالیت های ماهیگیران ما در آب های انگلیس شرط مهمی برای ما است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی وبلاگ آموزشی و فنی بخوانید. (کلیک کنید)

انگلیس در روزهای گذشته مجددا سازش در مذاکرات را از اتحادیه اروپا درخواست کرده است و از بروکسل خواسته حق حاکمیت و استقلال انگلیس را در این توافق مد نظر قرار دهد.

بسیاری از سیاستمداران اروپایی و انگلیسی هفته جاری را در مذاکرات برگزیت بسیار مهم ارزیابی کرده اند.

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است چرا که باید مجلس اروپا و احتمالا همچنین مجلس های ملی زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر سال جاری توافق احتاقتصادی اجرا شده را تصویب کنند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم می خواهند قبل از اجرای توافق احتاقتصادی آن را دقیقا مورد بررسی قرار دهند. برای این منظور این توافق باید از طرف بروکسل کاملا مورد برسی قرار گرفته و به 23 زبان رسمی این اتحادیه ترجمه شود.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با انتها سال جاری میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نشود برگزیت سخت به وقوع خواهد پیوست که عواقب اقتصادی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اولتیماتوم نهایی بروکسل به لندن در مذاکرات برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولتیماتوم نهایی بروکسل به لندن در مذاکرات برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید