چه وسایلی از هتل ها بیشتر دزدیده می شوند؟

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، با وجود آنکه برداشتن برخی وسایل از هتل ها منعی ندارد، اما خارج کردن برخی از اقلام، ممنوع بوده و حتی دزدی تلقی می گردد و گاه جریمه های سنگین برای آن در نظر گرفته شده است.

چه وسایلی از هتل ها بیشتر دزدیده می شوند؟

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، هتل ها به انگیزه های مختلفی از جمله تبلیغ برند خود، گاه اجازه خروج بعضی وسایل را به مهمانان می دهند، این اقلام شامل شامپو، دهان شویه، نرم نماینده مو، ژل حمام، خمیردندان، کلاه پلاستیکی حمام، مسواک، شانه، صابون، گوش پاک کن، تیغ اصلاح، لوسیون، خمیر یا کرم اصلاح و دمپایی های حوله ای است، که برداشتن آن ها به انگیزه داشتن یک یادگاری از هتل چندان منعی ندارد. با این حال، مدت هاست هتل ها مجبورند با مهمانانی که وسایل دیگری همانند حوله، دوش حمام، کنترل تلویزیون، لیوان ها و کتری برقی یا قهوه ساز را خارج نموده اند، برخورد نمایند.

خارج کردن روبالشی یا اتوماتیک برای بسیاری از هتل ها ممکن است بی ضرر به نظر برسد، با این وجود، بعضی از مهمانان هتل ها آنقدر جسور بوده اند که سعی در خارج کردن تلویزیون، پیانو، تشک یا حتی حیوانات عروسکی از هتل داشته اند.

نتیجه یک نظرسنجی از 1376 هتل، که بیشتر در اروپا واقع شده اند، نشان می دهد که حوله ها بیشتر از همه به سرقت می روند. چوب لباسی، اتوماتیک و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز بیش ترین اقلامی بوده اند که به وسیله مهمانان از هتل ها خارج شده اند.

علاوه بر این اقلام معمولی، تعداد دیگری از وسایل هستند که به گفته هتلداران، به مهارت بالایی برای خارج کردن احتیاج دارند؛ وسایل حمام، سردوش و دوش هیدروماساژ، صندلی توالت و حتی سینک، از جمله این اقلام هستند که در این بخش گزارش شده اند.

در این نظرسنجی، 740 هتلدار از هتل های 4 ستاره و 636 هتلدار از هتل های 5 ستاره، این رفتار مهمانان را بسته به ثروت و حتی ملیت آنها آنالیز نموده اند، که نشان می دهد در این هتل ها، که بیشتر در اروپا هستند، آلمانی ها و بریتانیایی ها رفتار تکرارشونده ای در خروج وسایلی چون لوازم آرایشی و بهداشتی و حوله ها داشته اند.

در مقابل، اتریشی ها در زمینه ظروف و ماشین های قهوه ساز پیشرو بوده اند، در حالی که آمریکایی ها علاقه زیادی به بالش و باتری نشان داده اند.

آنالیز و نظرسنجی از این هتل ها بعلاوه نشان می دهد ایتالیایی ها لیوان ها را به عنوان سوغات هتل ترجیح می دهند، در حالی که سوئیسی ها به سشوار بیشتر علاقه نشان داده اند و فرانسوی ها، بیشتر جذب کنترل تلویزیون شده اند. هلندی ها هم ظاهراً ترجیح می دهند لامپ و دستمال توالت از هتل ها به یادگار داشته باشند.

شامپو، نرم نماینده، خمیردندان یا گوش پاک کن، بسته به اینکه مسئولان هتل تا چه اندازه در آراستن حمام دست و دلباز بوده اند، از جمله اشیائی است که مسافران به بردن آن ها علاقه زیادی دارند. 32.1 درصد اشیای به سرقت رفته از هتل را لوازم بهداشتی تشکیل می دهند

این نظرسنجی، که به تازگی در ژورنال های ویژه هتل منتشر شده است، نشان می دهد در هتل های مجلل، آثار هنری از گزند توجه مهمانان در امان نمانده اند.

مجله راهنمای هتل ها نیز گزارش نموده است که احتمال دزدیده شدن تبلت ها در هتل های 5 ستاره در مقایسه با بخش 4 ستاره، 6 برابر بیشتر است و دستگاه های تلویزیون، قهوه ساز و تشک نیز در هتل های 5 ستاره بیشتر دزدیده شده اند.

بعلاوه، 11.8 درصد از مدیران هتل های 5 ستاره که در این نظرسنجی مشارکت داشتند، به خاطر از دست دادن تشک ها متضرر شده اند، در حالی که به نظر می رسد تنها 2.2 درصد از هتل های 4 ستاره تحت تأثیر این ماجرا قرار گرفته اند.

در همین رابطه: مسافران بیشتر چه چیزهایی را از هتل ها می دزدند؟

در هتل های 4 ستاره، که در این نظرسنجی شرکت داشتند، حوله ها و جالباسی ها نسبت به هتل های 5 ستاره تقاضای بیشتری داشته اند. مهمانان معمولی هتل های 4 ستاره به موارد کاربردی مانند باتری و کنترل های از راه دور نیز علاقۀ بیشتری نشان می دهند.

مقایسه این داده ها با نظرسنجی سال 2019 درباره سرقت در هتل ها نشان می دهد که، یخچال های کوچک یا مینی بارها به عنوان یک مورد تازهِ مورد علاقه مهمانان ظاهر شده اند. 3.3 درصد از هتلداران شرکت نماینده در این نظرسنجی مورد آنالیز، به سرقت از این دستگاه اشاره می نمایند. این اتفاق در هتل های 4 ستاره 2.5 برابر بیشتر بوده است.

در مقایسه با سال 2019، چندین مورد سرقت از هتل ها در حال افزایش است، بر این اساس، اقدام به خارج کردن قهوه ساز، تشک و تبلت ها از هتل ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. از سوی دیگر، گوشی ها، کارد و چنگال و لامپ نیز در این لیست قرار گرفته اند.

منبع: دنیای سفر

به "چه وسایلی از هتل ها بیشتر دزدیده می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه وسایلی از هتل ها بیشتر دزدیده می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید