وضع اقتصادی ایرانی ها به روایت اعداد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، روزنامه شهروند: بیشتر مردم ایران موجودی حساب بانکی شان زیر یک میلیارد تومان است و تنها یک هزارم حساب های بانکی شخصی متعلق به میلیاردرهاست. به جز این، از هر 10 هزار خودرویی که در خیابان های ایران تردد می نماید، فقط سه خودروی بنز است و.... این اطلاعات را مرکز پژوهش های مجلس به تازگی منتشر نموده است و با اعداد و ارقام چشم اندازی از وضع مالی و مالی ایرانی ها ترسیم می نماید.

وضع اقتصادی ایرانی ها به روایت اعداد

میراث بدهی برای نوزادان ایرانی

هر نوزادی که در سال 98 متولد شده یا به جهان می آید، حداقل هشت میلیون تومان بدهی عمومی انباشته به ارث می برد و هر ایرانی همین سال جاری فقط یک میلیون تومان بدهی بودجه ای دارد.

سفر خارجی بیشتر ایرانی ها به کدام کشورهاست؟

85 درصد سفر خارجی ایرانی ها به کشور های ارزان است که بیشتر آن ها کشور های همسایه و منطقه هستند و 1,6 درصد از سفر خارجی ایرانی ها به تایلند است.

درآمد مردم ایران از سود بانکی

بانک های ایرانی به طور میانگین سالانه 2,5 میلیون تومان سود به شهروندان ایرانی پرداخت می نمایند. این رقم پنج برابر یارانه نقدی است که مردم ایران می گیرند.

میلیاردر های ایران چند حساب بانکی دارند؟

یک هزارم حساب های بانکی شخصی موجودی بالای یک میلیارد تومان دارند. ولی الله سیف، رئیس سابق بانک مرکزی در سال 95 گفته بود 447 میلیون حساب بانکی در بانک های ایران وجود دارد که از این تعداد 439 میلیون حساب مربوط به اشخاص حقیقی است. با فرض ثابت بودن حساب های شخصی بالغ بر 439 هزار حساب بانکی متعلق به پولدارهاست.

ایرانی های بنزسوار

از هر 10 هزار خودروی موجود در ایران فقط سه خودرو بنز های مدل 2010 به بالا هستند و از هر 100 هزار خودرو تنها هفت خودرو بنز های مدل بالای 2015 هستند. طبق آمار های رسمی بالغ بر 21 میلیون خودرو در کشور پلاک شده است که با این حساب می توان گفت حدود 6500 بنز بالای سال ساخت 2010 داریم.

بودجه امنیت هر ایرانی چقدر است؟

به ازای هر شهروند ایرانی در لایحه بودجه 99 مبلغ 824 هزار و 852 تومان بودجه امنیتی پرداخت می گردد و سهم هرنفر از بودجه قضائی 154 هزار و 839 تومان است.

بودجه سیاست گذاران مالی یک دهم بودجه دفاعی

بودجه ای که برای سیاست های مالی ایران درنظر گرفته شده، به ازای هر شهروند تنها 82 هزار و 627 تومان است و در واقع بودجه دفاعی ایران حدود 10برابر بودجه ای است که برای سیاست های مالی در ایران هزینه می گردد.

سهم ناچیز هر ایرانی از بودجه محیط زیست

سهمیه هر ایرانی از بودجه محیط زیست تنها 7 هزار و 654 تومان است. جالب است که چالش های محیط زیستی مانند بحران آب و آلودگی هوا این سال ها حرف اول خبر های ایران را می زنند.

چقدر بودجه برای مسکن داریم؟

سهمیه بودجه هر ایرانی برای مسکن و عمران فقط حدود دو هزار تومان است.

سبقت بودجه آموزش از بودجه دفاعی

آموزش یکی از بزرگ ترین سهم ها را از بودجه به خودش اختصاص می دهد و دولت به ازای هر ایرانی 938 هزار و 707 تومان برای آموزش می پردازد که این عدد حتی از بودجه دفاعی کشور بیشتر است.

خرج دوا و درمان بیشتر از بودجه تفریح

سهم هر ایرانی از بودجه سلامت هم فقط 261 هزار و 607 تومان است که البته به نظر می رسد خدمات بیمه ای و درمانی در ایران نسبت به سایر کشور ها سهم چندان بالایی در بودجه ندارد. بودجه فرهنگ و هنر و تفریح و ورزش هم رقم بسیار پایینی است و به ازای هر ایرانی تنها 83 هزار تومان برای این امور هزینه پرداخت می گردد.

منبع: برترین ها

به "وضع اقتصادی ایرانی ها به روایت اعداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضع اقتصادی ایرانی ها به روایت اعداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید