وزیر راه اطلاع داد: تامین قطارهای سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، وزیر راه و شهرسازی از آمادگی راه آهن کشورمان جهت جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه زیر ساخت اطلاع داد و گفت: در سال 1400، تامین قطارهای با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر راه اطلاع داد: تامین قطارهای سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی فرصت های سرمایه گذاری خارجی در حوزه ریلی کشور در سال جدید را برشمرد و مطرح نمود: اکنون سرمایه گذاری خارجی برای صنعت حمل و نقل ریلی کشور در حوزه زیرساخت متصور است.

وی اعلام کرد: قبلا در بخش زیرساخت تفاهم نامه و قراردادهایی با کشورهای خارجی برای تامین اقتصادی و توسعه صنعت حمل ونقل ریلی مبادله شده بود؛ اما به دلیل مشکلاتی که تحریم های آمریکا به وجود آورد، این سرمایه گذاری ها با مشکل روبرو شدند.

اسلامی تاکید نمود: این فرصت ها همواره فراهم بوده و هست و ما نیز از آن استقبال می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مورد معاهده هایی که با سایر کشورها منعقد کردیم، قرار بر این شد که با سایر کشورها شرکت های حمل ونقل مشترک داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با ایجاد شرکت های حمل ونقل مشترک، شرایط برای عبور قطارهای ایرانی به سایر کشورها در دستور کار قرار گرفته است و طی گفت وگوهای اجرا شده، امیدواریم که با این رخداد، تحول بیشتر و جذاب تر در صنعت ریلی کشورمان به وجود آید.

اسلامی اظهار کرد: برای ما بسیار مهم است که راه آهن ایران به یک راه آهن بین المللی تبدیل گردد و به همین منظور با عضویت در یو آی سی (UIC) و اینکه در کشورهای مشترک المنافع عضو شدیم و با معاهده هایی که برای ایجاد رویه و تعرفه های مشترک با سایر کشورها امضا کردیم، زمینه برای داشتن راه آهن پیشرفته تر و کارآمدتر مساعد شده است.

بیشتر بخوانید:

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: اکنون در بحث زیرساخت ها به جهت ساخت و راه اندازی راه آهن برقی سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت مشغول اقدام هستیم.

وی اضافه کرد: در سال 1400 تامین قطارهای با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با کمک خدا انجام گردد و بتوانیم در اتصالات جهانی در حوزه ریلی پرسرعت و پیشرفته و با ایمنی بالا خود را قرار دهیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "وزیر راه اطلاع داد: تامین قطارهای سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه اطلاع داد: تامین قطارهای سریع السیر با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید