هفته های سخت کرونایی در انتظار تهران

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به لزوم تعطیلی دو هفته ای در تهران در شرایط قرمز کرونایی، گفت: تا دو - سه هفته آینده میزان مرگ های ناشی از کرونا در کشور افزایش می یابد و حتی تا مرگ 400 تا 500تایی هم می رویم، اما بحث این است که باید اقدامی انجام دهیم که مرگ هایمان به حد بالای 1000 مرگ در روز نرسد.

هفته های سخت کرونایی در انتظار تهران

به دکتر پیام طبرسی، با اشاره به شرایط خطرناک کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر شرایط بیماری بسیار نامناسب است. پیک چهارم بیماری ازابتدای فروردین ماه آغاز شده بود و همچنان ادامه دارد. اگر اقدامی انجام نشود، متاسفانه هفته های سختی در انتظار تهران خواهد بود.

وی با بیان اینکه واقعا شرایط بدتر از این نمی توان متصور بود و شرایط بد است، اضافه نمود: اگر این فرایند ادامه یابد، میزان مرگ ها بیش از این افزایش می یابد. در حال حاضر هنوز مرگ و میر ناشی از کووید-19 در سنین بالا بیشتر است، اما به هر حال جوانان هم در مواردی بدحال بوده و دچار مرگ و میر می شوند.

لزوم تعطیلی دو هفته ای تهران

طبرسی با بیان اینکه این شرایط قابل پیشگیری بود و می شد در تعطیلات عید بهتر برخورد کرده و شرایط بیماری کنترل شود، ادامه داد: در حال حاضر تنها راه کنترل این شرایط، تعطیلی است. حداقل باید تعطیلی دو هفته ای را در تهران داشته باشیم.

وی درباره شرایط موجودی تجهیزات و دارو های مرتبط با کرونا نیز گفت: فعلا تجهیزات و داروی مورد نیاز وجود دارد، اما اگر این فرایند ادامه یابد، طبعا این حوزه هم ممکن است دچار مشکل شود.

خطر 4 رقمی شدن مرگ ها با ویروس انگلیسی

طبرسی با بیان اینکه طی هفته های آینده افزایش مرگ و میر ها را در کشور شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: تا دو - سه هفته آینده میزان مرگ های ناشی از کرونا در کشور افزایش می یابد و حتی تا مرگ 400 تا 500 تایی هم می رویم، اما بحث این است که باید اقدامی انجام دهیم که مرگ هایمان به حد بالای 1000 مرگ در روز نرسد. باید در شرایط کنونی اقدامات لازم را انجام دهیم تا مرگ هایمان چهار رقمی نشوند. زیرا این ویروس ویروس جهش یافته انگلیسی است. این ویروس در هر خانواده تعداد افراد زیادی را درگیر می کند و هر یک نفر ممکن است، هفت تا هشت نفر را آلوده کند. وقتی تعداد افزایش یابد، میزان مرگ و میر هم افزایش می یابد. در این ویروس شدت بیماری هم بیشتر است.

مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

طبرسی با بیان اینکه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، درباره تاثیر استفاده دوبل از ماسک، گفت: همه این موارد موثر است و استفاده دوبل از ماسک هم موثر است، اما به شرطی که افراد خودشان را در فضای بسته و در خطر قرار ندهند. اینکه فرد فکر کند که می تواند دو ماسک استفاده کند، بعد به محل های شلوغی مانند پاساژ ها و… رفت و آمد کند و از بیماری در امان است، اینطور نیست. در محل های بسته و شلوغ هیچ یک از این رعایت ها به صورت 100 درصد پیشگیرانه نیست و احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

تزریق واکسن کووبرکت به 150 نفر در فاز دوم

عضو تیم علمی واکسن کُووایران برکت درباره شرایط واکسن کووبرکت، گفت: واکسن برکت در حال طی فاز دوم مطالعه بالینی است. تا به امروز 150 نفر در فاز دوم واکسن را دریافت کرده اند. برخی از داوطلبان فقط دوز اول را دریافت کرده اند و برخی هر دو دوز را گرفته اند.

طبرسی با بیان اینکه فاز دوم تا آخر اردیبهشت ماه تمام می شود، اظهار کرد: حتی اگر واکسن کرونای برکت تا اواخر خرداد ماه هم به تولید برسد، نهایتا ماهیانه پنج میلیون دوز ممکن است تولید کنیم و تا به 80 میلیون برسیم، زمان زیادی لازم است. بر این اساس باید پیشگیری را حتما جدی بگیریم.

منبع: فرارو

به "هفته های سخت کرونایی در انتظار تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته های سخت کرونایی در انتظار تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید