هشدار سازمان بهداشت جهانی: فروش حیوانات وحشی زنده را در بازارهای مواد غذایی متوقف کنید

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، حیوانات وحشی منبع بیش از 70 درصد از بیماری های عفونی در حال ظهور در انسان هستند که بسیاری از آنها ناشی از ویروس های جدید است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی: فروش حیوانات وحشی زنده را در بازارهای مواد غذایی متوقف کنید

سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه(امروز) به کشورهای جهان هشدار داد برای متوقف کردن چرخه شیوع ویروس های عفونی همچون کرونا ویروس، باید خرید و فروش حیوانات وحشی زنده در بازارهای مواد غذایی اکیدا متوقف شود.

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از وب سایت شبکه خبری سی بی اس آمریکا، سازمان بهداشت جهانی به عنوان اقدام فوری و ضروری به کشورها توصیه کرده خرید و فروش حیوانات وحشی زنده در بازارهای مواد غذایی خود را ممنوع کنند، چون بنا به اعلام این سازمان: حیوانات وحشی منبع اصلی بیماری های عفونی در حال ظهور مانند ویروس کرونا هستند.

سازمان بهداشت جهانی در توصیه جدید خود اعلام کرده حیوانات - به ویژه حیوانات وحشی - منبع بیش از 70 درصد از کل بیماری های عفونی در حال ظهور در انسان هستند ، که بسکمک از آنها ناشی از ویروس های جدید است.

درباره منشا ویروس کرونا جدید (کووید19) که بیش از یک سال پیش (15 ماه پیش) در چین کشف شده حدس و گمان های زیادی در میان است، اما احتمال قوی این است که این ویروس که در بدن خفاش ها بوده از طریق یک گونه واسطه به عنوان غذا یا دارو در بازارهای مرطوب سنتی چینی به انسان منتقل شده باشد.

بیماری همه گیر کووید19 برای نخستین بار در مرکز شهر ووهان چین ظاهر شد.

سازمان بهداشت جهانی در هشدار تازه خود، خطر انتقال مستقیم بیماریهای عفونی در حال ظهور را به انسانهایی که با مایعات بدن یک حیوان آلوده در تماس هستند، گوشزد کرده و در بیانیه ای گفته است: بازارهای مرطوب در سطح جهان می توانند نقشی اساسی در تأمین مواد غذایی و معیشت برای جمعیت زیادی داشته باشند. با این حال ممنوعیت فروش حیوانات می تواند از سلامتی مردم - هم کسانی که در آنجا کار می کنند و هم کسانی که در آنجا خرید می کنند- محافظت کند.

این بیانیه به طور مشترک از سوی سازمان بهداشت جهانی و برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد صادر شده است.

بازارهای مرطوب مختص چین نیستند - این بازارها در بسکمک از کشورهای آسیایی و آفریقایی رایج است و حتی در ایالات متحده آمریکا هم وجود دارد.

شاید پاندمی ویروس کرونا به پایان یافتن جشنواره سالانه گوشت سگ در چین کمک کند

فعالان حقوق حیوانات در چین امیدوارند پاندمی ویروس کرونا به پایان یافتن جشنواره سالانه گوشت سگ در این کشور کمک کند.

حدود یک سال پیش شهر ووهان پس از همه گیری ویروس کرونا هرگونه خرید و فروش و مصرف گوشت حیوانات وحشی را ممنوع کرد و دولت پکن بیان نمود به دارندگان مزارع پرورش حیوانات وحشی برای تغییر شغل کمک مالی می کند.

مقامات محلی شهر ووهان چین همچنین با اعلام این شهر به عنوان یک پناهگاه حیات وحش شکار تقریباً همه حیوانات وحشی را ممنوع کردند. در قانون جدید استثنائاتی برای ممنوعیت شکار وضع شده از جمله تحقیقات علمی، تنظیم جمعیت، نظارت بر بیماری های اپیدمی و سایر شرایط خاص.

منبع: عصر ایران

به "هشدار سازمان بهداشت جهانی: فروش حیوانات وحشی زنده را در بازارهای مواد غذایی متوقف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان بهداشت جهانی: فروش حیوانات وحشی زنده را در بازارهای مواد غذایی متوقف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید