هر آنچه باید درباره 5G ،LTE و وای فای 6 گوشی های گلکسی اس 20 سامسونگ بدانید

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، سامسونگ شب گذشته پرچم دارهای سال 2020 خود را معرفی کرد.

هر آنچه باید درباره 5G ،LTE و وای فای 6 گوشی های گلکسی اس 20 سامسونگ بدانید

همان طور که انتظار داشتیم؛ گوشی های گلکسی S20، گلکسی S20 Plus و گلکسی S20 Ultra معرفی شدند. این اسمارت فون ها از هر نظر یک نسل جدید از گوشی های هوشمند برای تجربه کاربری متفاوتی هستند.

سامسونگ در این گوشی ها از سیستم دوربین کاملا جدیدی استفاده نموده است که برای نمونه روی گوشی گلکسی اس 20 اولترا شاهد لنز 108 مگاپیکسلی با زوم 100 برابری هستیم.

پردازنده این گوشی ها اسنپدراگون 865 است که قوی ترین تراشه موبایل در سال 2020 خواهد بود. رم این گوشی ها غالبا 12 و 16 گیگابایت است و فقط مدل های LTE گوشی اس 20 دارای رم 8 گیگابایتی است.

نمایشگر، باتری، طراحی و بسیاری از بخش های دیگر این گوشی ها پیشرفت محسوسی نسبت به گلکسی اس 10 داشته است و کاربران را مشتاق خریدشان می نماید.

اما در بخش های ارتباطی هم سامسونگ بیکار ننشسته است و خانواده گوشی های S20 به پیشرفته ترین امکانات ارتباطی مجهز شدند. هر سه گوشی از شبکه های 5G پشتیبانی می نمایند و مجهز به وای فای 6 هستند تا سریع ترین گوشی های ارتباطی جهان تا کنون لقب بگیرند.

5G در خانواده گلکسی S20

از مدت ها پیش شایعه شده بود سامسونگ گوشی های پرچم دار سال 2020 خود را با مودم داخلی 5G عرضه می نماید.

سامسونگ در مراسم رونمایی از گوشی های اس 20، اس 20 پلاس و اس 20 اولترا اشاره نمود که از یک تراشه سفارشی سازی شده 5G به صورت توکار در این اسمارت فون ها استفاده نموده تا همه مردم جهان بتوانند در سال 2020 تجربه اتصال به شبکه های فایوجی را داشته باشند.

این گوشی ها از هر دو نوع شبکه های فایوجی پشتیبانی می نمایند؛ یعنی هم به شبکه 5G با فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز (sub-6) متصل می شوند و هم از شبکه های 5G فرکانس بالا (mmWave) پشتیبانی می نمایند.

به علاوه، سامسونگ برای کشورهایی که هنوز شبکه 5G ندارند؛ مدل هایی از این گوشی ها با ارتباطات LTE را عرضه می نماید. احتمالا، در ایران فعلا شاهد ورود مدل های LTE خواهیم بود تا اینکه شبکه های 5G راه اندازی شوند.

نکته گفتنی مهم درباره قابلیت 5G گوشی های گلکسی اس 20 سامسونگ، عدم پشتیبانی از سریع ترین ارتباطات 5G است. سامسونگ در این گوشی ها از تراشه و مودمی استفاده نموده است که از هر دو نوع 5G با مشخصات استاندارد و غیراستاندارد پشتیبانی می نماید ولی نباید انتظار داشت سرعتی 5 گیگابیتی به دست بدهد.

هنوز دقیق نمی دانیم حداکثر سرعتی که این گوشی ها روی 5G می دهند چقدر است ولی پیش بینی می گردد نزدیک به 4 گیگابیت باشد.

LTE در خانواده گلسی S20

مدل هایی از گوشی های S20 سامسونگ که از ارتباطات LTE به تنهایی پشتیبانی می نمایند؛ مجهز به مودم LTE Cat20 هستند. این مودم می تواند سرعت دانلود حداکثری 2 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود حداکثری 150 مگابیت بر ثانیه به دست دهد. از قابلیت 4×4 MIMO پشتیبانی می نماید و تا 7 باند رادیویی قابلیت تجمیع فرکانس دارد.

وای فای 6 در خانواده گلمسی S20

پرچم دارهای جدید سامسونگ از نظر ارتباطات وای فای هم سریع ترین هستند. این گوشی ها از جدیدترین استاندارد وای فای (802.11ax) پشتیبانی نموده که به وای فای 6 معروف است. حداکثر سرعت دانلود/آپلود روی این شبکه می تواند به 1.2 گیگابیت بر ثانیه برسد.

همین طور، از فناوری های MIMO و QAM مدولاسیون 128 پشتیبانی می نماید. شما با خرید این گوشی ها می توانید به شبکه های بی سیم و روترهای دارای وای فای 6 وصل شوید و انتقال اطلاعاتی سریع تر از گوشی های نسل پیشین با وای فای 5 را تجربه کنید.

شرکت شیائومی در خلال معرفی اسمارت فون های پرچم دار می 10 و می 10 پرو در کشور چین، از روتر دو بانده و وای فای 6 جدید خود…

در سال های اخیر، گوشی های میان رده پیشرفت بسیار زیادی داشتند و از جنبه های مختلفی فاصله خود را با گوشی های رده بالا و پرچم دار کاهش دادند. این…

شرکت لینک سیس در نمایشگاه CES سال جاری از یک دستگاه فوق العاده رونمایی کرد. یک مودم 5G داخلی که به وای فای 6 مجهز است. یعنی داشتن هر…

با شروع نمایشگاه CES سال جاری در امریکا، شاهد معرفی نسل تازه ای از روترهای وای فای 6 و مش وای فای توسط شرکت های مختلف هستیم. دی لینک نخستین شرکتی…

موسسه Wi-Fi Alliance که متولی توسعه استانداردهای وای فای است؛ از استاندارد و پروتکل جدیدی به نام Wi-Fi 6E پرده برداری کرد. Wi-Fi 6E استاندارد جدید وای فای…

کمی سخت است درباره این مقایسه حرف بزنیم چون باید از چند منظر و دیدگاه به طور مفصل صحبت کنیم؟ استانداردها و چشم اندازهای جهانی یک…

شرکت کوالکام از جدیدترین پردازنده اسنپدراگون خود برای گوشی های موبایل پرچم دار رونمایی نموده است. ما با پردازنده های اسنپدراگون 845 و اسنپدراگون 855 آشنا شدیم و…

وای فای 6 به جریان اصلی شبکه های بی سیم در جهان بدل شده است. روترهای وای فای 6 وارد بازار شده اند و گوشی های وای فای 6 نیز به تدریج…

منبع: شبکه چی

به "هر آنچه باید درباره 5G ،LTE و وای فای 6 گوشی های گلکسی اس 20 سامسونگ بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید درباره 5G ،LTE و وای فای 6 گوشی های گلکسی اس 20 سامسونگ بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید