تاریخچه درخشان آقای M از خانواده بنز

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، زمانی ام ال، روزگاری ام و حالا GLE. اینها مجموعه نام هایی هستند که طی دو دهه اخیر روی اس یووی متوسط و مستحکم مرسدس بنز قرار گرفته اند. اعتبار و فروش این مدل اما همیشه در اروپا و آمریکای شمالی یکسان بوده. کلاسML اگرچه پرفروش ترین یا اولین اس یووی واقعی مرسدس نبوده اما بی شک یکی از جذاب ترین خودروهای این رده از بازار به رغم حضور انبوهی از رقبای قدر بوده است. خودرویی با سبک و سیاق خاص طراحی بنز که نه تنها در نسل اول بسیار پیشرو بود که در هر نسل بخشی از مهم ترین استانداردهای این کلاس را با خود به خریداران معرفی کرد. با اینکه سیر کلی فروش این خودرو در دنیا با ثبات است اما نمی توان آن را محصولی پرفروش همچون مرسدس بنز GLC لقب داد. در نظر داشته باشید که کاهش فروش بنز ام ال عمدتا به دلیل قیمت رو به افزایش نسل های جدیدتر و تمایل خریداران به محصولات کراس اوور و نه اس یووی است. اینجا به طور خلاصه به آنالیز تاریخچه سه نسل از خودرو شاسی بلند کلاس M که گاهی ام ال، گاهی MLK و اخیرا GLE نامیده شده، می پردازیم.

تاریخچه درخشان آقای M از خانواده بنز

نسل اول/ آغازگر یک راه درخشان

قیمت در ایران : 250 میلیون تومان

دوره فراوری : 2005- 1998

طراح : برونو ساکو-پیتر فایفر

فروش بازار اروپا و آمریکا: (266 + 296) هزار دستگاه

کار تیمی درخشان دو طراح مشهور مرسدس بنز به سبکی از طراحی اس یووی منجر شد که بعدها از سوی خیل عظیمی از بازیگران این بازار از هوندا و تویوتا و هیوندای تا برندهای آمریکایی و چینی مورد توجه نهاده شد. این نسل از بنز که نخستین شاسی بلند شهری ساخت بنز پس از تجربه موفقیت آمیز بنز جی واگن بود، توانست به خوبی مفهوم کراس اوور را با اس یووی های بیابانگرد بیامیزد و از دل یک اتاق راحت، خودرویی توانمند در زمینه آفرود خلق کند. مهم ترین ویژگی های کلاس ML که با نسل اول برای همیشه تثبیت شد یکی ستون پهن C که به صورت کج روی بدنه سوار شده و دیگری چراغ های کوچک عقب است. روندی که همیشه در چهار نسل اخیر تکرار شده است. متاسفانه از این خودرو به تعداد بسیار کمی وارد ایران شده و قیمت آنها در محدوده 200 تا 300 میلیون تومان در نوسان است.

نسل دوم/ تثبیت صندلی

قیمت در ایران : 600 میلیون تومان

دوره فراوری : 2011-2006

طراح : استیو متین

فروش بازار اروپا و آمریکا: (215 + 231) هزار دستگاه

احتمالا پرفروش ترین نسل کلاس ام مرسدس بنز همین سری است که در دوره زمانی 2008 تا 2011 به تعداد معتنابهی از انواع ML320 و ML350 به ایران وارد شد. هم اینک در بازار مدل های 2008 این خودرو با قیمت 600 تا 650 میلیون خرید و فروش می گردد در حالی که از امکاناتی مشابه امکانات خودروهای روز کره ای بهره برده و سواری بسیار راحتی دارند. این نسل از کلاس ام ال که در بدو معرفی به بازار با رشد 20 سانتی متری بدنه، حدود 4.77 متر طول داشت، طی یک دوره پنج ساله رقابتی سخت را با آئودی کیو7 و ب.ام.و ایکس5 در بازارهای جهانی تجربه کرد اما ویژگی جالبی که ML را از ایکس5 متفاوت می سازد، خشن تر بودن بدنه و اتاق است که سریعا نظر شما را به خود جلب می نماید.

نسل سوم/ اقتدارگرایی به سبک بنز

قیمت در ایران : 2.5 میلیارد تومان

دوره فراوری : 2018-2012

طراح : امیل بورکی

فروش بازار اروپا و آمریکا: (192 + 331) هزار دستگاه

این نسل از بنز در ایران به شدت کمیاب است. گرچه این کمیابی به قیمت محبوبیت گسترده ML یا GLE در ایران تمام شده و زمینه پرش قیمتی این خودرو به بالای دو میلیارد تومان را فراهم نموده است. اغلب نسخه های موجود در ایران از انواع 350 هستند اما در اندک نسخه های 500، خودرو کاملا سریع، مهیب و یاغی نشان داده و هم در آفرود و هم در شتابگیری به یک اندازه هیجان انگیز عمل می نماید. نکته مهم درباره این نسل از شاسی بلندهای متوسط بنز این است که نسبت به دو نسل قبلی کاملا لوکس تر، بزرگ تر و باکیفیت تر به نظر می رسد. در واقع ام ال در این نسل خود را به یک نسخه مرتفع و بزرگ از بنز ای کلاس تبدیل کرد که می تواند همزمان در جاده و جنگل سرنشینانش را در کمال راحتی جابه جا کند.

منبع: دیوار

به "تاریخچه درخشان آقای M از خانواده بنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه درخشان آقای M از خانواده بنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید