نقش 10 درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی در صادرات غیرنفتی کشور

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون مالی استاندار آذربایجان شرقی گفت: استان ما در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد؛ چراکه تا 10 درصد صادرات غیرنفتی کشور از این استان بوده که نشان دهنده اهمیت فراوری و صنعت در این استان است.

نقش 10 درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی در صادرات غیرنفتی کشور

علی جهانگیری در مراسم معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که تبریز زمانی قطب دوم صنعت کشور بود، اضافه نمود: اکنون علی رغم تنزل رتبه اما همچنان جزو بهترین ها هستیم.

وی گفت: بیش از چهار هزار واحد صنعتی و 120 هزار واحد صنفی پروانه دار در استان فعالیت می نمایند.

وی با تاکید بر این که در دوران جنگ مالی و تحریم، ارزآوری برای ما مهم است، ادامه داد: به یک سازمان صمت متناسب با این اقتصاد احتیاج داریم؛ در سه سال اخیر کل اقتصاد و صنعت کشور با عواقب جنگ مالی دچار روزمرگی شد اما فراوری و اشتغال تعطیل نشد.

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی؛ جهانگیری نرخ بیکاری سال 99 را نسبت به سال 98 بهتر دانست و اظهار داشت: نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی 7.3 درصد است که با فعال شدن یکصد واحد راکد و بعلاوه واحدهایی که زیر ظرفیت کار می کردند و امروز با تمام ظرفیت یا چند شیفته به کار بازگشته اند، نرخ بیکاری استان کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نقش 10 درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی در صادرات غیرنفتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش 10 درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی در صادرات غیرنفتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید