نشست سران کردستان عراق با برهم صالح و اعلام حمایت از اصلاحات بغداد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، در جریان نشست سران و طرف های سیاسی منطقه کردستان با رئیس جمهور عراق تأکید شد که افراد حاضر در این نشست، از اصلاحات در عراق حمایت می نمایند.

نشست سران کردستان عراق با برهم صالح و اعلام حمایت از اصلاحات بغداد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آموزشی و فنی، رئیس، نخست وزیر و رئیس مجلس منطقه کردستان عراق شامگاه سه شنبه با حضور برهم صالح رئیس جمهور عراق نشستی برگزار کردند.

پس از این نشست، ریاست منطقه کردستان عراق با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که این نشست با نمایندگان احزاب سیاسی منطقه کردستان در اربیل برای آنالیز وضعیت عراق برگزار گردید.

شبکه خبری رووداو ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که همه حاضران این نشست بر این باورند که رخدادهای کنونی عراق، نتیجه نواقص چندین سال گذشته حکومت و عدم اجرای قانون اساسی بوده است.

در این بیانیه ضمن تأکید بر آزادی بیان و آزادی شهروندان عراقی برای مطالبه حقوق خود، از مطالبات قانونی ملت عراق حمایت و تأکید شد که حاضران این نشست، از اقدامات دولت عراق که برای اصلاح و برطرف مطالبات قانونی [ملت عراق] ضروری است، حمایت می نمایند.

در این نشست ضمن تأکید بر لزوم حمایت از ثبات عراق و نهادهای قانون گذاری و حقوقی، تأکید شد که باید وضعیت منطقه و احتمال بازگشت تروریسم و نیروهای تندرو به عراق را مد نظر قرار داد.

حاضران با بیان اینکه باید طرفهای سیاسی منطقه کردستان، موضع واحدی اتخاذ نمایند، تصریح کردند که هدف از این اقدام، مشارکت فعال در حل مسائل عراق و دفاع از حقوق منطقه کردستان بر اساس قانون اساسی است.

در این نشست با تأکید بر کوشش طرف های سیاسی کردستان برای یاری به دولت عراق برای پشت سر گذاشتن بحران ها و انجام اصلاحات، به مسئله قانون اساسی عراق اشاره و تأکید شد که هر گونه اصلاح قانون اساسی، باید موجب حفظ نظام فدرال و حقوق و آزادیهای تمامی اقشار ملت عراق به ویژه منطقه کردستان عراق باشد.

افراد حاضر در این نشست با بیان اینکه اولویت منطقه کردستان، حمایت از منافع این منطقه و عراق و مقابله با تروریسم و تداوم فرآیند اصلاح است، از اصلاحات در عراق اعلام حمایت کردند.

دور دوم تظاهرات مردمی عراق از 25 اکتبر مجددا شروع شد. معترضان خواهان مبارزه با فساد و بهبود وضعیت معیشتی هستند؛ هر چند بعضی کشورهای خارجی و احزاب سیاسی در پی موج سواری بر مطالبات مردم عراق هستند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "نشست سران کردستان عراق با برهم صالح و اعلام حمایت از اصلاحات بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سران کردستان عراق با برهم صالح و اعلام حمایت از اصلاحات بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید