نخلی عجیب و کمیاب که زیر زمین گل می دهد، عکس

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، فارس نوشت: گیاه بومی جزیره گرمسیری بورنئو در جنوب شرقی آسیا، دارای میوه قرمز شیرین و آبداری است که در زیر زمین گل می دهد.

نخلی عجیب و کمیاب که زیر زمین گل می دهد، عکس

پینانگا نام گیاه بومی در جزیره بورنئو است که ویژگی عجیبی دارد، میوه شیرین و آبدار این گیاه به رنگ قرمز است و در زیر زمین رشد می نماید.

به گفته تیم بین المللی محققان، پینانگا را می توان در جنگل های بارانی غرب بورنئو، یافت.

بیشتر بخوانید:

  • سیه مار؛ کبرای کشنده سیستان و بلوچستان/ عکس

  • برترین های برقی بازار خودرو 2023 معرفی شدند/ عکس

  • گزارش آسوشیتد پرس از بازسازی کادیلاک های کلاسیک در ایران/ عکس

اگرچه این گیاه و میوه آن برای بومیان بورنئو شناخته شده است، اما به طور کامل به وسیله جامعه علمی نادیده گرفته شده بود که این باعث تعجب خود محققان شده است. به گفته محققان، این اتفاق احتیاج به همکاری نزدیک تر با جوامع بومی و دانش پیچیده آنها از جنگل ها را برجسته می نماید.

این گونه در نگاه اول، مانند یک گیاه جوان معمولی در جنگل های بارانی بورنئو به نظر می رسد. نهال های نخل اغلب در جنگل های بارانی استوایی کف زمین را پر می نمایند و شناسایی آن ها حتی برای متخصص ترین گیاه شناسان بسیار سخت است و در نتیجه در آنالیز های گیاه شناسی نادیده گرفته می شوند. با این حال، در این مورد، این گیاهان به ظاهر کوچک در واقع گیاهانی کاملاً شکل گرفته هستند که قسمت های فراوری مثل آنها در زیر سطح خاک پنهان شده است.

بیش از 140 گونه نخل در جنس پینانگا وجود دارد که بیشتر آنها نخل های کوچک و راسته ای هستند که در امتداد زیرزمین جنگل یافت می شوند. بیش از 100 گونه از آن ها در آسیای جنوب شرقی وجود دارد و بورنئو مرکز تنوع آنها است.

بیشتریت قریب به اتفاق گیاهان گلدار برای رشد گل ها و میوه های خود در بالای زمین تکامل یافته اند که به تسهیل گرده افشانی و پراکندگی دانه ها یاری می نماید. اما زیرمجموعه کوچکی از گیاهان وجود دارد که در زیر زمین به گل دهی و میوه می پردازند. این اتفاق در حداقل 171 گونه در 89 جنس و 33 خانواده گیاهی مشاهده شده است. به عنوان مثال، بادام زمینی در بالای زمین گل می دهد، اما میوه آن در زیر زمین رشد می نماید. با این حال، به طور انحصاری باردهی و گلدهی به طور کامل در زیر زمین یک پدیده بسیار نادر است و طبق دانش نویسندگان، تنها در جنس ارکیده مشاهده شده بود.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "نخلی عجیب و کمیاب که زیر زمین گل می دهد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخلی عجیب و کمیاب که زیر زمین گل می دهد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید